تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798455068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود کمترین تعداد بیمه گیرندگان بیکاری کشور در قم - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
بیمه
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: استان قم در سطح کشور با کمترین تعداد بیمه گیرندگان بیکاری مواجه است. سید مجتبی موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 225 هزار و 644 تن بیمه شده اصلی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند که با احتساب بیمه شدگان اصلی، بازنشستگان و افراد تبعی آنها تعداد 752 هزار و 123 تن در قم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. وی به بیمه کارگران ساختمانی قم در سال 94 اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 16 هزار و 137 کارگر ساختمانی در این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 30 درصد رشد داشته است. موسوی به پرداخت های این اداره کل در سال 94، اشاره و اظهارکرد: سال گذشته اداره کل تامین اجتماعی قم ماهانه 270 میلیارد ریال پرداختی داشت که این رقم در سال جاری به ماهانه 360 میلیارد ریال رسیده است که رشد 33 درصدی را نشان می دهد. مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در ادامه افزود: این اداره کل در سال گذشته حدود 4 هزار و 40 میلیارد ریال در بخش بیمه ای در استان هزینه کرده که 3 هزار و 530 میلیارد ریال آن در بخش تعهدات بلندمدت و 180 میلیارد ریال آن نیز پرداخت بیمه بیکاری بوده است. وی ادامه داد: در سال 94 و در بخش تعهدات کوتاه مدت 80 میلیارد ریال پرداختی داشته ایم که در مجموع پرداخت ها در سال 94 با 25 درصد رشد مواجه هستیم. موسوی با تاکید بر گسترش ارائه خدمات این سازمان به شکل الکترونیکی گفت: در حال حاضر 12 خدمت تامین اجتماعی به صورت الکترونیک ارائه می شود. با همکاری خوب کارفرمایان قمی بیش از 98 درصد لیست های حق بیمه کارگران به صورت اینترنتی ارسال می شود و 52 درصد بیمه شدگان، حذف و مشاغل آزاد نیز برگ پرداخت ماهانه خود را به صورت اینترنتی دریافت و پرداخت می کنند و این امر باعث شده تا از 2 میلیون بار مراجعه حضوری در سال گذشته جلوگیری شود. وی به نظارت های مستمر اداره کل تامین اجتماعی قم، اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 23 هزار و 886 مورد بازرسی از کارگاه ها انجام شد و نزدیک به 829 کارگاه جدید که از دو تا 10 تن کارگر داشتند شناسایی شد و این در حالی است که 9555 مورد بازرسی تحقیقی نیز صورت گرفته است.
موسوی با اشاره به بیمه قالیبافان گفت: 11 هزار و 364 تن در قم زیر پوشش بیمه قالیبافان بودند که بیمه 2800 تن از آنها به دلیل عدم اشتغال واقعی بیمه شده در شغل قالیبافی قطع شده است. برای پذیرش بیمه افراد در زمینه قالیبافی باید از سوی دولت تامین بودجه شود و از طرفی دیگر باید نیازسنجی کامل در استان شود تا افرادی که واقعا در این شغل فعالیت میکنند تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار گیرند. وی، هم چنین تعداد کل بیمه شدگان زیر پوشش در بخش بیمه توافقی در استان را 139 هزار تن ذکر کرد و افزود: از این تعداد زیر پوشش 42 هزار تن بیمه شده اصلی و 97 هزار تن تبعی آنان هستند. وی از طلبه ها و روحانیان، رزمندگان و بسیجیان، مداحان و شاعران، اعضای سازمان نظام پزشکی، خادمان مساجد و باربران به عنوان واجدان شرایط استفاده از بیمه توافقی نام برد. موسوی بیان کرد: یکی از خدمات سازمان، پرداخت بیمه بیکاری به کسانی است که به عللی از کار اخراج شده و یا به عوامل دیگر از گردونه کار خارج می شوند. تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه بیکاری در استان قم 2013 تن در پایان سال 94 بود. وی تصریح کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی در استان فقط نیم درصد بیمه شدگان اصلی را شامل می شود. میزان پرداختی بابت بیمه بیکاری در سال گذشته در استان قم 180 میلیارد ریال بوده است. موسوی، تعداد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی قم را 37 هزار تن اعلام کرد و افزود: بازنشستگان 51 درصد مستمری بگیران را در استان تشکیل می دهند و مستمری بگیران فوت (43 درصد) و مستمری ازکارافتادگی(6 درصد) به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند. وی، بررسی ادعای سابقه بیمه شدگان را از دیگر موارد مهم ارائه خدمت به مخاطبان برشمرد و گفت: در سال گذشته به 877 مورد درخواست ادعای سابقه بیمه شدگان رسیدگی شد که در مقایسه با سال 93 از رشد 46 درصدی برخوردار بوده است. موسوی در خصوص تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش تامین اجتماعی استان گفت: حدود 4000 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قم بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات سازمان برخوردار هستند. 1200 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قم نیز بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی، تعداد رانندگان بیمه شده تامین اجتماعی قم را 16 هزار تن، عنوان و اظهار کرد: با احتساب افراد اصلی و تبعی، بیش از 61 هزار تن زیر پوشش بیمه رانندگان تامین اجتماعی در قم هستند. مدیرکل تامین اجتماعی قم تعداد بیمه شدگان اجباری در استان را 117 هزار و 278 تن در اسفند 94 عنوان کرد و گفت: در بخش بیمه اجباری نسبت به سال 93 دارای 2 درصد رشد بوده ایم. وی، تعداد کارگاه های فعال مشمول قانون تامین اجتماعی در استان قم را 13 هزار و 323 کارگاه ذکر کرد. موسوی با اشاره به سامانه اینترنتی نمایش سوابق پرداخت حق بیمه و رسیدگی و پاسخگویی به اظهارات و اعتراضات مخاطبان افزود: در راستای ایجاد دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری مطلوب و همچنین تسهیل در امور جاری، بیمه شدگان می توانند سوابق پرداخت حق بیمه مربوطه را در سامانه اینترنتی سوابق به نشانی Savabegh.Tamin.ir مشاهده کرده و در صورت اعتراض به آن با استفاده از لینک «اعتراض» درخواست خود را ثبت و همچنین از طریق منوی پیگیری پاسخ را مشاهده کنند.
انتهای پیام


سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن