تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802765936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیادشهيد و وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیادشهيد و وزارت بهداشت
تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.


تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

 
به گزارش "جوان آنلاين" به نقل از «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه سوم مهرماه 95 در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارت‌خانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از تلاش‌های وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش گفت: بنیاد از سال‌ 1385 تصمیم به راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در همه استان‌ها گرفت تا ایثارگران از امکانات آن استفاده کنند. قبل از این فازهایی از این مجتمع‌ها افتتاح شده بود و در این دولت تصمیم گرفته شد سرعت کار ساخت و بهره‌برداری این مجتمع‌ها افزایش یابد که در همین رابطه تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان هزینه انجام شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد ادامه داد: خوشبختانه امروز بیش از نیمی از مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار آماده بهره‌برداری شده‌اند که یک‌سوم از آن‌ها به‌صورت کامل تکمیل و مراکز توان‌بخشی آن‌ها آماده ارائه خدمات است، کما اینکه در هفته دولت 3 مجتمع در شهرهای شیراز، سمنان و اردبیل افتتاح شد.
معاون رییس جمهوری به انجام مناسب فعالیت‌ها در بخش‌های فرهنگی و ورزشی این مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: با این وجود بنیاد در حوزه توان‌بخشی نیاز به دانش تخصصی این حوزه را داشت و برای همین تصمیم به اداره مشترک این مراکز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده است که امروز به امضا می‌رسد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت استفاده از این مراکز را با ایثارگران دانست و گفت: عموم مردم نیز می‌توانند با در نظر گرفتن این اولویت از خدمات این مجتمع‌ها استفاده کنند و امیدواریم بتوانیم کمبودهای چنین مراکزی را در سطح کشور با بهره‌برداری کامل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار برطرف کنیم و خدمات مطلوبی را به ایثارگران و عموم مردم برسانیم.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم یکی از حلقه‌های مفقوده نظام سلامت را موضوع توان‌بخشی عنوان کرد و گفت: در این حوزه امکانات بسیار محدودی در کشور وجود دارد و امیدواریم با همکاری و کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلات این حوزه را تا حدود زیادی برطرف کنیم.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار در حوزه توان‌بخشی را آغاز کرده است و در حال حاضر در بعضی از استان‌ها مراکز توان‌بخشی بنیاد مشغول به کار هستند و امیدوارم شاهد هم کاری و هم‌افزایی بین این وزارت‌خانه و بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اولویت استفاده از این مراکز با ایثارگران است، اما خوشبختانه این مراکز آن‌قدر مجهز و وسیع ساخته می‌شوند که عموم مردم نیز امکان استفاده از خدمات آن‌ها را خواهند داشت.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مشکلات عموم مردم در حوزه‌های نیازمند توان‌بخشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر جانبازان و ایثارگران گرامی، عموم مردم نیز به دلایلی چون سکته‌های مغزی، تصادفات رانندگی، حوادث شغلی و سایر عوامل دچار مشکلات و محدودیت‌هایی می‌شوند که نیازمند توان‌بخشی هستند و می‌توانند از امکانات مجموعه‌های ایثار استفاده کنند.
وی افزود: از بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل ایجاد فضای توان‌بخشی در قالب مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار تشکر می‌کنم، بنیاد در تمام استان‌های کشور در حال ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های توان‌بخشی هستند و در حال کمک به نظام سلامت کشور است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، بنیاد در تمام استان‌ها مراکز توان‌بخشی را راه‌اندازی خواهد کرد و 500 تخت بیمارستانی تا پایان امسال تحویل خواهد شد و 5 مرکز توان‌بخشی نیز در سال آینده بهره‌برداری خواهد شد تا مجموعاً 1000 تخت در مدت 2 سال در اختیار ایثارگران و عموم مردم قرار خواهد گرفت.
قاضی زاده هاشمی ارتباط بین این وزارت خانه و بنیاد شهید و امور ایثارگران را آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: اداره این مراکز بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار صدور مجوزهای لازم، کمک‌های تخصصی را ارائه خواهد داد.
گفتنی است تاکنون مراکز توان‌بخشی ایثار در استان‌های «کرمانشاه»، «همدان»، «تبریز»، «کردستان»، «کرمان»، «سمنان»، «ایلام»، «سیستان و بلوچستان»، «خراسان جنوبی» و «فارس» تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است و این مراکز در استان‌های «اردبیل»، «زنجان»، «گیلان»، «مرکزی»، «خوزستان»، «قزوین»، «اصفهان»، «خراسان شمالی»، «خراسان رضوی»، «قم»، «گلستان»، «هرمزگان»، «یزد»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «مازندران» در حال تکمیل هستند و استان‌های «لرستان»، «بوشهر»، «تهران بزرگ»، «چهارمحال و بختیاری» و «آذربایجان غربی» نیز از نظر ساختمانی تکمیل و در حال تجهیز هستند.
همچنین لازم به ذکر است سطح زیربنای مفید مجتمع‌های توان‌بخشی در حال حاضر 100 هزار و 761 مترمربع است و دارای بخش‌های فیزیوتراپی شامل هیدروتراپی، الکتروتراپی و مکانوتراپی و کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و درمانگاهی هستند


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن