تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین شکایت یک خانواده قربانبان 11 سپتامبر از عربستان در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اولین شکایت یک خانواده قربانبان 11 سپتامبر از عربستان در آمریکا
در زمان حملات ۱۱ سپتامبر باردار بود و او این شکایت خود علیه عربستان سعودی، که حامی «القاعده» است، را به نیابت از دخترش ارائه کرده است.
خانواده یکی از قربانیان ۱۱ سپتامبر، تنها دو روز پس از تصویب قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» (جاستا) در سنای آمریکا، اقدام به اقامه دعوا و درخواست غرامت از عربستان سعودی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تنها دو روز پس از تصویب قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» در سنای آمریکا، «استفانی راس دی‌سیمون» بیوه یکی از قربانیانِ حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، روز جمعه با مراجعه به دادگاهی در واشنگتن از دولت عربستان سعودی شکایت کرده است.

وی گفته است در زمان حملات ۱۱ سپتامبر باردار بود و او این شکایت خود علیه عربستان سعودی، که حامی «القاعده» است، را به نیابت از دخترش ارائه کرده است.

براین اساس، اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، شامگاه چهارشنبه با اکثریت قاطع آرا تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور برای وتوی مصوبه کنگره درباره حق شکایت از عربستان را ابطال کردند.

حکومت عربستان سعودی که از متحدان اصلی واشنگتن در خاورمیانه محسوب می‌شود به شدت با این مصوبه مخالفت کرده است. ۱۵ نفر از ۱۹ عامل حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ از اتباع عربستان سعودی بودند، اگرچه ریاض ارتباط آنها با حکومت عربستان را قویا رد می‌کند.




تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - 01 October 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن