تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر کسی دشمن را دوست نما کند، خیانت کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرمانده سپاه قدس با بیان این که دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را به عنوان نهادهای تربیتی و اثرگذار جامعه تحث تأثرقرار داد، گفت: در جامعه دو نهادی که بر اخلاق و رفتار جامعه اثر می‌گذارند و به طور طبیعی در جهت‌دهی اساسی دین و زندگی نقش مهمی ایفا می‌کنند، دانشگاه و حوزه علمیه‌اند.
 

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی شامگاه پنج‌شنبه، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در یادواره 1100 شهید از فرماندهان و امیران شهرستان ملایر در سالن 3 هزار نفری الغدیر این شهر در جمع اقشار مختلف مردم، افزود: این دو نهاد غیر از آثار تربیتی و اخلاقی در توسعه جامعه نیز نیز کمک می‌کنند.
 

او اظهار کرد: دفاع مقدس توانست همه تئوری‌ها و نظریه‌ها و تمامی بحث‌های اخلاقی توسعه یافته دینی و رفتاری را یک جا به مرحله ثبوت عمل برساند و بر این دو جریان فرهنگی مهم جامعه نیز اثرگذار باشد.
 

فرمانده سپاه قدس با اشاره به این که اکنون دانشگاهیان و علمای حوزه علمیه به دوران 8 سال دفاع مقدس افتحار می‌کنند، ادامه داد: گاهی هدف از انجام کاری، حق است اما اگر عمل صحیح بر آن ناظر و حاکم نباشد اصل حق بودن و هدف ما را مخدوش می‌کند.
 

سردار سرلشگر سلیمانی به فلسفه نام‌گذاری 8 سال جنگ تحمیلی توسط امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: این قداست فقط بدان علت نبود که دشمن باطل و حق با ما بود بلکه آن چه جبهه مقدس ما را در وجدان‌های بیدار بشری جا انداخت، اعمال و رفتار رزمندگان مخلص در جبهه‌ها بود که حق و حقیقت و قداست را در خود نمایان می‌کرد.
 

وی با اشاره به این که در اعمال و منش و رفتار رزمندگان و شهدای ما حق بودن و قدسیت به معنای واقعی کلمه نمود، ظهور و بروز پیدا کرده بود، افزود: امام خمینی (ره) در زمان‌های مختلف با القاب خاصی از رزمندگان نام بردند.
 

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: ایشان رزمندگان را اولیای خاص خدا و رهبران ملت قلمداد کردند و گفتند:" رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که خود را به زیر تانک انداخت." هم‌چنین آن حضرت در پیامی به حجاح، رزمندگان را ایستادگان در مقابل دشمنان خدا معرفی کردند.
 

او با بیان این که رزمندگان و شهدای ما در جای خود به عنوان الگو و شخصیت کاریزماتیک، اثرگذار بودند، عنوان کرد: حج، بکی از معمولی‌ترین نمایش‌های مذهبی و دینی است و خاصانه‌ترین حالت آدم در حال احرام بودن افراد است که همگی متوجه و مراقب‌اند مبادا کاری و عملی انجام بدهند که سبب ابطال مُحرم بودن‌شان شود.
 

سلیمانی ادامه داد: این درحالی است که در همه شب‌های عملیات و روزهای دوران دفاع مقدس در جبهه همین حالت توجه و توسل رزمندگان و شهدا به خود خداوند وجود داشت و همین امر سبب ایجاد یک اثر تربیتی و اخلاقی عمیق شد.
 

وی با بیان این که بدون تردید دوران دفاع مقدس، قله و اوج آموزش مسائل اخلاقی بود، به رفاقت‌ها، دوستی‌ها و صمیمیت‌ها و پیوندهای عاطفی و زیبای بین رزمندگان در خط‌های مقدم و عملیات مختلف اشاره و اظهار کرد: علاقه و اشتیاق آن عزیزان برای شهادت و لقاء الله صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کرد که هرگز از یادها نمی‌رود.
 

فرمانده سپاه قدس با تأکید براین که در جبهه، جلوه‌های بی‌بدیل و زیبایی از اخلاص، معجزات الهی، عبودیت، اخلاقیات و معنویات قابل مشاهده بود، ادامه داد: رزمندگان به خداوند عمیقاً اعتماد داشتند و هرگز به اعمال خود مغرور نبودند.
 

سلیمانی با بیان این که جنگ چنین تربیت عظیمی را در نسل نوجوان و جوان ما ایجاد کرد، افزود: فضای دوران دفاع مقدس سرشار از فضای عمل و اخلاص بود و اخلاقیات، ایثار و فداکاری در اوج خود قرار داشت و رزمندگان با اخلاص عمیق‌شان به خداوند متصل می‌شدند.
 

او گفت: هر مادری، مادر شهید نمی‌تواند باشد بلکه مادران شهدا، هم برای مادر شهید بودن انتخاب شده‌اند و نام‌شان هم پای نام فرزندان شهیدشان در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط شده است.
 

وی با تأکید بر این که همه مادران ایران که عاطفه و احساس مادری دارند باید خود را مادر شهید بدانند، ادامه داد: حس تعلق به شهید فقط مختص خانواده شهدا نیست بنابراین باید در تمام خانه‌های ما و در کلیه ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی عکس شهدا نصب شود چراکه آنان نور هدایتند و کم‌تر از امامزادگان نیستند.
 

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر این که همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: شهدا جان خود را برای آزادگی و امنیت یک ملت فدا کردند بنابراین با نصب تصاویر و وصایای ایشان در منازل و ادارات حداقل احترامی است که برای آن‌ها قائل می‌شویم.
 

سلیمانی با بیان این که یکی از شاخصه‌های دفاع مقدس مدیریت جنگ بود، به ویژگی‌های بارز فرماندهان شهید آن دوران اشاره و اظهار کرد: سلوک و سیره عملی فرماندهان، توسط رزمندگان تقلید می‌شد و هیچ فاصله‌ای بین رزمندگان و فرماندهان وجود نداشت.
 

او به نحوه شهادت سرداران و فرماندهان بزرگی چون باکری، همت، حسن باقری، زین‌الدین، کاظمی و علی رضائیان اشاره کرد و افزود: شیوه مدیریت دفاع مقدس هیج شُبهه‌ای در جنگ وارد نمی‌کرد و امروز جامعه ما سخت محتاج چنین ویژگی‌ای است.
 

فرمانده سپاه قدس با بیان این که در جبهه، میکروب هوای نفس جایگاهی نداشت و کاملاً آن فضا ایزوله شده بود، خاطرنشان کرد: آن چه می‌تواند جامعه را منزه کرده و بر آن اثرگذار باشد، نظام است و در همین راستا نیز امام خمینی(ره) بر مقوله نظام تأکید فراوان داشتند.
 

وی با اشاره به نقاق و انشقاق ایجاد شده در جامعه امروز اسلامی، گفت: در منطقه خاورمیانه که منطقه ثروت، تمدن و تاریخ جهان محسوب می‌شود در مجموع 27 کشور وجود دارد که از این تعداد 16 کشور یا توسط دیکتاتورها و یا توسط خانواده‌های موروثی اداره می‌شوند.
 

سردار سرلشگر سلیمانی با اشاره به این که 7 کشور نیز چون سوریه، عراق، یمن و افغانستان درگیر بحران جنگ و مصیبت‌های داخلی هستند، اضافه کرد: کشور فلسطین نیز توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و تنها 3 کشور باقی می‌ماند که یکی از این 3 کشور، کشور برجسته‌ای که در امنیت به‌سر می برد، ایران اسلامی است.
 

فرمانده سپاه قدس با بیان این که غرب می‌خواهد دنیا را وادار به تبعیت از فرهنگ منحط خودش کند، ادامه داد: یکی از افتخارات اوباما، به رسمیت رساندن قانون همجنس‌بازی در ارتش است.
او بیان کرد: با این حال برخی در داخل معتقدند که ما منزوی شده‌ایم و برای رهایی از این انزوا باید از کشورهایی مثل آمریکا تبعیت کنیم.
 

سلیمانی با تأکید بر این که هرگز از درون حکومت‌هایی نظیر آمریکا هیچ ارزشی متبلور نمی‌شود، ادامه داد: ارتش آمریکا به هر کشوری که پا گذاشته هیچ مدح، خاطره خوش و ارزشی از آن‌ها به جای نمانده است و هیچ کس آن‌ها را قبول ندارد.
 

این فرمانده سپاه با اشاره به این که رهبری، یکی از ویژگی‌های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است، یادآورشد: هیچ جای دنیا رهبری دلسوز، با تقوا، متوجه، مدیر و مدبر و آگاه و مطلع چون مقام معظم رهبری در ایران را ندارد.
 

وی با بیان این که در طول 15 سال گذشته حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر در کشورهای اطراف ما بر اثر جنگ‌هایی که آمریکا متولی آن بوده کشته شده‌اند، گفت: امروز کشور ایران به برکت وجود رهبری فرزانه خود دارای اقتدار عمیق سیاسی، نظامی، فرهنگی، مذهبی و دینی است.
 

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر این که امروز همه دل‌ها متوجه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: وحدت در جامعه امروز به این معنا نیست که ما حول یک فرد خاص در انتخابات اتفاق نظرداشته باشیم، بلکه همه ملت ایران باید پیرامون موضوعات و مسائل اصلی و کلید نظام، انقلاب و کشور وحدت داشته باشند.
 

سلیمانی با بیان این که اگر کسی دشمن را دوست نما کند، خیانت عظیمی به ملت ایران و آرمان‌های آن مرتکب شده است، افزود: داشتن وحدت در مقابل دشمنان مهم‌ترین مساله حال حاضر کشور است.
 

او با اشاره به این که آگاهی و آمادگی، لازم و ملزوم هم هستند و همواره باید همگام و همراه هم باشند، خاطرنشان کرد: نباید مردم را درگیر موضوعات کوچک و فرعی کرد بلکه باید آن‌ها را به سمت مسائل مهم و اصلی جامعه سوق داد.
 



۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن