تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هولناک‌ترین شهریور جاده‌های کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در حالي كه رئيس پليس راه كشور از كاهش 2 درصدي آمار سوانح رانندگي خبر داده، جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور معتقد است كه اين آمار 3/6 درصد افزايش داشته است.
 

به گزارش جوان، سرهنگ محمد حسين حميدي، رئيس پليس راه كشور با اشاره به اتمام طرح تابستانه و پايان يافتن موج سفرهاي تابستاني دو روز قبل به «تسنيم» گفت: آمارهاي ما از تلفات و مجروحيت‌هاي رخ داده در صحنه تصادفات جاده‌اي، حاكي از كاهش اين تلفات و مصدوميت‌ها است.
 

رئيس پليس راه كشور با بيان اينكه در شهريور ماه امسال حدود 700 نفر در تصادفات جاده‌اي جان خود را از دست داده‌اند، افزود: جمع‌بندي آمارهاي سفرهاي تابستاني نشان مي‌دهد كه در حوزه جاده‌اي، در تابستان امسال كاهش 2 درصدي تلفات در صحنه تصادف را تجربه كرده‌ايم. وي ادامه داد: براساس اين آمار نيز شاهديم تعداد مجروحان و مصدومان در صحنه تصادفات جاده‌اي نيز به ميزان 2 درصد كاهش داشته است.
 
این درحالی است که ‌جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور شهريورماه امسال را پر تلفات‌ترين ماه در پنج سال گذشته اعلام كرد و گفت: 810 نفر در جريان تصادف‌ها كشته و بيش از 18 هزار نفر هم زخمي شده‌اند.
 

سردار موسي اميري تأكيد كرد كه اين تعداد كشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/6 درصد افزايش داشته است. وي ادامه داد: 18 هزار و 600 نفر هم در اين مدت مجروح شده‌اند.
 

سردار اميری گفت: در شهريور ماه امسال بيش از 15هزار و 250 فقره تصادف‌هاي فوتي و جرحي درون شهرها و جاده‌هاي كشور ثبت شد. وي با اشاره به شرايط مساعد آب و هوايي در شهريور ماه امسال گفت: براساس بررسي‌هاي صورت گرفته شهريور امسال در پنج سال گذشته پرتلفات‌ترين ماه كشور بود.

وی با بيان اينكه جاده‌هاي مازندران در تصادفات برون‌شهري يكي از پرتلفات‌ترين جاده‌هاي كشور در شهريور ماه بود، افزود: استان‌هاي گلستان، كرمان و كهگيلويه و بويراحمد نيز در رتبه بعدي ميزان تلفات ناشي از تصادف‌هاي برون‌شهري قرار دارند. وي ادامه داد: در حوزه تصادف‌هاي درون‌شهري نيز استان‌هاي فارس، قزوين و هرمزگان به ترتيب بيشترين سوانح و تلفات را داشتند. تلفات ناشي از سوانح رانندگي اعم از درون شهري و جاده‌اي در كشور بسيار جدي است و بايد موضوع مديريت سوانح رانندگي از سوي متوليان امر جدي گرفته شود.

وی گفت: البته مقصر بخشي از سوانح رانندگي خود مردم هستند كه بايد رعايت كنند و اگر بي‌توجهي استمرار يابد متأسفانه همچنان شاهد روند صعودي آمار سوانح و تلفات خواهيم بود.
 

وي واژگوني خودروها را مهم‌ترين نوع سوانح رانندگي در كشور دانست و گفت: 36 درصد تصادفات شهريور ماه امسال مربوط به واژگوني خودروها بوده است و از سرعت غيرمجاز با 19 درصد و انحراف به چپ خودروها با 16درصد به عنوان ديگر علل تصادفات در كشور ياد كرد.
 
سردار اميري بهبود وضعيت راه‌هاي كشور، افزايش ايمني خودروها با رعايت استانداردهاي تعريف شده و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي را سه عامل اثرگذار بر كاهش تصادفات و تلفات رانندگي در كشور دانست.


۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن