تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806898771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمانی ابهامات سریال اسیدپاشی‌های اصفهان رفع خواهند شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

شاید باورتان نشود اما دو سال از شروع سریال اسیدپاشی‌ها در اصفهان می‌گذرد و هنوز ابهاماتی که این سلسله اتفاقات شوم در این کلانشهر پرآوازه کشورمان آفرید، پاسخ نیافته و به رازی سر به مهر شباهت دارد.
 

به گزارش «تابناک»، طی روزهای اخیر اتفاقی در تهران رقم خورد و به اخبار دردناک حوادث در رسانه های مختلف راه یافت که شنیدن درباره اش برای بسیاری مان تکراری شده اما کماکان دردناک و جگرخراش است. یکی از شوم ترین حوادثی که بشر معاصر رقم می‌زند؛ اسیدپاشی!
 

حمله ای به غایت ناجوانمردانه با مایعی به شدت خورنده به صورت طرف مقابل که به باور عموم، قصدش گرفتن جان فرد نیست، بلکه تحمیل عذابی بسیار بسیار شدید و گاه غیر قابل تحمل به وی و حتی اطرافیان مضروب است. رویدادی که یادآوری اش هم به رنج کشیدن منجر می‌شود، چه برسد مواجهه با آن یا کنار آمدن با اثراتش.
 

متاسفانه سالهاست که شاهد تکرار گاه و بی گاه این رویداد دردناک در کشورمان هستیم و در برخی موارد مشهور شده، با سیر پیگیری پرونده های اسیدپاشی نیز آشنایی زیادی یافته‌ایم تا جایی که می‌دانیم مشکل قصاص مجرمان اسیدپاش نیز رفع شده و امید آن دسته از اسیدپاشان که به فراهم نبودن شرایط قصاص دل می‌بندند نیز نقش بر آب شده، اما این موارد نیز نتوانسته به اشیدپاشی ها خاتمه دهد.

نمونه این اتفاق را دو روز پیش در تهران شاهد بودیم. اسیدپاشی در منطقه نصر (گیشا) در روز عید غدیر خم که طی آن صورت یک دختر 24 ساله با اسید چاه باز کن سوخته و پرونده ای جدید با این موضوع دردناک گشوده شده است. اتفاقی که ظاهرا از درگیری دختر جوان و پسری که دوستش بوده نشات گرفته است.

پس از این رویداد، خبر رسید که متهم متواری شده و پلیس به دنبال یافتن سرنخی از محل وی است تا خیلی سریع ماجرای اسیدپاشی های مرموز اصفهان و متواری بودن متهم/متهمانش در ذهن ها بازخوانی شود. نگرانی ای که عصر دیروز رفع شد و سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام دستگیری متهم در منطقه یافت آباد تهران، به آن خاتمه داد.

این خبر از این رو خوشحال کننده است که می‌دانیم اسیدپاش این حادثه در شهر آزادانه زندگی نمی‌کند و فرصت برای ارتکاب اعمالی از این دست از او گرفته شده است. رویکردی که بر مبنای آن، نگرانی از شناسایی و دستگیر نشدن متهم/متهمان حوادث سریالی اصفهان شدت می‌یابد. به ویژه آنکه می‌دانیم حتی شمار اسیدپاشی/اسیدپاشانی که تا مدت ها امنیت کلانشهر اصفهان را زیر سوال برده بودند نیز مشخص نشده و کسی نمی‌داند آن همه اتفاق شوم را یک تن رقم زده یا یک باند در پس پرده ماجرا بودند.

سلسله اتفاقات بسیار دردناکی که در مهرماه سال 93 رقم خوردند و علاوه بر برهم زدن آرامش عمومی در این شهر، استان اصفهان و دیگر نقاط ایران، زندگی شماری از هموطنانمان را به مسیری دردناک هدایت کردند و هنوز نه به دستگیری خاطیان منجر شده و نه شناسایی انگیزه ایشان و تدارک راه های مقابله با آن.

آن هم در شرایطی که دو سال از تشکیل این پرونده می‌گذرد و حتی هیچ کس سریالی بودن این حوادث و رقم خوردن آن به دست یک فردیا یک گروه با انگیزه مشابه را تایید نمی‌کند و برخی مسئولان اصرار دارند که سریالی نیست اما چه سریالی باشد و چه نباشد، امیدواریم به نتیجه منجر شده و به مجازات عامل/عاملان آن گره بخورد؛ اتفاقی که تا زمان رسیدنش، توضیح مسئولان درباره پیگیری هایی که در این پرونده صورت داده‌اند، خواسته زیادی به نظر نمی‌رسد.




۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن