تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819370611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح ترافیکی LEZ از فردا در محدوده زوج وفرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش خبری پانا/ اجرای طرح ترافیکی LEZ از فردا در محدوده زوج وفرد از ابتدای مهرماه طرح ترافیکی LEZ در مناطق زوج فرد و از ابتدای آبان ماه در سراسر تهران اجرایی می شود .
۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور ساعت 09:37

خبرگزاری پانا+

به گزارش حبرنگار اجتماعی پانا ، از فردا اول مهر ماه در محدوده زوج و فرد اجرایی شود .ملاک تردد خودورها داشتن برگه معاینه فنی است بگونه‌ای که تنها خودورهایی که پلاکشان مطابق روز باشد، در صورتی می‌توانند در این محدوده تردد کنند که برگه معاینه فنی معتبر داشته و اطلاعات خودرویشان در سامانه سیفما (سامانه یکپارچه معاینه فنی وزارت کشور) موجود باشد در غیر این صورت جریمه 50هزار تومانی پلیس در انتظار آنها خواهد بود. براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در مرحله اول در محدوده "طرح زوج و فرد" معاینه فنی خودروها کنترل شده و صرفا به خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود و در فاز دوم بر روی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری اعمال محدودیت می‌شود و در مرحله سوم نیز اجرای این طرح به کل سطح شهر تهران تسری می‌یابد. با اجرایی شدن طرح کاهش آن هم با محوریت معاینه فنی، احتمال افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه فنی وجود خواهد داشت.
ممنوعیت تردد 150 هزار خودرو در طرح LEZ  احمد دنیامالی نیز در این باره  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا اظهارداشت: در این طرح تردد خودروهای کاربراتوری در محدوده زوج و فرد محدود می شود و این مسأله شامل 150 هزار خودروی کاربراتوری می شود که عموما قبل از سال 82 تولید شده اند و آلودگی این خودروهای کاربراتوری معادل 45 درصد آلایندگی کل خودروهای موجود در پایتخت است.

وی درخصوص الزام معاینه فنی خودروها برای ورود به طرح LEZ گفت: موضوع معاینه فنی به صورت جدی دنبال شده است و هم اکنون طرح جدید یکپارچه ای با همکاری وزارت کشور، پلیس و شهرداری ها در حوزه معاینه فنی خودروها اجرا می شود.

دنیامالی با بیان اینکه زیرساخت های طرح LEZ در حال آماده شدن است، خاطرنشان کرد: همه امکانات زیر بنایی برای اجرای این طرح در حال تکمیل است تا طرح کاهش اجرا شود. امکانات زیربنایی از جمله دوربین های ثبت تخلف در محدوده اجرای طرح تعبیه شده و این آمادگی در دستگاه های مربوطه وجود دارد که با دستور وزیر کشور اجرای طرح مذکور قبل از مهرماه آغاز شود.

توقف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مهرماه

وی با اشاره به آلودگی خودروهای کاربراتوری بیان کرد: آلودگی 150 هزار خودروی کاربراتوری در تهران معادل 45 درصد آلایندگی کل خودروهای موجود در پایتخت است. از طرفی قرار است از مهرماه موتورسیکلت های کاربراتوری توسط پلیس شماره گذاری نشود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: مصوبات خوبی در دولت داریم که وقتی به تصویب می رسد امید ایجاد می کند اما بعد از گذشت چندماه مصوبه دیگری به تصویب می رسد که آن مصوبه قبلی را لغو می کند. مصوبه ای داشتیم که بر اساس آن هر خودروی صفری که وارد می شود باید چهار یا پنج خودروی فرسوده از رده خارج شود اما این مصوبات اجرا نشد و بعدا شاهد لغو مصوبه بودیم.

وی ادامه داد: حدود 25میلیون وسایط نقلیه داریم که مدیریت این خودروها به ویژه در کلانشهر تهران به طرح های ویژه ای نیاز دارد. بنابراین در اجرای طرح LEZ واقعیت ای است که باید برای خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها که عمده آلایندگی متعلق به آن هاست تدبیر کنیم و تسهیلاتی قائل شویم که این موضوع برطرف شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن