تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804726201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب مرگ دلخراش دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک / گلبارنژاد به خط پایان ابدی رسید


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



بازتاب مرگ دلخراش دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک / گلبارنژاد به خط پایان ابدی رسید
روز نو : بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی کشورمان که در رقابت‎های جاده روز شنبه به دلیل سانحه از دور رقابت‎های این رشته کنار رفته و به بیمارستان منتقل شده بود، پس از چند ساعت بستری بودن در درگذشت.گلبارنژاد در یک شیب تند دچار سانحه شد و به بیمارستان منتقل شد اما شدت صدمه ای که به وی وارد شده بود به حدی بود که به دیار باقی شتافت. شکستگی گردن به عنوان دلیل اصلی فوت گلبارنژاد اعلام شده است. گلبارنژاد در جنگ ایران و عراق پای چپ خود را از زیر زانو از دست داد و با پای مصنوعی رکاب می زد. اما در تصویری که از رقیبان وی منتشر شد، آنها پا داشتند.این خبر درآخرین روزاز پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک کام ورزش ایران را تلخ کرد.اکنون، این تنها رکابزن کاروان پارالمپیک ایران، در دیارغربت به خط پایان ابدی رسید. قراراست در مراسم اختتامیه رقابت‌های پارالمپیک 2016 به احترام درگذشت گلبارنژاد یک ‌دقیقه سکوت شود.حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در پی این اتفاق تلخ سانحه درگذشت دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران را تسلیت گفت.«حادثه تلخ درگذشت بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار عزیزمان در حین مسابقات پارالمپیک ریو، همه ما را در اندوه فرو برد، روحش شاد.»
*مخابره خبر تلخ در جهان
اما این اتفاق دررسانه های دنیا بازتاب زیادی داشت.روزنامه‌ اسپانیایی مارکا پیستی که بهمن گلبارنژاد جان خود را از دست داد را خطرناک عنوان کرد و نوشت:«IPC در این‌باره تحقیق خواهد کرد.در بازی‌های المپیک که ماه گذشته برگزار شد، دوچرخه‌سواریان زیادی در این بخش از پیست کنترل خود را از دست دادند و بر زمین افتادند.نبالی ایتالیایی دچار شکستگی استخوان شد و آنمیک فان فلوتین نیز آسیب دید.در رقابت‌های روزشنبه نیز یهور دمینیت اوکراینی و آلسیتایر دو نومو استرالیایی کنترل خود را از دست دادند.»رویترزبه این موضوع اشاره کرد و نوشت:« ‌از شروع این بازی‌ها (1960) اولین بار بود که چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.»روزنامه‌ گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا با عنوان تراژدی در پارالمپیک از این اتفاق یاد کرد.سایت ال موندو اسپانیا نیز این خبر را در صفحه اصلی خود قرار داد و نوشت:« دوچرخه‌سوار ایرانی پس از برخورد با  زمین جان خود را از دست داد.»موندودپورتیو آن را تراژادی عنوان کرد. روزنامه‌ آس نیز این اتفاق را یکی از اخبار مهم سایت خود قرار داده نوشت:« گلبارنژاد دوچرخه‌سواری ایرانی پس از افتادن به زمین و آسیب‌دیدگی‌ شدید جان سپرد.» اکیپ و کیکر روزنامه‌های فرانسوی و آلمانی نیز به این اتفاق پرداختند.
رئیس IPC: مرگ گلبارنژاد شوکه‌کننده بود
نشست خبری فیلیپ کریون, رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برای پاسخگویی به حادثه دلخراش بهمن گلبارنژاد با حضور مسئولان و مسعود اشرفی, رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان برگزار شد.به گزارش ایسنا ، فیلیپ کریون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت:« نمی توانیم درباره اتفاق رخ داده برای گلبارنژاد صحبتی کنیم و باید تحقیقاتمان را تکمیل کنیم تا درخصوص چگونگی این حادثه مطمئن شویم.برای نخستین بار چنین اتفاقی در بازی های پارالمپیک رخ می دهد. مسابقات دوچرخه سواری در خیابان انجام می شود و تمام موارد لازم برای برگزاری ایمن و مهندسی مسابقات انجام شده است تا مانع تصادف شود.حادثه ای که برای گلبارنژاد رخ داد و باعث مرگش شد جامعه دوچرخه سواری را در شوک فرو برد. ما به سرعت تحقیقات لازم را در خصوص چگونگی روی دادن این حادثه انجام می دهیم.مسئولان ایرانی از ما خواسته اند تا پیگیر ماجرای روی داده باشیم و ما هم به مسئولان برگزاری مسابقات و IOC درباره بررسی اتفاق صحبت کرده و خواستار پیگیری شده ایم تا هفته آینده خبر دهیم.»برایان کوکسن، رئیس انجمن بین‌المللی دوچرخه سواری نیزگفت: «از فوت دوچرخه سوار ایرانی، بهمن گلبارنژاد بسیار ناراحتم. به یاد خانواده‌ی او و دوستانش هستیم و به کمیته ملی پارالمپیک ایران تسلیت می‌گوییم.»
*پیکر گلبارنژاد بزودی به ایران منتقل می‌شود
مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد پیکر این ورزشکار بزودی به ایران منتقل خواهد شد.«ما دو درخواست از مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک داشتیم؛ اول اینکه پیکر مرحوم گلبارنژاد را تا روز دوشنبه برای انتقال به ایران به ما تحویل دهند و دوم اینکه در ادامه گزارش مفصلی با جزئیات بیشتر از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک داشته باشیم.طبق گزارشی که به ما داده‌اند گلبارنژاد ۳۵ کیلومتر از مسیر مسابقه را طی کرده بود و سپس در شیب تندی قرار می‌گیرد که داخل یک پیچ قرار داشته است و در آنجا کنترل خود را از دست می دهد وسرش به حاشیه دیواره جاده برخورد می‌کند.در موقعیت سختی هستیم و امیدوارم بتوانیم هر چه زودتر پیکرش را به خانواده‌اش تحویل دهیم.»
*پیامک عجیب گلبارنژاد قبل از حادثه
بهمن  گلبارنژاد قبل از مرگش پیام عجیبی را ارسال کرده بود.به گزارس ورزش سه، یک روزنامه‌نگارایرانی مقیم اروپا در صفحه تلگرام خود مکالمه پیامکی گلبارنژاد و قاسمی، دوست دوچرخه‌سوارش را منتشر کرد که در آن او از شرایط خطرناک جاده صحبت کرده و در انتهای پیام خود نوشته است: خدا کند کشته ندهیم! یک پیش‌بینی عجیب که متاسفانه به حقیقت پیوست و جامعه ورزشی ایران را سیاهپوش کرد.












تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن