تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796989165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله هاشمی:دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیت الله هاشمی:دولت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد
رئیس مجمع تخیص مصلحت نظام پیش از ظهر روز دوشنبه؛ 29 شهریور ماه خطاب به همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه» که در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد، پیامی منتشر کرد.
به گزارش نامه نیوز، در متن پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که توسط حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان قرائت شد، آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در دورانی که ملت‌ها و دولت‌ها برای توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، به فکر استفاده از کلیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و منابع غنی زیرزمینی با تکیه بر منابع انسانی، حفظ محیط زیست و جذب مشارکت بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند، تدوین سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی و به دنبال آن تدوین سیاست‌های کلی اصل 44 این نوید را به جامعه و مردم عزیز ایران در سراسر کشور می‌دهد که باید آستین همت را بالا برد و برای آبادانی کشور، استان و شهرستان و حتی روستاهای خویش اقدامی مضاعف کرد. نقطه اوج و امیدوارکننده این سیاست، طرح مباحث مربوط به افتصاد مقاومتی توسط رهبری جامعه و همچنین تدوین سیاست‌های کلی مربوط به آن در مجمع تشخیص مصلحت است که الحمدلله برای اجرا به دست دولتی افتاده است که هم به سیاست‌های کلی اعتقاد دارد و هم برنامه‌های اجرایی خویش را بر اساس تقویت بخش خصوصی با مدیریت دولتی چابک اجرا می‌نماید.

نکته ظریف این اقدام دو شاخص مهم اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زایی و برون‌نگری است. هرچند که اتکاء اقتصاد در مرحله اول باید به درون و توجه منابع و ذخایر ملی باشد، ولی برون‌نگری یک اصل پذیرفته شده در علم اقتصاد است البته شاید بعضی‌ها با تکیه بر معنای ظاهری این دو واژه فکر کنند که اقتصاد مقاومتی یعنی کشیدن دیوار به دور کشور و انجام همه کارهای جزئی و کلی با تکیه بر داشته های داخلی است. در حالی که برون نگری در اقتصاد هم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جامعه جهانی است که ملت‌ها و دولت‌ها باید با استفاده از تولیدات همدیگر و استفاده از بازار متقابل به ترویج دانش اقتصادی خویش و افزایش تولیدات بپردازند که شاهد این مدعا در این قسمت حضور انبوهی از سرمایه‌گذاران ایرانی از جمله استان مهم کرمان در کشورهای مختلف جهان و تاثیر آنان برای انتقال ابزار و دستگاه‌های پیشرفته در جهت تاسیس کارخانه های کوچک، متوسط و حتی بزرگ و تقویت پایه های علمی و پژوهشی کارهاست.

تشکیل ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان برگزاری همایشی با عنوان «رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه» یکی از امیدوارکننده ترین خبرها در روزگاری است که اشتغال به معضل امروز و آینده همه ایرانی ها در همه سطوح مدیریتی است و این مهم وقتی امیدوارکننده تر می شود که می بینیم و می شنویم سیاستهای رونق توسعه و اشتغال در همه استان کرمان نیز جزو برنامه های مسئولان دولتی می شود.

اینجانب که با تمام ظرفیت‌ها و زمینه های رشد علمی و اقتصادی استان کرمان و بویژه شهر رفسنجان آگاهی دارم با تکیه بر تجربه‌های میدانی و آگاهی‌هایی که بر اساس تجربیات اجرایی و گزارشهای متعدد علمی پیدا کرده ام خیلی خوب می دانم که بحران آب آینده جامعه جهانی را بسیار بد تهدید می کند که البته ما در رفسنجان صدای این بحران را خیلی زودتر از شهرهای دیگر ایران شنیده و لمس کرده ایم. وقتی می بینیم و می شنویم که بتدریج اراضی کشاورزی و بهترین باغات پسته آن مناطق به خاطر تشنگی خشک می شوند و می میرند واقعا متاسف می شویم.

بر شما مسئولان استان بویژه شهرستان رفسنجان پوشیده نیست که توجه بر منابع غنی معدنی در صورت استفاده از تمام ظرفیتهایش تنها می تواند درآمدهای بخشی از مردم و جامعه را تامین نماید و راه اصلی و اساسی برای ایجاد اشتغال پایدار، توجه علمی به کشاورزی و استفاده درست از منابع آبی آن است که خدا را شکر مسئولان استان و شهرستان نیز متوجه این خظر بزرگ شده اند و لااقل در جلسات کارشناسی مطرح می کنند و بدنیال چاره جوبی می گردند.

امیدوارم از دل همایش هایی اینگونه که با هدف رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، ایجاد زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش های خصوصی و استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان از جمله منابع انسانی ارزشمند، ذخایر معدنی، منابع و جاذبه های طبیعی و تاریخی و نیز حفاظت از منابع آب، حقظ محیط زیست و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایحاد ارزش افزوده در این بخش برگزار می شود راهکارهای عملی با تکیه بر دانش علمی کارشناسان داخلی و خارجی پیدا شود تا بتواند به مردم عزیز آن خطه بیشتر کمک کنیم. مردمی که در طول تاریخ ثابت کرده اند از وفاداراترین مردم به آرمانهای اسلام، تشیع، انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای گرانقدری هستند که امنیت، آسایش و آرامش امروز جامعه را مدیون فداکاری آنها هستیم.

موفق و سرافراز باشید

 اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
فیروزآبادی: به روحانی سلام نظامی دادم نه هاشمی
رسایی: چوب خشک هم در برابر روحانی رأی خواهد آورد / پایگاه اجتماعی آقای هاشمی شکم‌سیرهای جامعه بودند /روحانی دیگر یک چهره سفید برای مردم نیست
هاشمی رفسنجانی: برخی مسئولان، به سپاه اجازه حضور در جنگ را نمی‌دادند
حبیبی:علی مطهری چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را به رسمیت نمی‌شناسد/ دعا می کنم از خواب غفلت بیدار شود



۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن