تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805388650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!
با توجه به وجود منافع کاخ‎سفید و ناتو در ترکیه، نفوذ تروریسم در این کشور زنگ هشدار را برای مقامات واشنگتن به‌ صدا درآورده است.
به‎ گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئله‌ای که در ماه‌های اخیر موجب هراس مقامات کاخ‌سفید شده، چالشی با عنوان حضور داعش در ترکیه است.
با توجه به وجود منافع آمریکا و ناتو در ترکیه، خطر نفوذ تروریسم در این مناطق زنگ هشدار را برای مقامات واشنگتن به‌ صدا درآورده است.

*آژیر هشدار در هتل‌های آمریکایی آدانا


آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!؟



پایگاه خبری العالم در گزارشی نوشت: با توجه به خطر وقوع حملات تروریستی علیه هتل‌های آمریکایی در ترکیه، ایالات متحده روزدوشنبه(26 سپتامبر سال جاری) اتباع خود را از حضور در استان آدانای این کشور برحذر داشت.

هشدار مذکور بر اساس اطلاعیه کنسولگری آمریکا در آدانا منتشر شده است. لازم به‌ذکر است که پایگاه هوایی اینجرلیک در آدانا ترکیه قرار دارد. کنسولگری ایالات متحده در آدانا اعلام کرد که در صفحه ایمیل خود پیامی مبنی بر وجود تهدیدات تروریستی علیه هتل‌های دارای علامت‌ تجاری آمریکا دریافت کرده است.


آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!؟



در این پیام، اطلاعاتی ویژه و بر اساس واقعیات درخصوص فعالیت‌های تروریستی احتمالی دیده می‌شود که هتل‌های آمریکایی را هدف قرار خواهد داد. کنسولگری آمریکا در آدانا هم‌چنین به اتباع خود توصیه کرد که هنگام استفاده از محدوده برخی نهادها احتیاط را رعایت کنند.

*«پایگاه هوایی اینجرلیک»خط‌قرمز منافع آمریکا در ترکیه


آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!؟



العالم در گزارش خود تصریح کرد؛ پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانای ترکیه قرار دارد و به ادعای ایالات متحده، اینجرلیک پایگاهی است که قوای ائتلاف بین‌المللی را به رهبری خود علیه گروه تروریستی داعش در سوریه به‌کار می‌گیرد. در این پایگاه هوایی؛ هواپیماهای ترکیه، آمریکا، انگلیس و آلمان به‌ همراه جنگنده‌های اف16 عربستان‌سعودی حضور داشته و متمرکز هستند.

این خبرگزاری می‌افزاید: با توجه خطر وقوع حملات تروریستی در غازی‌عینتاب، ایالات متحده در هفته گذشته اتباع خود از حضور در این شهر برحذر داشت. به‌ خصوص ممکن است این شهر جنوبی ترکیه شاهد حملاتی باشد که مانند آن در کافه استارباکس آمریکا صورت گرفت و در جریان آن اماکن حضور خارجی‌ها مورد هدف حملات واقع شد.

شهرغازی عینتاب ترکیه در ماه‌های آوریل و آگوست سال جاری شاهد حملاتی انتحاری و منتسب به گروه تروریستی داعش بود و در جریان آن 44 نفر طی شرکت در یک مراسم عروسی کشته شدند.

ترکیه طی سال جاری میلادی در برخی اوقات شاهد حملاتی منتسب به داعش در شهرهای خود بوده است.

*هشدار کاخ‌سفید به اتباعش، برگرفته از منافع آمریکا در ترکیه است


آژیرخطر واشنگتن در «آدانا» به‎صدا درآمد!؟



«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل سیاست‌خارجی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل هراس مقامات واشنگتن از حملات داعش به استان‌های جنوبی ترکیه، اظهار داشت: با توجه به وجود بزرگترین پایگاه هوایی نظامی آمریکا و ناتو در اینجرلیک ترکیه، همواره این کشور مورد توجه کشورهای عضو ناتو و به‌ویژه ایالات متحده بوده است.

وی با بیان این‌که ترکیه تنها کشور اسلامی عضو مجموعه نظامی پیمان آتلانتیک شمالی است، گفت: گسترش حضور داعش در ترکیه و بروز اختلافات میان این گروه تروریستی و دولت اردوغان، موجب شده است تا آمریکا و غرب این تلقی را داشته باشند که ممکن است داعش در ترکیه وارد عمل شده و حملاتی تروریستی علیه این کشور صورت دهد.

این کارشناس مسائل سیاست‌ خارجی با اشاره به این‌که در حال حاضر خطرات زیادی کشور ترکیه را تهدید می‌کند، ادامه داد: یکی از این خطرات مسئله افزایش فعالیت پ ک ک در منطقه جرابلس در مرز مشترک ترکیه و سوریه است.

وی با بیان دیگر موارد تهدیدکننده شهرهای ترکیه یادآور شد: از دیگر مقوله‌های تهدیدزا، گسترش حوزه نفوذی داعش از سوریه به مناطق جنوبی ترکیه است.

هانی‌زاده در ادامه ضمن اشاره به نگرانی‌ آمریکایی‌ها در ترکیه خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل تهدیداتی جدی را برای امنیت کشور ترکیه به‌وجود می‌آورد که ممکن است در آینده داعش منافع واشنگتن را در ترکیه مورد حمله قرار داده و چالشی جدی برای ناتو ایجاد کند.

وی در پایان تاکید کرد: هشدار آمریکا به اتباع خود درخصوص حضور در مناطق جنوبی ترکیه و گسترش ناامنی‌ها در این مناطق، هشداری برگرفته از منافع ملی آمریکا و ناتو در این کشور است. 


بدیهی است وقتی منافع حیاتی آمریکا و ناتو در منطقه، در معرض تهدید امثال داعش قرار گیرد، آژیر خطرهای حساس به تروریسم واشنگتن که غالبا غیرفعال است، با نهایت توان به‌ صدا در می‌آید.  
 
گزارش از : وحید امیدی‌موحد
 



۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن