تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817062863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذفي تلخ و تجربه‌اي گزاف


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حذفي تلخ و تجربه‌اي گزاف
حذف زودهنگام پرسپوليس از جام حذفي و اتفاقات شيراز را مي‌توان از زواياي مختلفي نگاه كرد و نتيجه‌گيري‌هاي متفاوتي داشت.
نویسنده : دنيا حيدري 
حذف زودهنگام پرسپوليس از جام حذفي و اتفاقات شيراز را مي‌توان از زواياي مختلفي نگاه كرد و نتيجه‌گيري‌هاي متفاوتي داشت. در نگاه اول، بار ديگر يك تيم بي‌نام و نشان، ‌شگفتي‌ساز شد و يكي از مدعيان ليگ برتري را از سد راه برداشت. آن هم در همان گام نخست. تيمي كه شايد ديگر فرصتي اين‌گونه براي عرض‌اندام نداشته باشد يا مي‌توان اين نتيجه را تاوان جوانگرايي برانكو دانست. از سوي ديگر مي‌توان شكست برابر قشقايي را نخستين ناكامي اين فصل سرخپوشان تهراني خواند. تيمي كه بزرگ‌ترين ناكامي آن در طول هفت هفته ليگ برتر تساوي در دربي و قبل از آن، از دست دادن صدرنشيني به دليل تفاضل گل كمتر بود. اما مي‌توان با نگاهي منطقي‌تر، اين باخت زودهنگام را يك تجربه گزاف تلقي كرد كه باعث شد تا مشكلاتي كه برانكو طي اين مدت هرگز حاضر به پذيرش آن نشده بود، بروز كند.

تيم برانكو، نيمكت قابل اتكايي نداشت و اين نتيجه خريدهاي اين فصل اوست كه بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفت، اما به گوش سرمربي سرخپوشان نرفت. گل خوردن در دقيقه هشت بازي با يك تيم ليگ دويي به‌طور واضح و روشن ثابت كرد كه پرسپوليس در نبود بيرانوند، با مشكلي بزرگ مواجه است و برانكو در غياب او هرگز نمي‌تواند از دروازه تيمش مطمئن باشد. هرچند كه او بعد بازي مي‌گويد كه از گلر كروات بيش از همه راضي است، اما اين عادت سرمربي پرسپوليس است كه در جمع از شاگردانش دفاع و حمايت كند و كمتر پيش مي‌آيد كه انتقادي را در خصوص آن پذيرفته يا خود آنها را به انتقاد بگيرد و اين حمايت زباني بيشتر بار روحي رواني دارد تا جنبه فني، چراكه بعد از بازي سنگين پرسپوليس برابر قشقايي در جام حذفي، بسياري از مشكلات، براي برانكو بيش از هر شخص ديگري نمايان شده كه يكي از آنها، ‌گلري است كه بعد از عقد قرارداد با سرخپوشان، با انتقادهاي فراواني مواجه شد.

خط دفاع سرخپوشان هم كه در ليگ يكي از بهترين‌هاست با تنها يك گل خورده، در رقابت‌هاي حذفي كشور كه بازي اول و آخر پرسپوليس در اين فصل بود، تعريف چنداني نداشت و اين مي‌توانست متأثر از تغييراتي باشد كه تيم در غياب بازيكنان ملي‌پوش خود داشت. يعني پرسپوليس با يك تركيب مي‌تواند خوب نتيجه بگيرد و هر تغييري مي‌تواند از ثبات اين تيم بكاهد و اين مسئله نمي‌تواند براي تيمي كه مربي آن از ابتداي فصل مدعي بود براي هر سه جام مي‌جنگد، جالب و قابل قبول باشد!

اما يكي از مهم‌ترين مشكلات پرسپوليس در شيراز، مشكلي بود كه اين تيم از سال گذشته با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. تيمي كه آقاي گل ليگ را دارد، اما خط حمله شش‌دانگ ندارد و در ازاي هر يك گلي كه به ثمر مي‌زند، بيش از 20 موقعيت را از دست مي‌دهد و حداقل 10 گل نمي‌زند. آماري كه معضلي جدي براي تيمي است كه خود را مدعي قهرماني مي‌داند، چراكه پرسپوليس در هر بازي آمار بالايي از ضربه‌هايي كه به گل تبديل نمي‌شوند از خود به جاي مي‌گذارد و اين آمار بالا مي‌تواند ضربه جبران‌ناپذيري به اهداف آن كه قهرماني است بزند. همانطور كه امروز مانع از آن شده كه پرسپوليس به‌رغم هم امتياز بودن با تراكتور، صدرنشين باشد.  بازي با قشقايي، يك تجربه بزرگ بود براي برانكو. تجربه‌اي بزرگ و تلخ كه البته بايد ديد سرمربي كروات سرخپوشان از چه منظري به آن مي‌نگرد و از چه جهتي آن را نگاه مي‌كند و چه پيامي از اين اتفاق مهم و عبرت‌آموز مي‌گيرد.

اينكه برانكو نتوانست با نيمكت ذخيره‌هاي خود، بدون بازيكنان ملي‌پوش و تركيب اصلي تيمش برابر تيمي از ليگ دسته دو ايستادگي كند به اين مهم برمي‌گردد كه او، روزهاي مهم فصل نقل و انتقالات را به درستي پشت سر نگذاشته و امروز تاوان اشتباهات ديروز خود را پس مي‌دهد. تاوان اشتباهاتش در پذيرش بازيكناني كه گفته مي‌شد اگر كيلوهاي اضافه آنها بريزد، مي‌توانند نفرات خوبي باشند. بازيكناني كه گفته مي‌شد دو سالي است كه تيم ندارند و تيم قبلي آنها منحل شده، اما به راحتي به تركيب سرخپوشان راه يافتند تا برانكو جمعه‌اي تلخ و دور از انتظار را در شيراز سپري كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن