تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819099736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه صحیح زیستن به کاهش خطر اعتیاد کمک می‌کند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
اعتیاد دانش آموزان
استاد دانشگاه تهران، شیوه زیستن و روابط صحیح والدین با فرزندان را یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی برشمرد که در صورت اصلاح، به کاهش خطر اعتیاد و حفاظت فرزندان و سایر افراد کمک می‌کند. به گزارش ایسنا، محدثه بهرامی با بیان اینکه بخشی مهمی از گسترش بحران اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در جامعه به خاطر سهل‌الوصول‌ بودن آن است، افزود: اگر چه عرضه رو به گسترش مواد مخدر در اشکال مختلف و فریبنده نقش مهمی در گسترش اعتیاد دارد؛ اما مهم‌ترین عامل افزایش آمار اعتیاد، شرایط زمینه‌ایِ فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و روانی است که باعث افزایش تقاضا برای مصرف شده است در حالیکه با روش های هوشمندانه و اساسی می توان اکثر این عوامل را پیشگیری و اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از عوامل موثر در بروز اعتیاد را می‌توان حتی با آموزش‌های ساده و فراگیر به سادگی کنترل کرد، اظهار داشت : نحوه زندگی ما و شکل ارتباط ما با فرزندانمان، شکل و میزان حمایت عاطفی‌ای که از آنها می‌کنیم و ارزش‌ها و اهدافی که برای آنها تعریف می‌کنیم از جمله این موارد هستند.

این رواشناس تاکید کرد: در واقع شیوه زیستن و روابطی که داریم یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در صورت اصلاح به کاهش خطر اعتیاد و حفاظت فرزندان و سایر افراد کمک می‌کند.

بهرامی با اشاره به اینکه فرهنگ‌ها، نهادها و ساختارهای یک جامعه در ایجاد نشاط و امیدی و یا سرکوب شدن اهداف و خواسته ها نقش بسیار مهمی دارند، ادامه داد: بسیاری از افراد برای فراموش‌کردن مشکلات زندگی و فرار از ناامیدی، به سمت مصرف انواع مخدرصنعتی و داروهای روانگردان روی می‌آورند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: غرق‌کردن خود در کار زیاد، تلاش برای کسب درآمد بیشتر و برگزاری مهمانی‌های پر زرق و برق، همه از جمله راه‌هایی برای فراموش‌کردن دردهای اصلی بوده و مصرف مواد مخدر را به این گونه تجربه می کنند. وی با انتقاد از اینکه صدا و سیما در راستای مقابله با اعتیاد به اطلاع رسانی درست نمی‌پردازد، گفت : متاسفانه در هیچ تبلیغی، استفاده از راه‌حل‌های منطقی و کارساز و یا حمایت‌های اجتماعی، به عنوان راه‌حل مشکلات و دردهای اشخاص معرفی و حتی عوامل موثر در گرایش به مصرف مواد مخدر بیان نمی شود.

بهرامی افزود: افراد در جامعه‌ای پر از تبلیغات سعی می‌کنند به وسیله عوامل بیرونی مانند خریدکردن، نیازهای درونی خود را به صورت لحظه‌ای ارضا و در طولانی‌مدت آن‌ها را فراموش کنند، مصرف مواد مخدر و روان گردانها نیز یکی از همین راه‌ها است.
وی ، یکی از مهمترین اقدامات در جهت مبارزه اجتماعی با مواد مخدر را کاهش عرضه دانست و اظهار کرد: کاهش عرضه شامل متوقف‌ساختن تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر است و ماهیتی انتظامی و قضایی دارد و توجه به کاهش تقاضا نیز مهم بوده و باید این دو در یک جهت مورد هدف قرار گیرند.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: مسوولان نهادهای مختلف باید بدانند که برای کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها نیاز به ایجاد نشاط و امید در جامعه است، شعارهای در حد حرف و وعده و وعیدهای عملی نشده، جامعه بویژه جوانان را به افرادی افسرده و منزوی تبدیل کرده و آنان مصرف مواد مخدر را مرهمی بر ناکامی‌های خود می‌دانند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهرامی خاطرنشان کرد: سونامی اعتیاد باید جدی گرفته اقدامات و برنامه های اساسی در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر هر چه سریعتر عملیاتی شود. انتهای پیام


یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن