تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797873505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقیمی: زدودن آثارمنفی تصمیم های فردی دولت گذشته سالها طول می کشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مقیمی: زدودن آثارمنفی تصمیم های فردی دولت گذشته سالها طول می کشد قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای پاک کردن آثار منفی تصمیم های فردی دولت گذشته بویژه در حوزه اقتصاد سالها زمان لازم است.
۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور ساعت 15:09

خبرگزاری پانا+

به گزارش گروه سیاسی پانا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در همایش فرماندارن و بخشداران استان همدان اظهار کرد: باید بدانیم که در گذشته چه کارهای اشتباهی صورت گرفته و آن را در زمان حال و آینده تکرار نکرد.
وی افزود: چنانچه آثار تصمیم های فردی را ندانیم بطور حتم هر اقدام و فعالیتی که صورت بگیرد پیامدهای منفی زیادی برای کشور خواهد داشت.
وی اضافه کرد: هر جامعه برای اداره مناسب کشور نیاز به قانون دارد و تنها جوامعی که خود را با قانون و مقررات وفق می دهند به توسعه پایدار دست می یابد.
قائم مقام وزیر کشور گفت: چنانچه در جامعه ای با وجود قانون فردی عنوان کند هر آنچه من می گویم باید عملی شود آن جامعه به توسعه دست نمی یابد.
مقیمی تصریح کرد: اصرار بر اجرای آئین نامه هایی که منطبق با قوانین مصوب مجلس نیست ره آوردی جز مشکلات کنونی که هم اینک جامعه با آن درگیر است، ندارد.
وی بیان کرد: بسیاری از آئین نامه های تصویب شده در دولت گذشته بعلت منطق نبودن با روح قانون توسط هیات انطباق مصوبات دولت با قانون باطل شد.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: علت بسیاری از مشکلات کنونی جامعه اجرایی نشدن مصوبات مجلس توسط دولت است چون با وجود تصویب قانونی در مجلس ولی حین اجرا موضوع دیگری اجرایی شد.
مقیمی مثال زد: طبق قانون باید 50 درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها معادل 140 هزار میلیارد ریال به بخش تولید پرداخت می شد این درحالیست که نه تنها یارانه بخش تولید پرداخت نشد بلکه 150 هزار میلیارد کسری یارانه ای از دیگر محل ها تامین شد.
وی تصریح کرد: دولت با چند برابر کردن نرخ ارز، اختصاص بودجه فعالیت های عمرانی به بخش یارانه اقدام به تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت یارانه مردم شد.
قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: چهار برابر کردن نرخ ارز و دشوار شدن تامین ارز توسط تولید کنندگان منجر به رکود و تعطیلی واحدها شد.
مقیمی با ذکر اینکه برخی امروز از ما می پرسند چرا واحدهای تولیدی تعطیل شده است بیان کرد: این افراد باید بررسی کنند زمان تعطیلی این واحد ها چه زمانی بوده است.
وی تصریح کرد: گرفتارهای کنونی جامعه به علت بی توجهی و اجرایی نکردن قوانین ایجاد شده است چون بسیاری از آئین نامه های اجرایی در دولت گذشته مخالف روح قانون بود.
وی تاکید کرد: برای نجات اقتصاد از وضعیتی که هم اینک گریبانگیر ان است باید سیاست های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بالا بردن کیفیت محصولات داخلی به منظور افزایش صادرات و اقبال مردم به مصرف کالاهای داخلی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مقیمی کاهش هزینه تمام شده کالا را در رونق اقتصاد موثر دانست و افزود: با افزایش سه برابری نرخ ارز در دولت گذشته چگونه می توان انتظار داشت هزینه تمام شده کالا افزایش نیابد.
وی گفت: وزارت کشور سه استان را بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده و مقرر شد گزارش اقدامهای صورت گرفته در این سه استان و تجارب آنها در سایر استانها مورد استفاده قرار گیرد.
معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: باید همه تلاش مسئولان به اجرای 24 بند سیاست های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی معطوف شود.
وی افزود: جهت گیری توسعه اقتصادی استان و شهرستان باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوان گفتمان اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی مشکلات جدی کشور را درگیر خود کرده بگونه ای که بیشتر خانواده ها از بیکاری رنج می برند.

***دولت یازدهم دنبال سیاه نمایی نیست
وی با تاکید بر ضرورت آنالیز تصمیمهای اتخاذ شده در دولت گذشته گفت: این دولت دنبال سیاه نمایی نیست در حالیکه وقتی از گذشته سخن به میان می آوریم می گویند سیاه نمایی می کنید.
قائم مقام وزیر کشور افزود: این دولت کشور را با تورم همراه با رکود تحویل گرفت ولی تورم را مهار کرده و نرخ بیکاری را نیز کاهش داد.
وی اضافه کرد: رشد اقتصادی که دولت گذشته سیر منفی را طی می کرد در دولت یازدهم به 4.5 درصد مثبت رسید و در هشت سال دولت گذشته در خوشبینانه ترین حالت به چهار تا پنج درصد مثبت رسیده و سپس منفی شد.
وی بیان کرد: طبق سند چشم انداز توسعه کشور باید به رشد هشت درصدی دست می یافتیم ولی هنگام روی کار آمدن دولت یادزهم رشد اقتصادی 14.8 درصد از آنچه پیش بینی شده بود عقب تر بود.
به گزارش پانا به نقل از ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور گفت: زمانی که رشد اقتصادی به منفی 6.8 درصد رسید چرا کسی حرف نزد؟ در حالیکه سند چشم انداز ترسیم شده از سوی رهبری فرزانه انقلاب لازم الاجرا بود.
مقیمی افزود: برای اینکه در آینده بتوان از عملکرد خود دفاع کرد باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد در غیر اینصورت فرقی با دولت گذشته نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: برای اینکه مسئولان با افتخار و سربلندی بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند باید از فرصتهای پیش رو برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز کنند.
قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: هنر یک مدیر و مسئول این است که در شرایط کمبود منابع اعتباری ، هنر مدیریتی خود را نشان دهد و از توان و سرمایه بخش خصوصی استفاده کند.
مقیمی افزود: باید مسئولان شرایطی را ایجاد کنند که اقتصاد توسط مردم شکوفا شود و در این راستا با هنرمندی کارآفرینان و تجار را به سرمایه گذاری تشویق کنند.

*** برجام هزینه کشور را کاهش داد
مدیرکل سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: پیش از برجام کالاها با قیمت بالا وارد کشور شده و طرف قرارداد شامل خریدار و فروشنده کالا مشخص نبود و دکل نفتی هم بدین منظور گم شدند.
وی افزود: صادرات نفت به یک میلیون بشکه کاهش یافته و بخشی از پول آن نیز در قالب کالاهای بی کیفیت پرداخت شده و زمان پرداخت قسمتی از درآمد حاصل از فروش نفت نیز به اختیار خریدار بود.
وی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن برجام ، ایران خود قیمت تمام شده کالا و کشورهای مورد هدف صادراتی را مشخص می کند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: برجام فرصت های مناسب سرمایه گذاری را برای کشور فراهم کرد و هم اینک صدها هزار دلار سرمایه گذاری در کشور صورت گرفته است.
مقیمی با ذکر اینکه 20 درصد قانون در کشور اجرایی می شود تاکید کرد: مسئولان باید به خوبی قوانین را مطالعه کرده و از مفاد آن آگاهی یابند چون قانونگزاران راه حل های مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و امکانات در نظر گرفته اند.
وی اظهار کرد: وزارت کشور علاوه بر مسئولیت های جاری استانداران و فرمانداران خواستار توجه جدی و پر رنگ بر چند مساله از جمله برقراری امنیت، بررسی چالشهای اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و انتخابات شده است.
قائم مقام وزیر کشور گفت: ناامنی و اقدامهای تروریستی شرایط و اوضاع و احوال کشور اطراف ایران و حتی کشورهای پیشرفته جهان را تحت شعاع قرار داده است.
مقیمی تصریح کرد: دشمنان نظام تلاشهای زیادی برای انجام حرکتهای تروریستی در داخل کشور انجام دادند که با تلاش نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و حمایت دستگاه قضایی این حرکتها ناکام مانده است.
وی اظهارکرد: شورای تامین شهرستانها باید به صورت منظم و مستمر برگزار شده و فرمانداران با رصد وضعیت منطقه محل فعالیت، زمینه حفظ و تداوم امنیت را فراهم آورند.
وی درباره تاکید وزارت کشور بر رصد چالشهای اقتصادی و اجتماعی بیان کرد: همه بخش ها و شهرها با معضلات و آسیب های اجتماعی درگیر هستند و طبق مطالعات صورت گرفته توسط وزارت کشور قرار شد به رفع چهار معضل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی بیشتر توجه شود.
مدیر کل سیاسی وزیر کشور علت تاکید وزارت کشور به این چهار مولفه را بالا بودن درصد آسیب در این حوزه ها و آثار تخریبی زیانبار آن ذکر کرد.
مقیمی افزود: امروز انجام فعالیت های اجتماعی اثرگذار از سوی مسئولان و متولیان امر می تواند از رشد مفاسد اجتماعی جلوگیری کند و با کم کردن آثار اجتماعی این معضلات کشور را به وضعیت عادی بازگرداند.
وی اضافه کرد: برای کاهش مسائل سوء اجتماعی باید برنامه های منسجم و مناسبی در چهار بخش طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی طراحی کرد.
قائم مقام وزیر کشور گفت: مقرر شده گزارش عملکرد فعالیت های صورت گرفته توسط استانها در یک جمع بندی هر 6 ماه یکبار تقدیم رهبری فرزانه انقلاب شود که نخستین گزارش آبانماه ارائه می شود.
مقیمی تاکید کرد: بسیاری از فعالیت ها نیازی به تخصیص اعتبار ندارد بلکه اگر مسئولان و متولیان امر قبول کنند این آسیب اجتماعی شامل همه اقشار می شود کار خود را بهتر انجام می دهند.
وی از فرمانداران و بخشداران خواست برنامه ها و اقدام های موثری برای رفع و کاستن پدیده طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و مفاسد اخلاقی داشته باشند.

*** اجرای قانون، بی طرفی و حق الناس بودن آرای مردم سه شعار محوری انتخابات
قائم مقام وزیر کشور گفت: فرمانداران و بخشداران به عنوان صف اول برگزاری انتخابات دو انتخابات گذشته را به بهترین نحو و با بی طرفی کامل انجام دادند.
مقیمی افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بدون هیچگونه مشکل امنیتی و درگیری اجرایی شد.
وی اضافه کرد: نامنویسی 12 هزار نفر برای حضور در دهمین دوره انتخحابات مجلس شورای اسلامی نشان دهنده علاقمندی مردم در مشارکت در تصمیم گیریهای کشور است.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: انتخابات گذشته بگونه ای انجام شد که هر سه طیق اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل خود را برنده انتخابات می دانستند.
مقیمی افزود: سخنرانی مخالفان، منتقدان و موافقان شور و نشاط سیاسی را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کرد.
وی تصریح کرد: هزاران جلسه انتخاباتی در کشور برگزار شد که تنها 9 جلسه به عللی نظیر بدسلیقگی مسئولان، نیامدن سخنران و هجوم مخالفان برگزار نشد.

*** فرماندارن زمینه رسیدگی به حقوق مظلومان را فراهم کنند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فرمانداران سازوکاری مهیا کنند تا افراد بدون لکنت زبان با حضور در فرمانداری گلایه های خود را مطرح کنند.
مقیمی افزود: فرمانداران به کارمندان خاطی تذکر داده و در صورت نیاز رفتار آنها را اصلاح کرده در صورت اصلاح پذیر نبودن آنها را برای تعیین تکلیف به مراجع رسیدگی به تخلف کارکنان دولت معرفی کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه در بازرسی های نامحسوس از شهرستانها مردم اعلام نارضایتی کردند فرماندار مسئول است چون پیشتر تذکر و توصیه های لازم در این خصوص به وی داده شده است.
معاون سیاسی وزیر کشور با ذکر اینکه فرماندارن باید شهرستان را سالم اداره کنند افزود: کارمندان نباید به بهانه کافی نبودن حقوق دریافتی تخلف کنند چون این افراد که شمار آنها کمتر از پنج درصد است کار و فعالیت 95 درصد کارمندان را بی ارزش می کنند.
وی تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارها برای خود ارزیابی مسئولان، میزان رضایتمندی ارباب رجوع و شهروندان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن