تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803574738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سال 2000 تا 2015 تعداد 41414 پناهنده در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از سال 2000 تا 2015 تعداد 41414 پناهنده در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند
مدیر کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران قویا بر حل پایدار معضل پناهندگان از طریق بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد آنها از طریق توسعه کشور مبدا تاکید می‌کند.
به گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد محمدی فر مدیر کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در میزگرد چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت عنوان "توافق جهانی تقسیم مسئولیت در زمینه پناهندگان، رعایت قواعد بین المللی" به سخرانی پرداخت.



آقای رئیس،
در ابتدا لازم مي‌دانم ریاست شما بر این میزگرد را تبریک گفته و از سوی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان میزبان یکی از بزرگترین جمعیتهای پناهنده دنیا برای اداره موفق این میزگرد آرزوی توفیق نمایم. امیدوارم حاصل گفتگوها در این میزگرد  بتواند به  کاهش معضلات پناهندگان و بازگشت پایدار و عزتمند آنها کمک نماید.
 
خانمها و آقایان،
جمهوری اسلامی ایران طی سالهای حضور پناهندگان در سرزمین خود خدمات زيادي به آنها ارائه نمود و به عنوان مثال سخاوتمندانه اقدام به رفع نیازهای پناهندگان در بخشهای آموزش ابتدایی تا مقطع آموزش عالی و ارائه خدمات بهداشتی رایگان مانند واکسیناسیون، مراقبتهای مادر و کودک، بهداشت فردی، بهداشت محیط، پیشگیری از بیماریهای واگیردار و صعب العلاج نموده است.


در سال تحصیلی جاری تعداد 360 هزار دانش آموز پناهنده در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان به تحصیل اشتغال داشته که بر اساس دستور مقام معظم رهبری و با پذیرش کودکان فاقد مدارک شناسایی حدود 48 هزار نفر به رقم فوق الذکر اضافه گردید.


همچنین از سال 2000 تا 2015 تعداد 41414 پناهنده در دانشگاه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل بوده و یا فارغ التحصیل شده اند. از سال 1982 تا 2015 نیز تعداد 656222 پناهنده در دوره های سوادآموزی شرکت کرده و از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شده اند. در حال حاضر نیز 18600 نفر از سوی سازمان نهضت سواد آموزی ایران و 3800 نفر نیز با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد به تحصیل اشتغال دارند.


در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان ضمن تحت پوشش قرار دادن بیمه تمامی پناهندگان در قالب بیمه بستری و بستری موقت، اجرای فاز پنجم بیمه اقشار آسیب پذیر بیمه را با ارائه خدمات رایگان به 132000 پناهنده آسیب پذیر و 1200 بیمار خاص و 10800 نفر از اعضای خانواده آنان آغاز نموده است.


در راستای توانمند سازی پناهندگان و کمک به بازسازی افغانستان نیز به ابتکار جمهوری اسلامی ایران با همکاری سه جانبه ميان کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سمن های داخلی و بین المللی از سال 2011 تا 2015  تعداد 9560 نفر در کلاسهای آموزش مهارت  فنی و حرفه ای شرکت کرده و مهارت لازم را برای اشتغال و بازگشت به افغانستان کسب نموده اند.


با عنایت به طولانی شدن اقامت پناهندگان مذکور در جمهوری اسلامی ایران و تحمیل هزینه های سنگین اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به کشور، در حال حاضر عملا شرایط برای پذیرش تعهدات بیشتر وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران قویا بر حل پایدار معضل پناهندگان از طریق بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد آنها از طریق توسعه کشور مبدا تاکید می نماید.


ما بر این باوریم که هر گونه تعهد جدید کشورهای میزبان باید متناسب با ظرفیت و قوانین ملی آنها باشد و پیش از آن ضرورت دارد بقیه اعضای جامعه جهانی نیز تعهدات جدیدی را در قبال پناهندگان و کشورهای میزبان از طریق یک مکانیسم مشخص بپذیرند.


همچنین شایسته است جامعه جهانی رقم 10 % پیشنهادی کمیساریا عالی ملل متحد در امور پناهندگان در مورد اسکان مجدد پناهندگان را در عمل به اجرا بگذارد.


متشکرم.





۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن