تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804405963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیدا و پنهان پروژه‌ای که ارم را تهدید می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیدا و پنهان پروژه‌ای که ارم را تهدید می‌کند
هفته‌های اخیر، باغ جهانی ارم و صدور مجوز برای پروژه‌ای بلند مرتبه در محدوده آن، سوژه بسیاری از گزارش‌های خبرنگاران و رسانه‌ها بود. باغی که توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده و تبعیت از قوانین و دستورالعمل‌های این سازمان جهانی در مورد آن یک ضرورت است.
آفتاب‌‌نیوز : براساس اسناد و مدارک موجود، در تاریخ 21 آبان ماه سال 92، کمیسیون طرح تفصیلی شیراز، با درخواست تغییر کاربری پلاک‌هایی در خیابان ارم به وسعت 5000 مترمربع، از مسکونی به مسکونی، فرهنگی، اداری و ورزشی، موافقت می‌کند.


این موافقت‌نامه که به امضای معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، رئیس جهادکشاورزی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و شهردار شیراز، رسیده بود، بسترساز تمام مجادلاتی است که طی هفته‌های اخیر، به رسانه‌ها کشیده شده است.


بر اساس طرح پیشنهادی مشاور، قرار بود سرمایه‌گذار که در قراردادها شرکت سرمایه‌گذاری سپهر عنوان شده بود، مجموعه‌ای به ارتفاع 39.5 متر در محدوده باغ ارم احداث کند و این اقدام به معنای به مخاطره افتادن ثبت جهانی باغ ارم و چالشی جدید برای شیراز هزار راز!


خبرنگاران و دوست‌داران میراث فرهنگی که پیش از این نیز با ماجرای هتل آسمان و تهدید حریم مجموعه ارگ کریمخانی به واسطه رعایت نشدن ارتفاع این پروژه مواجه شده و با تلاش فراوان، نظر مساعد شهرداری را جلب و زمینه توقف کار و تخریب طبقات اضافه را فراهم کرده بودند، بلافاصله و قبل از آغاز پروژه، واکنش نشان داده و موضوع را رسانه‌ای کردند.



پیدا و پنهان پروژه‌ای که ارم را تهدید می‌کند



مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در این خصوص به ایسنا گفت: همانطور که قبلا هم موضوع موافقت این اداره با چنین اقدامی، تکذیب شده بود. بار دیگر هم تاکید می‌کنم که میراث به هیچ عنوان با چنین اقدامی موافق نبوده است.


مصیب امیری با انتقاد از اینکه برخی افراد دیدگاه‌ها و برداشت‌های شخصی خود از یک موضوع را بدون بررسی دقیق ابعاد و مستندات، در رسانه‌ها منتشر کرده و به مسائل غیرواقعی دامن می‌زنند، گفت: براساس اسناد موجود، امضای مجوز اولیه در تاریخ 21 آبان 92 و توسط سرپرست میراث فرهنگی فارس انجام شده بود.


وی تصریح کرد: بنده بلافاصله بعد از قبول مسئولیت، این موضوع را طی مکاتبات متعدد، از طریق مسئولان ذیربط، پیگیری کرده و تبعات آن را نیز گوشزد کردم و خوشبختانه در نهایت و با تلاش‌هایی که انجام شد، مجوز قبلی لغو و مجوز جدیدی براساس استانداردها و ضوابط مورد نظر در حریم مجموعه‌های جهانی و میراثی، صادر شده است.


امیری گفت: تاریخ آخرین صورتجلسه کمیسیون طرح تفصیلی شهر شیراز، 3 دی‌ماه 1393 است که براساس این صورتجلسه که امضای تمام اعضاء را دارد، حداکثر ارتفاع این پروژه 8.5 متر اعلام شده است.


وی با تصریح اینکه میراث فرهنگی به هیچ عنوان اجازه تعرض به حریم مجموعه‌های میراثی و فرهنگی و تاریخی را نداده و نمی‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد بعضی از اظهارنظرها بیش از اینکه نقد منصفانه باشد، نوعی ابراز عقیده غیرمستند و بر پایه اطلاعات اندک نقد کننده است.


امیری با تاکید براینکه همیشه حرمت رسانه و اهالی رسانه را پاسداشته و خواهد داشت، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید تلاش کنند از دایره انصاف خارج نشوند و این مهم تنها با ارتقا آگاهی‌ها امکان‌پذیر است.


به گزارش ایسنا، تلاش‌های میراث فرهنگی فارس برای متوقف شدن روند صدور مجوزهای قانونی برای پروژه‌ای که می‌توانست تهدیدی جدی برای باغ جهانی ارم و ثبت آن باشد، در حالی انجام شد که شرکت سرمایه‌گذاری سپهر تاکید داشت این پروژه خارج از محدوده حریم درجه سه میراثی است و برای دریافت مجوز از همه ابزارها و اهرم‌های در اختیار، استفاده مطلوب را کرد تا جایی که یکی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس نهم را به یاری طلبید.


در نهایت اما آنچه مورد تائید کمیسیون طرح تفصیلی قرار گرفت، کاهش ارتفاع از حدود 40 متر به حدود 9 متر بود. اما در این اثنا و قبل از آنکه پروانه ساخت برای این پروژه که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در آن به شکل مستقیم دخیل است. شهردار منطقه یک در تاریخ 20 شهریور 95، مجوز خاک برداری را صادر می‌کند.


صدور مجوز خاک‌برداری، بار دیگر حساسیت‌ها را برانگیخته و موجب واکنش‌هایی از سوی افراد و گروه‌های مختلف و ورود شبکه‌های اجتماعی به موضوع می‌شود.


به گزارش ایسنا، براساس اسناد و مدارک موجود، میراث فرهنگی استان فارس از تاریخ 17 دی‌ماه سال 92، یعنی حدود دو ماه بعد از موافقت اولیه کمیسیون طرح تفصیلی شهر شیراز، رسما و طی مکاتباتی رسمی، خواستار توجه به قرارداشتن این پروژه در محدوده حریم باغ ارم را داشته و پیگیری‌هایی برای توقف روند صدور مجوزهای قانونی را انجام داده است.


اگرچه هنوز هم فشارها برای صدور مجوز این پروژه براساس تقاضای شرکت سرمایه‌گذار، تداوم دارد. اما مستندات نشان می‌دهد که میراث فرهنگی فارس قصد عقب‌نشینی از موضع قانونی خود را ندارد.



پیدا و پنهان پروژه‌ای که ارم را تهدید می‌کند





۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن