تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804554536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه‌ها و ویژگی‌های روز قدس در «کابل» از نگاه فارس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حاشیه‌ها و ویژگی‌های روز قدس در «کابل» از نگاه فارس
خبرگزاری فارس: حاشیه‌ها و ویژگی‌های روز قدس در «کابل» از نگاه فارس
هزاران شهروند افغانستانی با زبان روزه و در گرمای طاقت فرسای هوا، راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار و خواستار آزادی قدس و حمایت جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین شدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روزها و ماه‌ها یکی پس از دیگری گذشت تا  انتظار افغانستانی‌ها برای فرا رسیدن روز جهانی قدس که آنرا روز حمایت از مظلومین و مقابله با مستکبرین نیز می‌گویند فرا رسد تا بالاخره هزاران شهروند افغانستانی خود را به مراسم‌ها و راهپیمایی‌های که به همین مناسبت برگزار می‌شد، برسانند. روز جهانی قدس در سالجاری در تمام افغانستان با ویژگی‌هایی همراه بود اما در این میان راهپیمایی روز قدس مردم کابل شکوه‌ و عظمت ویژه‌ای داشت چرا که  در این روز بزرگ مردم این شهر با حضور خود علاقه به قبله اول مسلمین و مساله اول جهان اسلام یعنی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را ثابت کردند. سال‌های پیش مسیرهای مختلفی برای راهپیمایی تعیین شده بود، اما در سالجاری تمام مسلمانان افغانستان اسلامی یک مسیر واحد را که «مسجد میلادالنبی» تا «هتل سلطان» شهر بود با یکدیگر پیمودند. هزاران مسلمان روزه‌دار کابل پیش از ساعت 3:30 بعد از ظهر در مسجد «میلادالبنی» واقع در منطقه «چهارراهی شهید» کابل گردهم آمده و با صفوف منظم پلاکارت‌هایی را در دست گرفته که هر کدام حکایت خواسته‌های مردم مسلمان افغانستان را در خود نهفته بود. اقتدار ملت مظلوم فلسطین، نابودی رژیم صهیونیستی، آزادی بیت‌المقدس، نفرین بر حامیان استکبار جهانی، ظلم‌های روا داشته به مردم فلسطین اسلامی و شیوه جوانمردانه و مظلومانه مبارزه فلسطینی‌ها با ارتش و سربازان اسرائیلی «آمریکا ساخته» و صدها مورد دیگر جملات این پلاکارت‌ها بود که هر کودک، نوجوان، جوان و موسفیدی آن را با عشق و علاقه با خود حمل می‌کرد.

آنها همزمان با این پلاکارت‌ها، پرچم‌های افغانستان و فلسطین را نیز با خود داشته و با شعارهایی مانند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «خواستار آزادی فلسطین هستیم» رژیم صهیونیستی و حامیان استکبار جهانی را محکوم به شکست کردند. هنوز دقایقی از آغاز راهپیمایی نگذشته بود که موج بزرگی از ساکنان پایتخت گردهم آمده و راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس کابل در سال 95 را رقم زدند. علاوه بر اینکه بیش از 3 هزار نفر در این راهپیمایی حضور داشتند، هزاران کابلی دیگر هم به صورت منظم به صفوف معترضان پیوسته و همزمان با سایر کابلی‌های روزه‌دار شعارهای ضد صهیونیستی سر می‌دادند. جمعیت از خیابان‌های اطراف محل برگزاری راهپیمایی به انبوه راهپیمایان افزوده می‌شد که در نهایت 10 هزار نفر مقابل هتل گرد آمدند.

حضور 10 هزار نفر مردم روزه‌دار کابل موفقیت بزرگی برای روز جهانی قدس و ملت افغانستان اسلامی است، زیرا این موضوع بیانگر رشد فکری و مطالعه افغانستانی‌ها در مورد این روز بزرگ است. پیش از آغاز مراسم روز جهانی قدس تصور آن هم نمی‌رفت که تمام سالن‌های هتل پر از راهپیمایان روزه‌دار روز جهانی قدس شود، اما جمعیت فراوان باعث شد که شهروندان کابل در بیرون از این سالن‌ها در گوشه‌ای نشسته و با شنیدن اظهارات سخنرانان این مراسم از روز جهانی قدس تجلیل کنند. در مراسم بزرگ روز جهانی قدس، علما، اندیشمندان و مدیران سازمان‌های بزرگ سیاسی فرهنگی مانند «سیدعیسی حسینی‌مزاری»، «حبیب‌الله حسام»، «سیدحسین ساجدی»، «محمد اکبری»، «سیدجعفر عادلی» و ده‌ها عالم فرزانه افغانستانی شرکت کرده بودند. «سیدحسین ساجدی» موسس و بنیانگذار «مدرسه زینبیه» کابل و عالم برجسته افغانستانی – آمریکایی در این مراسم به افغانستانی‌ها وعده نابودی اسرائیل در آینده نزدیک را داد و روز «قدس» را روز وحدت امت اسلامی در برابر استکبار جهانی خواند. «حبیب‌الله حسام» رئیس شورای «اخوت اسلامی افغانستان» سخنران دیگر این مراسم بود که تجلیل از روز قدس را تجلیل از تمدن اسلامی دانسته و دفاع از فلسطین را دفاع از خواستگاه سرزمین وحی الهی خواند. در این مراسم، «محمد اکبری» عضو پارلمان افغانستان نیز به سخنرانی پرداخت و با حمایت از مردم فلسطین، اشغال 68 ساله یک سرزمین اسلامی به وسیله رژیم صهیونیستی را نکوهش و شدیداً محکوم کرد. «سیدجعفر عادلی» عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز در این مراسم، وحدت را کلید پیروزی مسلمانان دانست و ضمن تأکید بر وحدت امت اسلامی خواستار مبارزه آنها با رژیم اسرائیل شد.

برگزاری روز جهانی قدس در کابل با ویژگی‌های خاصی برگزار شد که طی سال‌های گذشته این ویژگی‌ها کمتر دیده می‌شد که در زیر به صورت مختصر به آن می‌پردازیم: نخست، حضور، شور و شوق شهروندان کابل بیشتر از تصور بوده و احتمال می‌رود در این روز بیش از 10 هزار روزه‌دار کابلی شرکت کرده باشند. دوم، سازماندهی و برنامه‌ریزی این سال متفاوت از سال‌های گذشته بود و با مسئولیت‌پذیری برگزاری این مراسم به وسیله شورای اخوت اسلامی، برای تک تک کابلی‌ها مشخص شد که این روز تنها مربوط به شیعیان نیست. سوم، توزیع کتاب‌های چاپ شده در بین جوانان و نوجوانان که موضوع اکثر آنها در مورد روز قدس شریف در افغانستان بود. چهارم، توزیع افطاری به شهروندان در هتل و چندین منطقه دیگر توسط سازمان‌های سیاسی فرهنگی و مردم متدین کابل. پنجم، برگزاری مراسم‌های راهپیمایی و سخنرانی در جاده‌های کابل. انتهای پیام/ح

95/04/12 :: 13:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن