تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817582824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حتي يك درصد هم به اقتصاد مافياي مواد مخدر ضربه نزده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حتي يك درصد هم به اقتصاد مافياي مواد مخدر ضربه نزده‌ايم
رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن بيان آنكه كل ضربه كشور به اقتصاد مافيا، طي 35 سال گذشته يقيناً يك درصد هم نبوده است، اعدام‌ قاچاقچيان را نسبت به هزينه‌هاي سياسي- اجتماعي‌شان فاقد اثر‌بخشي دانست.
نویسنده : کبری فرشچی 


اعتياد همچنان يكي از مهم‌ترين سرفصل‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي در كشورمان است. به گفته احمد حاجبي، مدير كل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت آنچه به عنوان آمار رسمي اعتياد در كشور وجود دارد يك ميليون و ۳۲۵ هزار نفر برآورد شده است كه در مجموع، با حساب افرادي كه به صورت تفنني مصرف مي‌كنند و وابستگي ندارند، اين تعداد به 2 ميليون نفر مي‌رسد. بيشترين گروه سني درگير اعتياد نيز افراد جوان در دهه‌هاي سوم تا چهارم زندگي هستند، اما در سنين مختلف مثل سالمندي و نوجواني هم وجود دارد. به گفته پرويز افشار، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در سال 93 نسبت به سال 92 با افزايش مرگ و مير زنان معتاد روبه‌رو بوديم. اگرچه وضعيت معتادان زن در كشور 10 درصد جمعيت معتادان است، اما آمار مرگ و مير زنان در 93 نسبت به سال 92، 33 درصد رشد را نشان داده است. آمار كلي هم نشان مي‌دهد روزانه تا هشت نفر بر اثر اعتياد مي‌ميرند. همه اينها نشان از آن دارد كه در كنترل اين آسيب موفق عمل نكرده‌ايم.
 
ضربه به اقتصاد مافیای موادمخدر کمتر از یک درصد!
حالا علي هاشمي‌، رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن بيان آنكه كل ضربه كشور به اقتصاد مافيا، طي 35 سال گذشته يقيناً يك درصد هم نبوده است، در خصوص اعدام‌ها مي‌گويد: در حال حاضر افراد و جوانان حمل‌كننده سه تا چهار كيلو مواد مخدر را كه عمدتاً خودشان آسيب‌ديده و بيكار هستند، اعدام مي‌كنيم در حالي كه اصلي‌ترين‌ها سر جاي خودشان هستند و كارشان را ادامه مي‌دهند.اين اعدام‌ها به نسبت هزينه‌هاي سياسي - اجتماعي‌شان اثربخش نيستند. وي در خصوص اعدام‌هاي ناشي از جرائم مواد مخدر معتقد است: «با تسري اعمال مجازات اعدام به سرشاخه‌هاي باندهاي اصلي، بزرگ و مسلح، 95 درصد از آمار اعدام‌ها كاهش مي‌يابد.» هاشمي تصريح مي‌كند: اقدامات و اصلاحات انجام شده به نسبت مطالبات جدي مردم و فاجعه پيش آمده بسيار ناچيز است.
رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين ضمن تأكيد بر آنكه براي حل مشكلات بايد چند اقدام جدي را در دستور كار قرار دهيم، مي‌افزايد: اصلي‌ترين اين اقدامات آن است كه اركان مديريتي را كه قصد مهار آسيب اعتياد و مواد مخدر را دارد، اصلاح كنيم زيرا در حال حاضر در مديريت اعتياد انسجام و هماهنگي وجود ندارد و اين مسئله جدي است.

95 درصد اين اعدام‌ها نتيجه مثبت نداشته
رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام معتقد است همواره نگاه مجرمانه‌اي به مسئله معتادان داشتيم و در حال حاضر نيز مسئله اعدام‌ها جزو اقدامات پرهزينه و ناكارآمد است.
وي همچنين در ادامه ضمن اشاره به بي‌تأثير بودن بيش از 80 درصد دستگيري‌هاي كشور كه 400 تا 500 هزار نفر از توزيع‌كنندگان و خرده‌پاهاي سال‌هاي اخير را كه اكثر مصرف‌كنندگان را شامل مي‌شود، مي‌افزايد: اين مسئله باعث هزينه‌هاي مادي و معنوي فراواني براي ناجا، قوه قضائيه، زندان‌ها و خانواده‌هاي آنان شده است.

رئيس كميته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح مي‌كند: با صداقت مي‌گويم 95 درصد اين اعدام‌ها نه تنها نتيجه مثبت نداشته، بلكه عوارض سياسي، اجتماعي  و بين‌المللي جدي بر جاي گذاشته است.  هاشمي در ادامه بخش عمده‌اي از معضل اعتياد و ناكارآمدي كشور در اين حوزه را خارج از مسئله اعتياد و ناكارآمدي در فرهنگ، اقتصاد، سياست و... دانست و در خصوص ارزيابي از كارهاي فرهنگي كشور پس از 37 سال مي‌گويد: براي مبارزه و مهار مواد مخدر و آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه فرهنگي بايد استراتژي قالب با رويكرد مصون‌سازي داشته باشيم نه محدودسازي، در حالي كه عمده كارها در حوزه فرهنگي در راستاي محدود‌سازي بوده كه نتايج به دست آمده در اين قبيل موارد يا بي‌اثر، كم اثر، سطحي و شعاري است.  اصغر سليمي نماينده مردم سميرم  در اصفهان هم در این باره می‌گوید: چند سال است كه به صورت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر اقدام كرده‌ايم ولي متأسفانه به نتيجه مطلوب نرسيده‌ايم. سن اعتياد كاهش يافته و بايد براي اين موضوع كه يك چالش بزرگ است، اقدام كنيم. وي می افزاید: بيشترين مشكل كه سبب بروز اعتياد مي‌شود در واقع بيكاري و عدم اشتغال است و اين موضوع دغدغه رهبر معظم انقلاب و نمايندگان مجلس بوده كه اميدواريم هرچه سريع‌تر به صورت جامع رفع بيكاري از جامعه صورت گيرد.

سليمي با بيان اينكه خانواده‌هاي زيادي درگير اشتغال هستند و از مسائل آموزشي فرزندان خود جهت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد غافل مي‌مانند، می‌افزاید: همه مؤلفه‌ها جهت اشتغال‌زايي در اختيار مجلس نيست و بسياري از موضوعات مطرح شده در اين زمينه تنها شعار است چراكه زيرساخت‌ها فراهم نشده و بسياري از كارخانه‌ها تعطيل و رونق صادرات كم‌رنگ شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن