تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814599299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سارق:‌ موتورسيكلتم فرمان سرقت مي‌داد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سارق:‌ موتورسيكلتم فرمان سرقت مي‌داد!
مجرم سابقه‌دار كه هنگام سرقت از يك مرد ورزشكار به دام افتاده، مدعي است كه موتورسيكلتش به او دستور سرقت داده است.


به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل رهگذراني در حوالي خيابان دانشگاه متوجه درگيري دو مرد موتور سوار با مرد جواني شدند كه پياده در كنار خيابان در حال حركت بود. هنوز لحظاتي از درگيري نگذشته بود كه مرد جوان دو مرد موتورسوار را ضربه فني كرد و به زمين زد. پس از اين، مرد جوان با فرياد آي دزد از رهگذران خواست تا با اداره پليس تماس بگيرند. دقايقي بعد از اين تماس، تيمي از مأموران كلانتري 148 انقلاب در محل حادثه حاضر شدند. مأموران در نخستين گام دريافتند مرد جوان دو مرد ميانسال را كه در حال قاپيدن گوشي تلفن همراهش بوده‌اند، دستگير كرده است. سپس مأموران دو سارق را همراه شاكي به اداره پليس منتقل كردند.
   
سارقان را ضربه فني كردم
شاكي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل براي خريد كتاب به ميدان انقلاب رفتم. بعد از آنكه چند كتاب خريدم به طرف خانه‌مان به راه افتادم كه گوش همراهم زنگ خورد. در حالي كه در يك دستم كيسه پلاستيكي پر از كتاب بود، با دست ديگرم تلفن همراهم را جواب دادم كه متوجه شدم دو مرد موتورسوار در تعقيب من هستند. هنوز ثانيه‌هايي نگذشته بود كه مردان موتورسوار به من نزديك شدند، ترك‌نشين آن دستش را به طرف تلفن همراهم آورد تا گوشي‌ام را بقاپد كه در يك چشم به هم زدن دستش را گرفتم. بعد از آن بود كه با هم درگير شديم، اما از آنجايي كه من ورزشكارم خيلي زود آنها را ضربه فني و دستگير كردم.
   
سارق سابقه‌دار در مرخصي از زندان دوباره موبايل قاپي مي‌كرد
در حالي كه دو سارق مدعي بودند قصد سرقت نداشته‌اند، مأموران با بررسي سوابق متهمان دريافتند هر دو متهم از سارقان سابقه‌دار هستند كه هر كدام از آنها چندين سابقه سرقت كيف‌قاپي و موبايل‌قاپي در كارنامه‌شان ثبت شده است، اما بررسي‌هاي بيشتر نشان داد يكي از متهمان كه مرد 58 ساله‌اي به نام ارسلان است، سه هفته قبل هنگام سرقت موبايل شهروندي دستگير شده و در بازجويي‌ها مقابل قاضي پرونده به 30 فقره موبايل قاپي اعتراف كرده و پس از آن روانه زندان شده است، اما چند روز قبل با گذاشتن وثيقه 300 ميليون تومان از زندان به مرخصي آمده و دوباره دست به سرقت زده است تا اينكه روز حادثه از سوي مرد ورزشكار همراه همدستش دستگير مي‌شود.
پس از اين دو متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.
صبح روز دوشنبه 29 شهريور ماه دو متهم براي بازجويي به دادسراي جنايي منتقل شدند و از سوي قاضي ميروكيلي، داديار دادسراي ويژه سرقت مورد بازجويي قرار گرفتند.
   
موتورسيكلتم به من دستور سرقت مي‌داد
ارسلان گفت: من متأهل هستم و چند فرزند دارم. زندگي خوبي داشتم تا اينكه معتاد به مواد مخدر شيشه شدم. بعد از آن بود كه وارد باند‌هاي خلاف شدم و دست به سرقت مي‌زدم. اولين كيف‌قاپي‌ام را پس از خريد اولين موتورسيكلتم آغاز كردم. من قصد داشتم با خريد موتورسيكلتي در پيك موتوري كار كنم، اما وقتي موتورسيكلت را خريدم هر روز صدايي به گوشم مي‌رسيد و به من دستور مي‌داد تا به سرقت بروم. هر وقت موتورسيكلتم را روشن مي‌كردم، صدا عجيبي از داخل موتور به من مي‌رسيد و آنقدر تكرار مي‌كرد تا اينكه مجبور مي‌شدم به دستورش عمل كنم تا صدايش قطع شود. وي افزود: سه هفته قبل هنگام سرقت موبايل شهروندي در حوالي ميدان انقلاب دستگير شدم. پس از دستگيري به 30 فقره سرقت اعتراف كردم و با قرار قانوني كه قاضي صادر كرد، روانه زندان شدم. يك هفته قبل همسرم پيش از جلسه دادگاه براي من وثيقه 300 ميليوني گذاشت و به مرخصي آمدم. از آنجايي كه قاضي موتورسيكلتم را آزاد نكرده بود و همچنان توقيف بود تصميم گرفتم موتورسيكلت ديگري بخرم، اما پولي براي خريد موتورسيكلت نداشتم تا اينكه طلاهاي همسرم را فروختم و يك موتورسيكلت خريدم. پس از خريد دوباره آن صدا به سراغ من آمد و هر لحظه مرا وسوسه مي‌كرد تا به سرقت بروم. روز دستگيري اولين روزي بود كه موتورسيكلت تازه‌ام را خريده بودم كه صدايي از داخل آن به گوشم رسيد و دستور داد به سرقت بروم. صداي موتورسيكلت مرا مست كرد به طوري كه از خود بي‌خود ‌شدم و به دستور موتورسيكلتم عمل كردم. پس از اين به سراغ يكي از دوستانم كه سارقي سابقه‌دار است رفتم تا دو نفري به سرقت برويم.

اولين طعمه را كه مرد جواني بود، تحت نظر گرفتيم و من با موتورسيكلت به كنار او رفتم و قرار بود همدستم تلفن همراهش را بقاپد كه مرد جوان دست رفيقم را گرفت و دو نفري نقش بر زمين شديم. پس از اين با او درگير شديم، اما او ورزشكار بود و ما را ضربه فني كرد. وي در پايان گفت: موتورسيكلتم سارق است و من فقط به دستور او عمل مي‌كنم. متهم ديگر هم در بازجويي‌ها حرف‌هاي همدستش را تأييد كرد.
دو متهم به دستور قاضي ميروكيلي براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن