تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798350498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت «باهر» در نهمين جشنواره فيلم های ايرانی سانفرانسيسكو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موفقیت «باهر» در نهمين جشنواره فيلم های ايرانی سانفرانسيسكو
فیلم کوتاه «باهر» در نهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو جايزه بهترين فيلم ، بهترين كارگردانی و بهترين بازيگر زن را از آن خود كرد.
به گزارشحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سید امیرسیدزاده با حضور در نهمین جشنواره فیلم های ایرانی سانفراسیسکو توانست جوایز بهترين فيلم ، بهترين كارگردانی برای حسن آخوندپور و بهترين بازيگر زن برای محيا دهقانی را از آن خود كند.


این فیلم که رونمایی آن در بخش شورت فیلم کورنر جشنواره فیلم کن 2016 بود، با استقبال چشمگیری روبرو شد و سایت معتبر www.filmfestivals.com  چندین نقد از منتقدان و وبلاگ نویسان را در جشنواره کن منتشر کرده که مختصری از آنها را در زیر می خوانیم :


لایا فیتز : رضا تفکر به عنوان نویسنده داستان زندگی زن جوان ایرانی را نوشته که موضوع آن بعد از مظنون شدن او نسبت به همسرش در مورد رابطه عاشقانه محتمل با زنی دیگر است. هر ببیننده ای ناخودآگاه محو این فیلم 25 دقیقه ای می شود که در آن هیچ گونه دیالوگی وجود ندارد و ما را غرق در ماجراجویی این زن جوان می کند. همراه با موسیقی متن برجسته و عالی کارن همایونفر شما لحظه های اکتشاف این زن را عمیقا در طول فیلم احساس می کنید ... 



موفقیت «باهر» در نهمين جشنواره فيلم های ايرانی سانفرانسيسكو

و آقای کلاوس مولر نوشته: «باهر» یکی از شواهد جالب برای ابتکار آخوند پور به عنوان کارگردانی است که داستان پیچیده ای را از طریق ذهن، اجزای خیالی، عقده روحی (پارانویید) که در ذهن باهر رخنه کرده روایت می کند. خانم لاری گوردون از موزیویژن فیلم اشاره دارد:آیا «باهر» ذهن او، فیلمی انسانی است که در آن زنان به تصویر کشیده می شوند یا تلاشی صادقانه برای خوار و ذلیل کردن آنهاست؟ 


در سایت فیلم فستیوال نظر منتقد دیگری به نام مارتین پتروف را نشر داده است که : باهر ذهن او، داستانی در سبک خیالی ، تفسیر درستی است از اینکه ذهن انسان تا کجاها می تواند پیش رود زمانی که عقل رخت بربندد و احساسات بر انسان چیره گردد. فیلم داستان را با دنیای کاملا متفاوت نسبت به آن چیزی که ما در مورد سینمای واقع‌گرای اجتماعی کنونی ایران عادت داریم روایت می کند.


تام لیولین یک وبلاگ نویس جوان درباره «باهر» می گوید: مهتاب کرامتی با بازی سرد و محکم خود نقش خود را بخوبی در فیلم ایفا کرده و می توان گفت آخوندپور لحظات مسموم و گیج کننده زیبایی را به تصویر کشیده. قهرمان داستان یک کارت طلاکوب در کنار فنجان قهوه اش پیدا می‌کند که او را به سرنخ های بعدی رهنمون می‌شود و در نهایت با سرنوشت خود در فنجان قهوه اش روبرو می‌شود . 


فیلم فستیوال  از منتقد دیگری به نام خانم مویرا سولیوان نقل می کند که «باهر» یکی از استثنایی ترین فیلم های امروزی ایران است و انتظار می رود که به پیشرفت های بیشتری هم دست یابد. 


«باهر» به تهيه كنندگی امير سيدزاده و نويسندگی رضا تفكر با بازی مهتاب كرامتی و مانی حقيقی پیشتر در سينمای كشور و در گروه هنر و تجربه اكران شده است .


دیگر عوامل این فیلم عبارتند از :


کارگردان : حسن آخوندپور/ نویسنده : رضا تفکر/ تهیه کننده : سید امیر سیدزاده/ مجری طرح : پایا فیلم توس / آهنگساز : کارن همایونفر / فیلمبردار : داوود رحمانی / صدا : ایرج شهزادی / تدوین : حسن آخوندپور /دستیار اول و برنامه ریز : علی نوری / طراح صحنه : آیدین ظریف/ طراح لباس : شیده محمودزاده / طراح گریم : سودابه خسروی / بازیگران : مهتاب کرامتی – مانی حقیقی – محیا دهقانی – فرزان نجفی – کوروش محمدخانی – ایلیا کیوان – امیر حسین شام بیاتی و …. 


امسال در جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو فیلمهای دیگری همچون «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی، «یک شهروند کاملا معمولی» مجید برزگر ، «تمشک» سامان سالور و همچنین فیلم «پیداکردن آلتامیرا» با بازی آنتونی باندراس  حضور داشتند. 







۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن