تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاتل: بعد از آزادي برای آشتی مردم تلاش می‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قاتل: بعد از آزادي برای آشتی مردم تلاش می‌کنم
مرد محكوم به قصاص كه هفت سال پيش شريك خود را در كارگاهش به قتل رسانده بود، پس از اينكه پاي طناب‌دار رضايت اولياي دم را با 395 ميليون تومان جلب كرد، روز گذشته از جنبه عمومي جرم محاكمه شد. متهم گفت: بعد از آزادي، براي آشتي بين افراد تلاش خواهد كرد.


به گزارش خبرنگار ما، بيست و دوم بهمن ماه سال 88 مأموران كلانتري شهرستان رودهن از مرگ مشكوك مردي در يكي از كارگاه‌هاي حومه شهر باخبر و در محل حاضر شدند. جسد متعلق به مرد جواني به نام سيروس بود كه با ضربه چاقو به گردنش به قتل رسيده بود. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، همسر وي مورد تحقيق قرار گرفت. او گفت: به شريك كاري شوهرش مظنون است و احتمالاً او مرتكب قتل شده‌است. زن جوان توضيح داد: شوهرم از چند سال قبل با يكي از دوستانش كه ياسر نام دارد در يك كارگاه به صورت شراكتي كار مي‌كند. مدتي بود كه ياسر به من ابراز علاقه مي‌كرد، اما من توجه نشان ندادم. يك‌بار به من گفت كه شوهرم مانع ارتباط است و او را به قتل مي‌رساند.
با اطلاعاتي كه زن جوان در اختيار پليس گذاشت، مأموران متوجه شدند كه ياسر به طور ناگهاني ناپديد شده است، بنابراين به عنوان مظنون تحت تعقيب قرار گرفت و هشت ماه بعد از وقوع حادثه بازداشت شد.

وی در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: من و سيروس با هم شريك بوديم. مدت‌ها بود به خاطر اختلاف حساب با هم مشكل داشتيم، روز حادثه نيز به خاطر اختلاف حساب با هم درگير شديم كه در درگيري ناخواسته او را كشتم.  وی در پاسخ به ادعاهاي همسر مقتول گفت: من حرف‌هاي او را قبول ندارم و هرگز به او ابراز علاقه نكرده‌بودم. هر وقت كه به خانه سيروس مي‌رفتم، همسرم همراه من بود.

متهم در جلسه رسيدگي به پرونده كه در شعبه 113 دادگاه وقت كيفري استان تهران تشكيل شد، جزئيات بيشتري از حادثه را توضيح داد و گفت: من راننده سرويس دانشگاه آزاد رودهن بودم و در مقطع كارداني هم ادامه تحصيل مي‌دادم كه اين اتفاق، مرا از كار و ادامه تحصيل دوركرد. همزمان با سيروس كه از دوستان من بود، كارگاهي اجاره كرديم و مشغول كار توليدي شديم. اوايل همه چيز خوب بود تا اينكه با هم اختلاف حساب پيدا كرديم. روز حادثه وقتي وارد كارگاه شدم، درباره اختلاف حسابمان حرف زديم كه منجر به درگيري شد. در جريان درگيري چاقوي دست‌ساز سيروس را كه روي ميز بود ‌ برداشتم و نمي‌دانم چطور چاقو به گردنش برخورد كرد و كشته شد. بعد هم از محل فرار كردم تا اينكه هشت ماه بعد دستگير شدم.

هيئت قضايي بعد از شور، متهم را به قصاص محكوم كردند. رأي دادگاه بعد از تأييد در ديوان عالي كشور و انجام مراحل تشريفات قانوني در آستانه اجرا قرار گرفت. مدتي قبل ياسر از سلول خود در زندان رجايي‌شهر كرج به پاي چوبه‌دار منتقل شد و طناب‌دار بر گردنش قرار گرفت. اما اولياي دم ثانيه‌هايي قبل از اجراي حكم اعدام اعلام گذشت كردند. بعد از آن بود كه پرونده براي رسيدگي از جنبه عمومي جرم روي ميز هيئت قضايي شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي‌قربان‌زاده قرار گرفت و متهم روز گذشته براي دومين بار محاكمه شد.  متهم وقتي مقابل هيئت قضايي قرار گرفت، گفت: در اين شش‌سالي كه زنداني هستم، سختي‌هاي زندان و شركت در جلسه‌هاي ديني مرا منقلب و نگاهم به زندگي تغيير كرده است. وقتي اولياي دم من را بخشيدند و طناب‌دار از گردنم برداشته شد، تلاش كردم خودم را به خدا نزديك‌تر كنم. تصور پاي طناب‌دار رفتن هم سخت است، اما لطف خداوند سبب شد تا زندگي دوباره‌اي پيدا كنم. در ‌برنامه‌هاي مذهبي و فرهنگي شركت مي‌كنم و كتاب‌هاي زيادي خوانده‌ام. شايد به خاطر همين خدا خواست تا با رضايت اولياي دم طناب‌دار از من دور شود. متهم گفت: براي جلب رضايت اولياي دم ملكي به ارزش 260 ميليون تومان و 135 ميليون هم پول نقد به آنها پرداخت كردم. وي ادامه داد: قصد دارم بعد از آزادي براي اطرافيانم سفير صلح باشم.
هيئت قضايي بعد از شور متهم را به حبس محكوم كردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن