تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدعهدي غربي‌ها در برجام محور مذاکرات روحاني در نيويورک


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدعهدي غربي‌ها در برجام محور مذاکرات روحاني در نيويورک
حسن روحاني در آخرين سال حضورش به عنوان رئيس دولت يازدهم جمهوري اسلامي ايران براي چهارمين بار به نيويورک سفر کرد تا در هفتاد و يکمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد شرکت کند.
نویسنده : جعفر تکبيري 


حسن روحاني در آخرين سال حضورش به عنوان رئيس دولت يازدهم جمهوري اسلامي ايران براي چهارمين بار به نيويورک سفر کرد تا در هفتاد و يکمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد شرکت کند. نشستي که قرار است روحاني نيز يکي از سخنرانان آن در روز سوم باشد. اين در حالي است که در سال‌هاي گذشته رؤساي جمهور ايران همواره در روز دوم اين اجلاس سخنراني مي‌کردند و حالا در حالي سخنراني رئيس‌جمهور به روز سوم مجمع موکول شده که به نظر مي‌رسد، در هنگام سخنراني وي رؤساي کشورهاي تأثيرگذار جهان نيويورک را ترک کرده باشند.
اما تيم تشريفات و سياست خارجي دولت در فرصت موجود پيش از سخنراني رئيس‌جمهور، ملاقات‌هاي مختلفي را با مقامات کشورهاي دنيا براي حسن روحاني تدارک ديدند تا وي از اين فرصت براي حل مشکلات موجود بر سر راه اجراي برجام به ويژه در حوزه بانکي بهره ببرد.  
   
رهبران اروپا بايد به بانک‌ها و بيمه‌ها براي همکاري اطمينان دهند
بر اين اساس، حجت‌الاسلام روحاني در ديدار فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه گفت: نبايد اجازه داد دستاوردهاي برجام تضعيف شود و همه طرفين علاوه بر پايبندي، اعضا را به اجراي کامل تعهدات خود يادآور شوند.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه ايفاي تعهدات موجب پايداري توافق خواهد بود، اظهار داشت: اينکه در مسير اجراي توافق، کشوري بخواهد با ايجاد محدوديت‌هاي غيرسازنده در مسير اجراي توافقات، خواسته‌هاي خود را فرامرزي کند، قابل قبول نيست.
رئيس‌جمهوري با بيان اينکه پس از دوران طولاني‌مدت مذاکره، ملت‌ها و شرکت‌هاي ما و منطقه بايد از فوايد برجام منتفع شوند، گفت: در اين مسير رهبران اروپا بايد به بانک‌ها و بيمه‌ها براي همکاري مالي تضمين و اطمينان دهند.
دکتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تروريسم و اهميت وحدت همه کشورها در مبارزه با اين معضل جهاني اشاره و تصريح کرد: تروريست‌هاي خشن و بي‌رحمي که منطقه ما را ناامن کرده‌اند ساير نقاط جهان را هم مي‌توانند ناامن کنند و ايران اسلامي آماده همکاري بيشتر با اروپا به ويژه فرانسه درمبارزه با تروريسم و افراطي‌گري است.
رئيس‌جمهوري اظهار داشت: ايران اسلامي به عنوان يکي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم، براي مبارزه با اين معضل جهاني، آماده است و در همين راستا به درخواست دولت‌هاي منطقه براي مبارزه با تروريسم پاسخ مثبت داده است.

دکتر روحاني به تحولات سوريه، عراق، يمن و لبنان اشاره کرد و گفت: در سوريه مشکلات تنها بايد از طريق سياسي حل و فصل شود و مبارزه با تروريسم، آتش‌بس پايدار، بازگشت آوارگان و کمک‌هاي انسان‌دوستانه اولويت‌هاي اصلي هستند.
رئيس‌جمهور گفت: در عراق بايد دولت و مردم اين کشور را براي پيروزي کامل بر تروريست‌ها ياري داد و در يمن نيز که با بمباران‌هاي پي‌در‌پي عملاً به يک ويرانه تبديل شده، از اروپا و فرانسه انتظار مي‌رود که براي بازگشت آرامش به مردم اين کشور کمک کنند.
فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري فرانسه نيز در اين ديدار بر توسعه همکاري‌هاي تهران - پاريس در همه عرصه‌ها تأکيد کرد و گفت: بايد از فرصت برجام براي توسعه هرچه بيشتر روابط به نفع دو ملت بهره گرفت و به تعهداتي که از سوي اعضا توافق شده، به طور کامل پايبند بود.
‌   
اراده تهران و آنکارا براي حل بحران‌هاي منطقه‌اي
رئيس‌جمهور همچنين در ديدار رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهوري ترکيه با تأکيد بر اينکه ايران در همه مراحل دوست و برادر و کنار ترکيه خواهد بود، گفت: آماده‌ايم تا روابط خود را با آنکارا در همه بخش‌ها از حمل و نقل، صنعت و انرژي توسعه دهيم.
حجت‌الاسلام روحاني اظهارداشت: دولت و ملت ترکيه را برادر خود مي‌دانيم و اراده تهران، تقويت روابط با آنکارا در تمامي زمينه‌هاست.
 رئيس‌جمهوري با بيان اينکه کودتا در ترکيه را در ادامه سلسله حوادثي مي‌بينيم که برخي قدرت‌ها عليه منطقه ما طراحي کرده‌اند، گفت: ترديدي نداريم که با تلاش مشترک مي‌توانيم جلوي مسيري را که دشمن عليه ما طراحي کرده است، سد کنيم.  ‌ رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه نيز در اين ديدار، برنده اختلاف و ناامني‌هاي منطقه را دشمنان جهان اسلام دانست و با بيان اينکه ديگران قادر به حل مشکلات منطقه نيستند، اظهار داشت: ايران و ترکيه دو کشور اسلامي و بزرگ منطقه هستند و با همکاري مي‌توانند در روند مبارزه با بحران‌ها و ايجاد ثبات در منطقه و از جمله سوريه و عراق نقش تعيين‌کننده‌اي داشته باشند.
   
بهره‌مندي ايران از فضاي مثبت اقتصادي جزو تعهدات برجام است
رئيس‌جمهوري در ديدار با نخست‌وزير بريتانيا نيز برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحولي بزرگ، نمادي براي حل اختلافات و پايه‌اي براي همکاري‌ها دانست و تأکيد کرد که همه طرف‌ها بايد به اجراي دقيق و به‌هنگام تعهدات خود در برجام پايبند باشند.
حسن روحاني تصريح کرد: ايران به‌طور کامل به تعهدات خود عمل کرده و تا زماني که طرف مقابل به تعهداتش پايبند باشد، ما هم پايبند خواهيم بود.
دکتر روحاني، بهره‌مندي ايران از فضاي مثبت اقتصادي را جزو تعهدات برجام برشمرد و اظهار داشت: تا برخي مشکلات فني در زمينه بانک و بيمه حل نشود، تعهدات طرف مقابل به انجام نرسيده و دولت‌هاي اروپايي بايد به بانک‌هاي بزرگ براي همکاري با ايران اطمينان دهند و لندن مي‌تواند قدم اصلي را در اين زمينه بردارد.
‌خانم «ترزا مي»، نخست‌وزير بريتانيا هم در اين ديدار با ابراز خرسندي از توسعه روابط دو کشور در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي طي سال‌هاي اخير گفت: لندن حمايت خود را از گام مهم برجام ادامه خواهد داد و معتقد است طرفين بايد به اصول توافق شده متعهد باشند.
وي با بيان اينکه براي حل مشکلات بانکي و بيمه‌اي و بهره‌مندي اطمينان‌بخش ايران از فرصت‌هاي اقتصادي در حال هماهنگي با طرفين برجام براي اقدامات لازم هستيم، تصريح کرد: بريتانيا يک هيئت بانکي را براي مذاکرات و همکاري‌هاي فني با بانک مرکزي ايران راهي تهران مي‌کند.
    
رهبران اروپا باید تضمین بدهند
روحاني در ديدار نخست‌وزير ايتاليا نيز اعلام کرد که ايتاليا اين فرصت را در دوره پسابرجام در اختيار دارد که بار ديگر به نخستين شريک و همکار اقتصادي و تجاري ايران در اروپا تبديل شود.
 
رئيس‌جمهوري به موضوع برجام اشاره کرد و با تأکيد براينکه مطابق برجام طرفين متعهد به تأمين فضاي لازم براي فعاليت اقتصادي ايران هستند، گفت: طرفين بايد به استحکام برجام پايبند باشند و استحکام برجام مي‌تواند پايه‌اي نيز براي افزايش صلح و ثبات منطقه باشد.
دکتر روحاني با بيان اينکه رهبران اروپا بايد به بانک‌ها و بيمه‌ها براي همکاري مالي تضمين و اطمينان دهند، تصريح کرد: ملت‌ها و شرکت‌هاي ما و منطقه بايد از فوايد برجام منتفع شوند.
نخست‌وزير ايتاليا نيز در اين ديدار با تأکيد بر اينکه رم با هيجان به دنبال تقويت روابط همه‌جانبه با تهران است، گفت: ما براي هر اقدامي در جهت استحکام روابط اقتصادي آماده‌ايم.
متئو رنتزي با اشاره به اعزام يک هيئت بلندپايه ايتاليا به تهران طي ماه‌هاي آينده تأکيد کرد: در بحث روابط بانکي، بيمه دولتي ساچه ايتاليا آماده ارائه تضمين‌هاي لازم است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن