تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804418481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام، دفاع مقدس، اسلام انقلابي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امام، دفاع مقدس، اسلام انقلابي
در کمتر از نيم قرن اخير بي‌شک وقوع انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب منحصر به فرد و بي‌نظير و منشأ تحولات فراواني در سطح منطقه و جهان بوده است.
نویسنده : سیدعبدالله متولیان 
سلطه‌گران و استعمارگران که از ۴۰۰ سال پيش و از عصر انقلاب صنعتي، براي فروش محصولات خود به کشورهاي ديگر کوچ کرده و با مواد اوليه فراوان و ارزان در کنار سيل کارگر تقريباً مفت و مجاني روبه‌رو شده بودند طمع و برنامه استعمارگري را پي‌ريزي کردند و به تدريج با بيداري ملت‌ها به طرح‌هاي جديد براي استمرار استعمار رو آوردند و سرانجام با هدف قانونمند کردن چپاولگري و استعمار، به مهندسي نظام سلطه پرداخته و با راه اندازي دو جنگ بزرگ و کشتار بي‌رحمانه بيش از ۱۳۰‌ميليون انسان، ساختار‌هاي قانوني سلطه و چپاول را پي‌ريزي کردند و با يک برنامه از پيش تعيين شده قرار بود قبل از اتمام قرن بيستم دين زميني را جايگزين دين الهي کنند.

غارتگران غربي آنچنان نظام سلطه را مهندسي کرده و براي همه چيز (تروريسم، حقوق بشر، جنگ، صلح، اقتصاد و...) تعاريف عملياتي ارائه داده بودند که هيچ کشوري قدرت، جرئت و امکان تخطي و تعرض به نظام قانوني شده سلطه را نداشت.
در چنين شرايطي در سال ۱۳۵۷، انقلاب اسلامي ايران در تقابل با مهندسي نظام سلطه به وقوع پيوست و خيلي زود جهان استکباري را به چالش کشيد. امام خميني(ره) از همان آغاز نهضت، اين قرن را قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران ناميده و فرمودند: «من با اطمينان مي‌گويم اسلام ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت مي‌نشاند.»

شعارهاي کوبنده و انقلابي امام راحل که نابودي برج و باروي کاخ‌هاي ظلم و استبداد و اضمحلال اردوگاه کفر و شرک و الحاد را به گوش جهانيان رسانيده و آنان را به خروش و خيزش و قيام در برابر طواغيت غرب و شرق فرا‌مي‌خواند، استعمارگران شرق و غرب را عليه اسلام انقلابي و انقلاب اسلامي متحد ساخته و يکي از گسترده‌ترين و بزرگ‌ترين جنگ‌هاي قرون اخير را به کشور ايران تحميل کردند.
در دو جنگ بزرگ موسوم به «جنگ‌هاي جهاني اول و دوم» چند کشور اروپايي در برابر چند کشور ديگر اروپايي وارد جنگ شدند اما در جنگ تحميلي، کشور ايران در جنگي نابرابر، تقريباً با همه دنيا مي‌جنگيد تا جايي‌که از ۳۹ کشور اسير گرفته و ردپاي حمايت‌هاي اطلاعاتي، تسليحاتي، تجهيزاتي، امکانات نظامي و غيرنظامي، دارو، امنيتي، بهداشتي، فني و مهندسي، مستشاري، سياسي و تبليغاتي بيش از ۹۰ کشور از رژيم بعثي حاکم بر عراق ديده مي‌شد و به واقع فقط جنگ احزاب نبود بلکه بازسازي واقعه عاشورا و کربلا بود که هر کس به هر طريقي که مي‌توانست (مستقيم يا غيرمستقيم) عليه ملت مقاوم و سلحشور ايران کمک مي‌کرد (اصطلاحاً آن کس که هيچ نداشت با سنگ مي‌زد).

آن چيزي که جنگ تحميلي را به حماسه با شکوه دفاع مقدس تبديل نمود فرماندهي راهبردي و بي‌نظير و بي‌بديل حضرت روح خدا بود که در اوج سعه صدر و با اتکال به لطف لايزال رحماني حضرت حق جل و علا و با هوشمندي و شناخت دقيق دشمن، موفق به مهار ماشين جنگي دشمنان شد و سرانجام غارتگران غربي و شرقي را وادار به تسليم در برابر اراده‌هاي پولادين مردم ايران ساخت.

حضرت امام بي‌شک يک ابراستراتژيست بي‌نظير بود که از همان روز آغازين جنگ از اشتباه راهبردي دشمن يک فرصت طلايي خلق کرد. استعمارگران و قدرت‌هاي سلطه‌گر، رژيم بعثي حاکم بر عراق را براي نابودي انقلاب اسلامي انتخاب کرده و به ميدان نبرد فرستاده بودند، غافل از اينکه قرن‌هاي متمادي است که قلوب شيعه به عشق کربلا و عاشورا و همراهي با اصحاب حضرت امام حسين(ع) در سينه‌ها مي‌تپد و شب و روز شعار «سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» را زمزمه و با اين شعارها زندگي مي‌کنند، تا روزي که بتوانند صداقت و دين خود را به حضرت اباعبدالله الحسين(ع) ثابت کنند و اينک دشمنان قسم خورده اسلام، اين فرصت طلايي را در اختيار مردم ايران قرار داده بودند و امام راحل نيز از تشنگي و عطش عشاق امام حسين(ع) نردبام ساخته و راهي به سوي خالق هستي گشود. آن يار سفر کرده با اطلاع کامل از ضعف قدرت مادي و توان جنگي ايران نسبت به دشمنان، طرحي نو در مناسبات و شيوه‌هاي جنگي درانداخته و خيلي سريع ابتکار عمل را در دست گرفت. شايد بتوان مجموعه نوآوري‌ها و ابتکارات حضرت امام خميني(ره) را در پنج محور خلاصه و به شرح زير ارائه کرد:

۱ - جايگزيني جهاد في‌سبيل‌الله به جاي جنگ براي آب و خاک؛ چراکه براساس قاعده «عموم و خصوص من‌وجه»، جهاد في‌سبيل‌الله دربر گيرنده دفاع از آب و خاک نيز است.
۲ - طرح و تقويت فرهنگ شهادت‌طلبي به عنوان موتور محرک انگيزه فردي مجاهدين اسلام، به جاي کشته شدن براي سرزمين و آب و خاک.
۳ - بهره‌گيري از نقاط قوت و فرصت‌هاي تاريخي اسلام نظير «زنده ماندن اسلام و انقلاب در پناه محرم و صفر»، «توجه به معنويت کربلا و عاشورا» و پيروي از اصحاب باوفاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به عنوان الگوسازي و فرهنگ‌سازي در شيوه‌هاي مبارزه.
۴ - بهره‌گيري از مدل قرآني دوقطبي‌سازي «حق و باطل» و تعميم ميدان نبرد به جبهه کفر، شرک و استکبار جهاني در برابر نظام اسلامي ايران.
۵ - و بالاخره ارائه شيوه جديدي از مبارزه با دشمن تحت عنوان جنگ مردمي به عنوان مدل‌سازي نبرد اسلامي. توضيح اينکه جنگ‌ها در سطح جهان، عموماً از دو مدل «کلاسيک» و «چريکي يا پارتيزاني» تبعيت کرده و مي‌کنند و مشخصاً به دليل فقدان تکيه‌گاه مردمي، جمعيت کشور نقش تعريف شده و عمدتاً اجباري دارند، اما حضرت امام دقيقاً به دليل جايگاه ويژه مردم به عنوان قاعده حکومت اسلامي، مدل جنگ مردمي را وارد عرصه جنگ نموده و تمام امور مستقيم و غيرمستقيم جنگ اعم از «رزمندگي و نظامي»، «پشتيباني»، «تبليغاتي و عمليات رواني»، «اطلاعاتي» و «اقتصادي» را در چارچوب اصول بنيادين جنگ نظير «وحدت فرماندهي»، «اصل تمرکز قوا»، «سلسله مراتب فرماندهي»، «ايمان و انضباط و انسجام نظامي» و «استقلال سياسي، عملياتي و... نيروهاي مسلح» به مردم سپرد.

البته حضرت امام راحل علاوه بر پنج ابتکار منحصر‌به‌فرد در عرصه و ميدان نبرد حق عليه باطل با ارائه مجموعه‌اي از فضائل معنوي مقاتله و جنگ در اسلام نظير «الگوي عاطفي و عاشقانه بين رزمندگان و فرماندهي»، «تکليف محوري به جاي نتيجه محوري»، «اتکا و اتکال به قدرت پروردگار»، «باور به پيروزي در صورت کشته شدن يا پيروزي ظاهري»، «پرهيز از خودبزرگ‌بيني و غرور و غفلت» و «احترام ويژه و واقعي به مردم به عنوان ولي‌نعمت مسئولان و تقويت احساس خدمتگزاري نسبت به مردم» جلوه‌هايي بديع و ناب از رفتار سازماني را براي ثبت در تاريخ ترسيم فرمودند. 
به اين ترتيب حضرت امام خميني(ره)، نابرابر‌ترين و ظالمانه‌ترين جنگ قرون اخير را توانست به شکوهمند‌ترين و حماسي‌ترين نبرد تاريخ بدل كند و «کتاب هنر جنگ در اسلام» را به رخ تمامي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي نظامي جهان بکشد.  امروز به‌رغم گذشت حدود سه دهه از افتخارات و حماسه‌هاي غرورانگيز دفاع مقدس، جمهوري اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خامنه‌اي به عنوان خلف صالح حضرت امام راحل با بهره‌گيري از همان کتاب «هنر جنگ در اسلام» بر انواع توطئه‌هاي نرم و نيمه‌سخت فايق آمده و بغض و کينه دشمنان اسلام را نسبت به تدبير و فرماندهي ولايت‌فقيه در ميادين مختلف مبارزه بيشتر کرده است.

تاريخ چهار دهه مبارزه با استکبار نشان مي‌دهد که موضوعاتي نظير انرژي هسته‌اي، صنعت موشکي و حمايت از تروريسم صرفاً بهانه‌هايي براي تشديد فشار و به زانو در آوردن ايران اسلامي است و تفکر مذاکره با شيطان و گرفتن حق ملت ايران از شيطان اکبر و طاغوت اعظم ناشي از سطحي‌نگري و ساده‌انديشي است (اگر از روي برنامه نفوذ نباشد)، با اين وصف بر مسئولان و قواي کشوري و لشكري لازم و واجب است که ضمن پرهيز از رفتارهاي غربگرايانه و غيرانقلابي به تأسي از رفتار قهرمانان حماسه‌ساز دوران طلايي دفاع مقدس با تبعيت عملي از اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌اي آينده انقلاب اسلامي را منطبق بر مشي انقلابي امامين انقلاب اسلامي تضمين نمايند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن