تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور مجوز افزایش سرمایه خودرویی پرحاشیه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.در بازار امروز بیشترین تاثیر مثبت به ترتیب گروه های محصولات شیمیایی،سرمایه گذاریها و مواد و محصولات دارویی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی رل به ترتیب محصولات غذایی،ساخت محصولات فلزی و ماشین آلات و دستگاه های برقی بر شاخص بورس داشتند. جو خرید متعلق به گروه های قندوشکر،موادومحصولات دارویی،فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی و در مقابل جو فروش در گروه های تسهیلات مسکن،سیمان،آهک و گچ،ساخت محصولات فلزی و انبوه سازی،املاک و مستغلات کاملا آشکار بود. امروز ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با کاهش بیش از 25درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 4769میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 3562میلیارد ریال رسید.


گروه سرمایه گذاریها
 در گروه سرمایه گذاریها ، شاهد معاملات مثبت همراه با افزایش حجم معاملات بودیم.این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند..از 21 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام11شرکت با افزایش قیمت و سهام 10 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند.صف های خرید این گروه متعلق به شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری بوعلی و درمقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت گروه صنایع بهشهر ایران با آخرین قیمت 4.36 درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری سایپا در نماد وساپا با خرید و فروش بیش از 15میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت سرمایه گذاری سایپا در نماد وساپا با حدود 17میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 1.24 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 0.53 درصد مثبت بود.


گروه فلزات اساسی
در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه اکثرا مثبت ولی پرحجم تر  نسبت به روز کاری قبل بورس  بودند.این گروه امروز جزء گروه هایی بود که جو خرید در آن کاملا مشهود بود.از 23 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام 16شرکت با افزایش قیمت و سهام 7 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های  فرآوری مواد معدنی ایران،زرین معدن آسیا،فولاد هرمزگان جنوب،صنعت روی زنگان و معدنی کیمیای زنجان گستران و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت سپنتا بود.یشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای میدکو2 و ذوب به ترتیب با بیش از 370 و 60 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد میدکو2 و ذوب به ترتیب با بیش از 774 و 162 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 1.70درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 1.47درصد مثبت بود.



گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف روز کاری گذشته،شاهد معاملات اکثرا متعادل ولی متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه افرایش یافت. 14 شرکت از 30 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 16 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید این گروه متعلق به شرکت های ریخته گری تراکتورسازی ایران،کمک فنرایند امین و رینگ سازی مشهد و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت سازه پویش بود.این برای دومین روز متوالی است که سهام شرکت سازه پویش با صف فروش بسته می شود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا2،سایپا به ترتیب با بیش از 44 و33 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا(درنماد خساپا2) و ورنا2 به ترتیب با بیش از 52 و 39 میلیارد ریال می باشد.  . میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.49درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 1.34 درصد مثبت بود.


 گروه موادومحصولات دارویی
در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات اکثرا مثبت ولی کمی پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم.این گروه همچنین در جایگاه دوم گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند و نیز در جایگاه دوم گروه هایی بود که جو خرید در آن کاملا قابل مشاهده بود.از 30 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام19 شرکت با افزایش قیمت و سهام 11 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. صف های خرید را شرکت های شیمی داروئی داروپخش ، داروسازی اکسیر،فرآورده های تزریقی ایران،لابراتورداروسازی دکتر عبیدی و داروسازی سینا  به خود اختصاص دادند و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت تولید مواد اولیه داروپخش با 4.01 درصد منفی بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری البرز با خرید و فروش بیش از 1.7 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت سرمایه گذاری البرز با بیش از 7.8میلیارد ریال بود.  میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.49درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 1.34 درصد مثبت بود.


گروه محصولات شیمیایی
در گروه محصولات شیمیایی ، شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی و نسبتا پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند به طوری که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 42 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت..سهام 11شرکت از 26 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 15 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به شرکت صنایع شیمیایی ایران در نماد شیران با 4.996 درصد مثبت نسبت به روز کاری قبل بود و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت های پتروشیمی فارابی و دوده صنعتی پارس که با صف فروش به کار خود پایان دادند.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت های پتروشیمی جم در نماد جم2 و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با دادو ستد حدود 30 و  7 میلیون سهم وبیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت های پتروشیمی جم در نماد جم2 و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 246 و 34 میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.18درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 0.42 درصد منفی بود.

 

 
از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد. صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت سایپا کاشان به میزان117 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها از سوی سازمان بورس انجام شد.سایپا کاشان که برای واگذاری 49 درصد سهام به سیتروئن فرانسه است، مجوز افزایش سرمایه 117 درصدی را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.این شرکت فرابورسی سرمایه 250 میلیارد تومانی را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به 542 میلیارد تومان خواهد رساند.

براساس این گزارش، طی سال جاری 7 شرکت آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌، ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) ، پلاسکوکار سایپا، ماشین سازی نیرو محرکه، قند تربت جام ، فولادکاویان و سرامیک های صنعتی اردکان مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی را گرفته اند.

کشف قیمت 2500 ریالی برای شرکت کشت و دام نمونه اصفهان یکی دیگر از اتفاقات امروز بود و نیز شنیده هایی از برخی سهام و گروه ها که عبارتند از: در نماد فلوله (لوله وماشین سازی ایران) شنيده شده كه ١٤ هزار ميليارد تومان برآورد هزينه لوله در طرح هاى آبرسانى شده كه در صورت تاييد و قرارداد توليد ميتواند تاثير شكرف در وضعيت مالى شركت ايجاد كند . در نماد سدور(سیمان دورود) شنيده ميشود كه اين كارخانه هم اكنون به دليل فرسودگى تجهيزات و افزايش قيمت توليد در آستانه ورشكستگى است و مسولان تنها راه رونق مجدد آن را اجراى فاز چهارم اين سيمانى ميدانند .در گروهقندى شنيده ميشود كه دستور پرداخت بدهى ١٥٠ ميليارد تومانى شركت هاى قندى را صادر شده است .در نماد ختوقا(قطعات اتومبیل ایران) بر اساس شنیده ها شرکت قطعات اتومبیل ایران به دنبال فروش برخی از زیر مجموعه های خود است.




۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن