تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشهدالرضا نور باران شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: همزمان با شب عید غدیر خم مشهد غرق نور و شادمانی شد و مجاوران و زائران آستان ملائک پاسبان رضوی با نورافشانی و غریو شادی، سیاهی و سکوت شب را شکستند.

 
مشب آسمان سرزمین خورشید هشتم غرق نور است. آذین بندی خیابانها و نورافشانی های بزرگ در جای جای مشهدالرضا شب سیاه را چون روز روشن کرده و غریو شادی شیعیان با مدیحه سرایی و مولودی خوانی در فضای شهر طنین انداز شد.
 

به همین مناسبت در هر خیابان از این شهر بزرگ به نام حضرت علی (ع) و فرزند گرانقدرش ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ایستگاههای شادمانی برپا است و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) مشغول پخش شربت و شیرینی بین مردم شده اند.

همه مساجد، تکایا، محافل دینی و بقاع متبرکه گوشه و کنار شهر جشن بزرگ امامت و ولایت را برپا کرده و زوجها نیز به میمنت این شب بزرگ پیوند خود را جشن گرفتند.

حرم مطهر امام رضا(ع) امشب درخشش بیشتری داشت و نور معنویت این صحن و سرا زائران و مجاوران را به سمت خود متمایل نموده و آنان را به پابوس ثامن الائمه(ع) فراخواند تا عرض ارادتی به ساحت مقدس آن حضرت داشته باشند و دلهای خود را به پنجره فولادش گره زنند.

مراسم محوری جشن عید غدیر در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا(ع) برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

سخنران این مراسم گفت: سنت الهی حکم می کند که همواره انسان در معرض امتحان قرار داشته باشد و سختیهای جامعه دینی همه در حقیقت امتحان دینداری است تا جوهره دین و دینداری مسلمانان مشخص شود.

حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی افزود: این غربالگری دو نتیجه متضاد دارد که یک نتیجه انسان را در دینداری استوارتر می کند و نتیجه دیگر منجر به ریزش و سقوط کسانی می شود که از امر خداوند خارج می شوند و تنها ادعای دینداری دارند.

وی بزرگترین عید الهی را عید غدیر ذکر و بیان کرد: ائمه معصومین (ع) تلاش زیادی کردند جامعه دینی به شناخت غدیر خم دست یابند و با آن هم قدم شوند و مسلمانان را از مرحله ریزش در غربالگریهای جامعه دینی نجات دهند.

او ادامه داد: در عید غدیر خم خداوند نعمت خود را بر انسان به مرحله کمال می رساند و دین الهی به اکمال می رسید و در چنین روزی خدا رضایت می دهد که این اسلام به کمال رسیده دین شما باشد.




۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن