تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798235933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت حضور احمدی‌ نژاد در انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه دنیای اقتصاد: هشت ماه مانده به برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، بازار رایزنی‌های انتخاباتی، رقابت‌ها و به تبع آن برخی اخبار وگمانه‌زنی‌ها روز به روز داغ‌تر می‌شود. آنچه این روزها درباره یکی از اصلی‌ترین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی یعنی گزینه‌های رقیب در انتخابات پیش‌رو مطرح است.

موضوع حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران به عنوان نامزد انتخابات است؛ موضوعی که چندی است فعالان سیاسی به‌ویژه اصولگرایان درباره آن گمانه‌زنی یا اظهارنظر می‌کنند. هرچند در میان این گمانه‌زنی‌ها اظهاراتی مبنی بر آمدن یا نیامدن او در کارزار انتخاباتی به صورت توامان وجود دارد، اما در جدیدترین اظهارنظرهای برخی اصولگرایان از احتمال رد صلاحیت احمدی‌نژاد یا حتی نیافتن مجوز و «نهی او» برای حضور در انتخابات سخن می‌گویند.

 اظهارات عباس امیری‌فر، روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری دولت سابق مبنی بر منتفی بودن حضور او در انتخابات پیش‌‌رو را منتشر کرد. امیری‌فر در توضیح این مطلب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گفت که سخنگوی احمدی‌نژاد نیست و صرفا به بیان نظرات خود می‌پردازد.

او درباره منتفی بودن حضور احمدی‌نژاد در انتخابات نوشته بود: «طبق خبر موثقی که دارم، کلا نامزد شدن احمدی‌نژاد منتفی است و طبق نظر ارشادی یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سفر استانی هم به صلاح نیست. همچنین بر اساس خبر موثق و دقیقی که دارم سفر استانی گرگان هم آخرین سفر استانی احمدی‌نژاد است.» امیری‌فر اضافه کرده‌است: «بنابر اخبار غیررسمی 10 نفر از اعضای محترم شورای نگهبان در جلسه غیررسمی که داشته‌اند، نظرشان رد صلاحیت بوده است و فقط دو نفر موافق ایشان بوده‌اند.» سه روز پیش یعنی 28 شهریور ماه هم خبرگزاری فارس یادداشتی به قلم مهدی فضائلی، مدیرعامل سابق این خبرگزاری و فعال سیاسی اصولگرا با عنوان «فرصت تازه برای رئیس‌جمهوری سابق» منتشر کرد که به موضوع حضور نیافتن و «نهی» احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات اشاره داشت. فضایلی در این یادداشت نوشت: «شرایط امروز کشور، هم از نظر اقتصادی، هم سیاسی و هم منطقه‌ای، شرایط خاص و ویژه‌ای است. برآیند این شرایط چنین اقتضا می‌کند که کشور، آرام و بدون التهاب اداره شود تا بتواند با آرامش و پرهیز از چالش‌های خودساخته، این مرحله را پشت‌سر بگذارد.»

 او در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به اینکه چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال‌های نزدیک به دکتر احمدی‌نژاد، از ملاقات او با رهبر انقلاب اسلامی خبر می‌دهند، نوشت: «این دیدار مهم که به‌درخواست و پیگیری خود او انجام شد، ظاهرا «نتیجه‌ای خلاف انتظار احمدی‌نژاد داشت.» مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده، منتشر نشده است، افزود: «این مقدار قطعی است که احمدی‌نژاد با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است.»

فضایلی یادآوری کرد: «نباید فراموش کرد که به‌خصوص دوره دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، جزو پرتنش‌ترین ادوار ریاست‌جمهوری در ایران بوده است. همچنین نمی‌توان نادیده گرفت که نشانه‌ای از ذره‌ای تغییر در منش و رفتار احمدی‌نژاد مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین کاملا قابل پیش‌بینی است که حتی صرف ورود مجدد وی به صحنه رقابت‌های سیاسی در این سطح، کشور را دوباره با منازعات و تنش‌های مضر و گرانبار و دوقطبی تنفر‌برانگیز روبه‌رو می‌کند، چه برسد به بازگشت احتمالی وی به قدرت.»

 این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش در گفت‌و‌گو با نویسنده این سطور، مدعی بود سینه‌اش را سپر کرده تا تیرهای نشانه رفته به سمت آقا، به او اصابت کند! امروز احمدی‌نژاد باید نشان دهد آیا واقعا «سینه او، در برابر تیرهای نشانه رفته به سوی رهبری سپر است و یا خدای ناکرده خود تیری است در چله به سمت رهبری! احمدی‌نژاد و حلقه محدود یارانش باید این فرصت را مغتنم بشمارند و تصمیم بگیرند از این آزمون سربلند خارج شوند و در سپهر سیاست ایران برای ایفای نقش احیانا «در مسوولیت‌ها و عرصه‌های دیگر باقی بمانند.»

پایگاه الف نیز روز یکشنبه، در تحلیلی از خبر مجوز نیافتن احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات چند دلیل برای این نهی نوشت. در این یادداشت آمده است: «به سه دلیل رویکردی و از زاویه ملاحظات انقلاب اسلامی، آمدن احمدی‌نژاد اشتباه است؛ اول آنکه حضور احمدی‌نژاد در انتخابات جامعه را دوقطبی خصمانه می‌کند، دوم آنکه بین گروه‌های متدین و انقلابی نیز اختلاف اساسی ایجاد می‌کند و وحدت‌شکن است و این وحدت‌شکنی سرمایه اجتماعی جریان انقلابی را از بین می‌برد. سوم آنکه تقابل خواص با توده‌ها را ایجاد می‌کند.

 این تقابل باعث فاصله گرفتن بیشتر مردم از خواص می‌شود.» سایت خبری-تحلیلی خبرآنلاین هم به نقل از سایت 24 در بخشی از گزارشی در همین مورد نوشت: « آیا احمدی‌نژاد بازهم رفتارهای گذشته خود را تکرار خواهد کرد و به بنی‌صدر دوم تبدیل خواهد شد، یا گوشه‌ای دنج در دانشکده پیدا خواهد کرد و به مطالعه بی‌سروصدای پایان نامه‌های دانشجویان که هرازگاهی به او سپرده می‌شود، خواهد پرداخت؟»




۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن