تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798746054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه بین المللی صنایع دستی در اصفهان کلید بخورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جایزه بین المللی صنایع دستی در اصفهان کلید بخورد
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهر بدون رخداد شهر بی هویت است دوره مدرن بافت های قدیمی را تخریب می کرد، اما پست مدرن تخریب نمی کند بلکه بحث جایگزینی را مطرح می کند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهمن نامور مطلق  در سیزدهمین نشست اسطوره شهر با موضوع رخدادها در اسطوره شهرها در حمام تاریخی دردشت اصفهان، اظهار کرد: آنچه به وقوع می پیوندد رخداد است و در واقع کار رخداد ایجاد گسست میان گذشته و آینده و ایجاد یک ماهیت تازه در آینده است.


وی افزود: ازدواج یک رخداد فردی است و رخداد چیزی است که برش می زند رخداد را نمی توان یک اتفاق روزمره دانست بلکه باید آن را اتفاقی ویژه تلقی کرد و ویژگی آن در دو پاره کردن زمان است. رخداد می تواند در همه عرصه ها باشد و همچنین می تواند در تمام کنش های ما حضور داشته باشند و در واقع رخداد کنشی است که گسست ایجاد می کند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: زندگی تکراری می تواند با رخداد تغییر کند و از یکنواختی خارج شود و در واقع زخدادها موجب ایجاد پیش و پس در زندگی ها می شود. عده ای ثبت رخدادها را تاریخ می دانند و از طرف دیگر عده ای ثبت رخداد را به تنهایی تاریخ نمی انگارند.


نامورمطلق تصریح کرد: در جهان معاصر رخدادها تاثیر بیشتری دارد و به همین دلیل امروز در دانشگاه ها مدام در مورد آن بحث می شود چراکه رخداد تاثیر بسیار زیادی بر زندگی ها دارد. امروز که سرعت در زندگی ها وجود دارد تاثیر رخدادها هم بیشتر می شود. برای مثال در کن یک جشنواره وجود دارد اگر این جشنواره نبود شاید کسی کن را نمی شناخت، اما امروز چشم همه در یک موقع سال به کن است تا ببینند چه کسی جایزه بهترین ها را می گیرد.


وی تاکید کرد: وقتی کسی یا شهری یا کشوری متمایز از دیگران باشد یعنی هویت دارد و در واقع هویت بر اثر تمایز ایجاد می شود و امروز این رخدادها است که بیش از بقیه موارد در دنیا تمایز ایجاد می کند. رخدادها می تواند موجب سربلندی یک شهر یا کشور و یا موجب نابودی آنها شود برای مثال بمبگذاری های این روزهای ترکیه یک رخداد است که گردشگری این کشور را به ورطه نابودی برده و اگر ادامه پیدا کند گردشگری ترکیه نابود می شود همچنین 11 سپتامبر در آمریکا یک رخدادی بود که ماهیت آمریکا را در جهان عوض کرد.


نویسنده کتاب درآمدی بر اسطوره شناسی ادامه داد: امروز شهرها و کشورهای جهان برای رخدادها می جنگند. دوره مدرن دوره ضد رخداد بود، اما امروز که در دوره پسا مدرن هستیم به علت خستگی مردم از دوره مدرن که همه چیز بر اساس برنامه بود و منطقی پیش می رفت انسان در دوره پسا مردن به رخدادها پناه آورده است به همین دلیل هری پاترها، مسابقات و گیم ها زیاد شده و مورد استفاده همه قرار می گیرد.


نامور مطلق اظهار کرد: امروز فضای جهان عوض شده است به همین دلیل رخدادها نیز مهم جلوه می کند و در واقع رخداد چیزی است که نه پیش بینی می شود و نه مشخص است. به خاطر همین موضوع انسان ها برای فرار از زندگی تکراری به دنبال هیجان ها هستند.


وی با اشاره به اینکه رخداد لهجه اخلاقی، رفتاری و زبانی یک شهر، یک کشور و یا یک فرد را بیرون می ریزد، ادامه داد: رخداد و اسطوره شهرها با یکدیگر شباهت دارند رخدادها اسطوره می سازند و بدون رخدادی اسطوره تشکیل نمی شود برای مثال در 8 سال دفاع مقدس رخداد جنگ اسطوره های نابی را به ما معرفی کرد چمران ها، همت ها، باکری ها و... غربی ها چون رخدادهای سینمایی زیادی دارند به همین دلیل قلندرهای سینمایی بزرگی هم در دنیا دارند.


معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهر بدون رخداد شهر بی هویت است دوره مدرن بافت های قدیمی را تخریب می کرد، اما پست مدرن تخریب نمی کند بلکه بحث جایگزینی را مطرح می کند به همین خاطر امروز در کارخانه های بزرگ، دانشگاه ایجاد می کنند یا برخی آثار تاریخی را به محل کنسرت تبدیل کرده اند زیرا جهان به این نتیجه رسیده که کسی با برج های بلند نمی تواند معنا و هویت ایجاد کند.


نامور مطلق با بیان اینکه امروز بشر وارد دوره نرم افزاری شده و از دوره سخت افزاری عبور کرده است، افزود: امروز سرمایه و هویت شما در تصویر شما است در بیشتر دیده و شنیده شدن شما است المپیک، نوبل، اسکار، کن همگی موجب خیرگی می شود و هر شهر یا فردی بتواند خیرگی ایجاد کند یعنی در حال اسطوره شدن است. همه تلاش ها این است که امروز تصویر خوبی از ایران نمایش دهیم تا سیل گردشگران وارد کشور شود.


وی اضافه کرد: تا زمانی که نام کودکان سهراب باشد این اسطوره زنده است اسطوره در واقع الگویی است که مدام تکرار می شود و در واقع اسطوره یعنی شهری اینقدر خیرگی داشته باشد که دیگر شهرها آرزو کنند مثل آن شهر باشند به همین منظور می گوییم رخداد موجب شکل گیری اسطوره می شود.


این استاد دانشگاه گفت: امروز وقتی در مورد اصفهان صحبت می کنیم چه رخدادی به ذهن می آید در اصفهان چه رخدادی داریم که به اندازه شایستگی های نهفته اصفهان بتواند جهان را متوجه خودش کند، اینجاست که ما متوجه می شویم اهمیت رخداد را نمی دانستیم و از آن غافل بودیم و برای شهرهای بزرگ خود از رخدادها بهره نبرده ایم.


نامور مطلق تصریح کرد: اجلاس جهانی صنایع دستی به عنوان یک رخداد در اصفهان برگزار می شود و به مدت یک هفته نام اصفهان را همه خواهند شنید پس ما باید رخدادهای خاص اصفهان، تهران، مشهد و تبریز داشته باشیم تا در دنیا جاذبه و هویت ایجاد کنیم زیرا تا زمانی که اصفهان رخداد دارد وجود دارد.


وی با پیشنهاد اینکه ما می توانیم جایزه بین المللی صنایع دستی را به عنوان یک رخداد در اصفهان کلید بزنیم، گفت: ما باید به اندازه بضاعت شهرهایمان رخداد داشته باشیم که تاکنون ایجاد نکرده ایم ما اگر بتوانیم جایزه جهانی صنایع دستی را در اصفهان برگزار کنیم آنگاه همه جهان نظاره خواهد شد که چه کسی این جایزه را خواهد برد و اصفهان خیرگی ایجاد خواهد کرد.





۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن