تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816646435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاس‌اولی‌ها را از درس و مدرسه نترسانید


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کلاس‌اولی‌ها را از درس و مدرسه نترسانید
کلاس‌اولی‌ها را از درس و مدرسه نترسانید یک روانشناس از خانواده‌ها خواست تا با تهدید کردن فرزندانشان آنها را از درس و مدرسه گریزان نکنند.


به گزارش فرهنگ نیوز،جهانگیر مرادی دلیل ترس کلاس‌اولی‌ها از مدرسه را نشئت گرفته از رفتارهای خانواده‌ها دانست و افزود: وقتی خانواده‌ای فرزند خود را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را انجام دهی به خانم معلمت می‌گویم به طور غیر مستقیم او را از معلم و مدرسه می‌ترساند.

مرادی با بیان اینکه علت ترس کلاس‌اولی‌ها را باید در خانواده‌ها جست زیرا این ترس از سوی خانواده‌ها و ذهنیتی که آنها از مدرسه در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند نشئت می‌گیرد، گفت: خانواده‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا فرزندانشان خاطره‌های خوبی از درس و مدرسه و معلم‌ها داشته باشند.

این روانشناس افزود: اگر روزهای اول مدرسه به کلاس‌اولی‌ها سخت بگذرد تا مدت‌های زیادی از درس و مدرسه بیزار خواهند شد. ناخن جویدن، اضطراب و گاه حتی شروع شب‌ادراری در کلاس‌اولی‌ها نشانه‌های ترس و واهمه آنها از مدرسه و کلاس‌درس است.

مرادی در ادامه از خانواده‌ها، مدیران و معلمان کلاس‌اولی‌ها خواست تا در هفته اول مدرسه به‌گونه‌ای با کلاس‌اولی‌ها برخورد داشته باشند تا در این شرایط حساس که آن‌ها نخستین تجربه‌های رسمی دوری از والدین و خانواده‌های خود را کسب می‌کنند آرامش داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌های کلاس‌اولی‌ ها باید در رفتارها و حرف‌زدن‌هایشان نیز دقت داشته باشند و به عنوان مثال به فرزندشان نگویند که تو به مدرسه برو تا من به خانه خاله یا فلان جایی که دانش‌آموز دوستش دارد بروم زیرا در این صورت دانش‌آموز تصور می‌کند مادرش به جایی می‌رود که از مدرسه برای او جذاب‌تر است و همین او را از درس و مدرسه خسته می‌کند.

این روانشناس در ادامه توصیه‌هایی را نیز برای روز اول مدرسه داشت و گفت: نیازی نیست که کلاس‌اولی‌ ها روز اول مدرسه همه وسایل خود را به مدرسه ببرند زیرا این روز روز یادگیری نیست و روزی است که باید برای کودک جذابیت داشته و او را به درس و مدرسه علاقمند کند.

مرادی با بیان اینکه روزهای اول مدرسه باید دارای تعداد زنگ‌های تفریح بیشتری برای کلاس‌اولی‌ها باشد، گفت: کلاس‌اولی‌ها در نخستین روزهای مدرسه اولین تجربه حضور رسمی در کلاس را پیدا کرده و لذا باید کلاس درس به عنوان یک محل جذاب و دوست‌داشتنی به آنها معرفی شود.

وی، نقش معلم‌های کلاس‌اولی را در جذب به درس و مدرسه مهم دانست و افزود: معلم نباید خودش را مثل یک فرد تنبیه‌گر به دانش‌آموزان کلاس‌اولی معرفی کند و از این طریق آنها را از خود و کلاس درسش بترساند.

مرادی در ادامه از معلم‌های کلاس‌اولی نیز خواست تا روزهای اول مدرسه را با لباس‌های شاد و چهره‌های پرانرژی سرکلاس درس حاضر شوند و با ایجاد محیط شاد و با نشاط دانش‌آموزان را مجذوب درس و مدرسه کنند زیرا اگر کلاس درس حالت خشک و رسمی داشته باشد دانش‌اموز همواره به فکر فرار خواهد بود.

این روانشناس از معلم‌های کلاس‌اولی‌ها خواست تا هر زمان که دانش‌آموز خواست به او اجازه ترک کلاس را بدهند، زیرا ممکن است دانش‌آموز واقعا به این خروج از کلاس نیاز داشته باشد و اگر در اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی معلم اتفاقی مثل خیس شدن لباسش از ترس و استرس بیفتد این اتفاق تا همیشه در ذهن کودک باقی مانده و فضای درس و مدرسه را در ذهن او بد جلوه خواهد داد.

منبع: ایسنا


95/6/28 - 16:03 - 2016-9-18 16:03:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن