تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804311757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به جاي تعطيلي‌هاي مقطعي به توسعه حمل و نقل عمومي توجه كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت به جاي تعطيلي‌هاي مقطعي به توسعه حمل و نقل عمومي توجه كند
تعیین تكليف لايحه هواي پاك اين هفته در مجلس...
نویسنده : بيژن يانچشمه 


واكنش‌ها به تعطيلي زمستانه مدارس همچنان ادامه دارد. در آخرين اظهار‌نظر، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اعلام كرد: دولت به جاي تعطيلي‌هاي مقطعي كه سبب كند شدن امور كشور مي‌شود با پرداخت سهم خود به فكر تكميل و توسعه باشد تا مشكلات در حوزه آلودگي هوا كاهش يابد.
 
در سال‌هاي اخير معضل آلودگي هوا علاوه بر افزايش مشكلات زيست‌محيطي و تبعات آن روي سلامت مردم به معضلي اجتماعي در ابعاد مختلف بدل شده است كه بر زندگي مردم به صورت مستقيم و غيرمستقيم تأثيرات منفي بسياري را برجا گذاشته است، به گونه‌اي كه با تشديد آلودگي هوا زندگي شهروندان نيز دچار تغييرات بسياري شده است. بر اين اساس رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از راهكار جديدي كه از سوي دولت مطرح شده مبني بر پيشنهاد تعطيلي دو هفته‌اي مدارس در فصل سرما تصريح كرد: ارائه اين راهكار اين سؤال را مطرح مي‌كند كه چرا دولت حاضر نيست سهم متروي كلانشهرها به ويژه تهران را بپردازد، اما حاضر است با ارائه راهكارهايي همچون اعمال تعطيلي‌هاي مقطعي، نظم سازمان‌ها و نظام آموزشي و روند امورات كشور را برهم بزند.

سلمان خدادادي با تأكيد بر اينكه تصويب و اعلام حتي يك روز تعطيلي نيز بايد به تأييد مجلس شوراي اسلامي برسد، خاطر‌نشان كرد: راه‌حل برون‌رفت از معضل آلودگي هواي شهرها به ويژه پايتخت برهم زدن نظم سيستمي كشور نيست، بلكه بايد همان راهي را كه ساير كشورهاي توسعه‌يافته طي كردند ما نيز طي كنيم يعني توسعه مترو و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي فرسوده.
نماينده مردم ملكان در مجلس دهم افزود: به تعويق افتادن توسعه مترو در كلانشهري همچون تهران ظلم آشكار دولت به نظام و مردم است زيرا حل معضل آلودگي هوا برعهده حاكميت به معناي عام و دولت به معناي خاص است.
خدادادي يادآوري كرد كه در سال‌هاي اخير معضل آلودگي هوا به معضلي اجتماعي در ابعاد مختلف بدل شده است و ادامه داد: شهرداري‌ها به دليل آنكه برحسب وظيفه با معضلات شهرها و سختي زندگي مردم در ارتباط هستند و درك دقيقي از اين معضلات دارند، سهم توسعه مترو را به طور كامل مي‌پردازند.

وي با انتقاد از اينكه دولت از محل درآمدهاي عمومي كه حق مردم است هزينه توسعه مترو را نمي‌دهد اما در ساير زمينه‌ها هزينه‌هاي كلاني انجام مي‌دهد، افزود: دولت هنوز به اين نتيجه نرسيده است كه آلودگي هوا تنها منجر به امراض جسمي شهروندان و افزايش ترافيك نمي‌شود، بلكه سهم قابل‌توجهي از معضل بي‌سرپرست شدن خانواده‌ها و رشد هزينه درمان در كلانشهرها ناشي از همين معضل آلودگي هوا است.
 
خدادادي همچنين با انتقاد از اينكه دولت سهم خود را در تكميل و توسعه حمل و نقل پرداخت نمي‌كند‌، خاطرنشان كرد: وقتي دولت از مشكلات شهرونداني كه در ترافيك گرفتار مي‌شوند و روزانه ساعت‌هاي متمادي عذاب مي‌كشند درك كافي ندارد، در نتيجه سهم خود را در زمينه توسعه مترو و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي فرسوده كه عامل بيش از 70درصد آلودگي‌هاي هواي شهرها هستند، نمي‌پردازد و به اقدامات جانبي روي مي‌آورد. از همين رو معتقدم دولت بايد در اين خصوص پيشتاز باشد.
خدادادي با انتقاد از اينكه امروز توسعه مترو و نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومي گرفتار نگاه‌ها و جناح‌بندي‌هاي سياسي دولت شده است، عنوان كرد: اين نگرش‌هاي سياسي نه تنها ظلم آشكار دولت به شهرداري‌هاست بلكه ظلم و ناديده گرفتن حقوق شهروندان است. ضمن آنكه اگر دولت در جايي كوتاهي كند، بي‌شك در 10 جاي ديگر مي‌بايست 10 برابر هزينه‌هاي كلاني براي جبران كوتاهي‌هايش بپردازد.
 
تعيين تكليف لايحه هواي پاك اين هفته در مجلس
سرانجام نمايندگان مجلس تصميم گرفتنند براي لايحه هواي پاك كاري كنند. در اين زمينه محمد مجابي، معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در صورتي كه هفته جاري لايحه هواي پاك در صحن علني مجلس شوراي اسلامي تصويب شود ما در نيمه دوم سال جاري كه با وارونگي هوا مواجه هستيم كه تكاليف دستگاه‌هاي مختلف را روشن كرده و با استفاده از اين قانون، اثرات اصلاحي كاهش آلودگي هوا را خواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه در هفته جاري اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا و طرح كاهش آلودگي هواي كشور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار خواهد گرفت، گفت: اين لايحه به عنوان دستور هفتم در دستور كار اين هفته مجلس شوراي اسلامي خواهد بود و آنچه كه در صحن علني بررسي مي‌شود گزارش كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي است. وي با بيان اينكه در نيمه دوم سال با پديده وارونگي هوا مواجه هستيم كه در افزايش آلودگي هوا در كلانشهرها اثر بالايي خواهد داشت، گفت: در صورت تصويب اين لايحه در صحن علني مجلس مي‌توانيم تكاليف دستگاه‌هاي مختلف را روشن كنيم و اثرات اصلاحي را در كاهش آلودگي هوا داشته باشيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن