تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفت و آمد خارجی ها به پارلمان بخش خصوصی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: حضور هیأت‌های تجاری استرالیا در اتاق بازرگانی ایران نشان می‌داد که دو کشور برای پررنگ‌تر شدن روابط خود برنامه‌های بلند مدتی دارند و می‌خواهند برای جبران سال‌های از دست رفته همکاری‌های مشترک خود را زودتر آغاز کنند.

هیأت تجاری استرالیا شامل نمایندگان شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک این کشور در 20 بخش مختلف اقتصادی است.تجار استرالیایی که در سال‌های اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سوی کشورهای غربی رقم بسیار پایین 350 میلیون دلاری را در تجارت با کشورمان تجربه کرده‌اند، اکنون پس از لغو تحریم‌ها مصمم هستند با استفاده از ظرفیت‌های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را به 10 میلیارد دلار برسانند.

در کنار استرالیایی‌ها، کشور بزرگ و قدرتمند آلمان هم برای حضور تمام عیار در ایران اعلام آمادگی کرده است و این کشور می‌خواهد جایگاه گذشته خود یعنی رتبه اول شریک تجاری ایران که اکنون چین یدک می‌کشد را پس گیرد.رسیدن به عدد 10 میلیارد یورو هم هدف‌گذاری این کشور برای مبادلات تجاری با ایران است.دولت آلمان، ایران را مصرف‌کننده نمی‌داند و ترجیح می‌دهد در زمینه انتقال تکنولوژی و ارسال ماشین‌آلات همکاری‌های وسیعی داشته باشد.

استرالیا به دنبال یافتن شرکای اقتصادی در ایران

استیون کیوبو وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا، توسعه روابط تجاری از طریق بخش خصوصی را ضامن پایداری روابط دو کشور در بلندمدت دانست و گفت: استرالیا به ایران به عنوان یک بازار جدید نگاه می‌کند و در این مرحله به دنبال یافتن شرکای اقتصادی در این کشور است.وی با ابراز خرسندی از گشایش دفتر تجاری استرالیا در ایران گفت: از این پس مسئولیت ایجاد روابط تجاری و گسترش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و نیز ایجاد و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا برای شرکت‌های ایرانی را برعهده می‌گیرم.

وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا با یادآوری امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور تأکید کرد: امروز شرایط برای گسترش سریع همکاری‌ها هموار است زیرا بخش خصوصی هر دو کشور مشتاق شروع همکاری هاست و بخش دولتی نیز در این راه مصمم و آماده کمک به بخش خصوصی است.وی تأکید کرد: ایران با داشتن یک جمعیت 80 میلیونی و تنوع اقتصادی چشمگیر، فرصت بزرگی برای صاحبان صنایع استرالیاست؛ ضمن آنکه استرالیا نیز نه فقط از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند بلکه با توجه به دسترسی خود به بازارهای بزرگی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن، می‌تواند زمینه گسترش حضور ایران در این بازارها را فراهم کند.

نباید از بازار استرالیا غافل شد

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز گفت: بازار بزرگ استرالیا با واردات 200 میلیارد دلاری بویژه در بخش‌های محصولات نفتی و پتروشیمی برای ایران اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد.وی افزود: ایران سطح روابط تجاری خود با استرالیا را در سطح 10 میلیارد دلار هدفگذاری کرده است.

برگزاری این همایش و فراهم کردن مذاکرات رودرروی فعالان اقتصادی دو کشور، نقطه آغاز روابط دو کشور و نشان دهنده اشتیاق واقعی بازرگانان و صاحبان صنایع 2 کشور برای جبران گذشته است.شافعی گفت: اکنون بیش از 15 هزار پتانسیل منابع معدنی به ارزش 770 میلیارد دلار در ایران وجود دارد که استرالیا می‌تواند در آن ورود کند.وی افزود: در فضای پساتحریم شرایط برای سرمایه‌گذاری در ایران هموار است و بخش‌های مختلف اقتصادی آماده پذیرش سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشترک هستند که از این میان می‌توان به صنعت نفت با 200 میلیارد دلار طرح آماده سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

 با توجه به سفر هیأت تجاری و اقتصادی استرالیا در کشورمان، صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات استرالیا روز گذشته برای تسهیل و توسعه روابط تجاری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.در این یادداشت تفاهم همکاری، دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر بخش‌های تسهیل‌کننده تجارت به توافق رسیدند.

2 برابر شدن مبادلات ایران و آلمان

روز گذشته نیز مدیرعامل و رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان هم در جمع خبرنگاران حاضر شدند و درباره رخدادهایی که قرار است بین دو کشور اتفاق بیفتد صحبت کردند.
رنه هارون مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: سال 2015 حجم تجارت خارجی ایران و آلمان 2.5 میلیارد یورو بود که پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 به دو برابر افزایش پیدا کند و چند سال آینده این رقم فراتر از 10 میلیارد یورو شود. به گفته مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و آلمان نسبت به تجارت با ایرانی‌ها توسط آلمان کوتاهی شده و باید مشکلاتی که در بخش‌های تأمین منابع مالی و نیز مسائل مرتبط با بانک‌ها وجود دارد حل شود. برخی بانک‌های آلمانی مبادلات مستقیم خود را با ایران آغاز کردند و بانک تجاری ایران و اروپا نیز در هامبورگ فعال است.

هارون همچنین به مشکلات برخی شرکت‌های ایرانی در فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که این شرکت‌ها با آن مواجه هستند نوسازی تجهیزات است. تأمین منابع مالی برای نوسازی به منظور انجام تبادل تجاری با سایر کشورها مسأله‌ مهمی است و نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار بهبود وضعیت را داشت. به هر حال ایران سال‌ها در تحریم بوده و پیشرفت کار نیازمند اصلاحات است. هارون همچنین در مورد فعالیت نکردن بانک‌های آلمانی در رابطه با تبادلات تجاری با ایران گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و دو بانک بزرگ آلمانی مجبور شدند جریمه‌های سنگینی را از طرف ایالت متحده امریکا بپردازند و به همین دلیل محتاط شدند اما به محض ورود نخستین بانک بزرگ بین‌المللی به ایران، بانک‌های آلمانی نیز به بازار ایران وارد می‌شوند.

 وی همچنین در مورد همکاری‌های دو کشور در زمینه آب و صنعت آب یادآور شد: علاقه زیادی در این زمینه وجود دارد و دولت آلمان نسبت به مسأله کمبود آب در ایران واقف است به همین منظور نیز هیأت‌های تخصصی در زمینه آب و فاضلاب از آلمان به ایران آمدند و همه چیز در زمینه آب، مدیریت آب و تصفیه در نقطه شروع است.

تولید خودروهای فولکس واگن از سال آینده

امید یراقی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان با اشاره به اینکه تفکرات جدیدی در ایران به وجود آمده و فصل جدید برای تبادلات تجاری با سایر کشورها ایجاد شده است، بیان کرد: هدف ما این نیست که ایران مجدداً تبدیل به یک شرکت وارداتی نسبت به کالاهای آلمانی شود. باید به این نکته توجه کنیم که بخش خصوصی در ایران همچنان مورد کم لطفی است اما امیدواریم کار در ادامه تسهیل شود. وی با بیان اینکه فولکس واگن از شرکت‌های معتبر آلمانی است، اظهار کرد: امیدواریم از سال آینده خودروهای فولکس واگن در ایران تولید شوند.

آلمانی‌ها در بحث مهندسی، تکنولوژی و انتقال دانش، کشور بسیار مهمی هستند و می‌توانند به ایران کمک کنند. ما نیز همواره بر بحث امنیت بالا در ایران تأکید داریم. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان با تأکید بر حل مشکلات سیستم بانکی به منظور تبادلات تجاری گفت: اگر مشکلات سیستم بانکی حل نشود کار بخوبی پیش نمی‌رود. هنوز نتوانسته‌ایم با بانک‌های بزرگ آلمانی مراوده داشته باشیم و تنها با چند بانک کوچک این کشور همکاری داریم.

یراقی با تأکید بر اینکه از اواخر سال فعالیت بازرگانان اتاق پررنگ‌تر و بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: الان شرکت‌های آلمانی در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در ایران شروع به همکاری کرده اند و در بخش توربین‌های گازی یک قرارداد ۳.۶ میلیارد یورویی منعقد شد اما هنوز مشکلات بانکی باعث می‌شود که اجرای این قراردادها زمانبر باشد. آمار تجارت خارجی کشورمان در پنج ماهه منتهی به مردادماه امسال، افزایش واردات کالاهای ساخت کشور آلمان را نشان می‌دهد؛ صادرات آلمان به ایران در این مدت 29.23 درصد افزایش داشت و حجم واردات ایران از آلمان به 938 میلیون دلار رسید.




۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن