تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803168370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ندانم کاری دولتها بودجه عمرانی را از کارایی انداخت/ برنامه های توسعه در ایران به اهداف نمیرسند!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عباسعلی ابونوری گفت : ما تا به امروز به دلیل ندانم کاری دولت های گذشته و فعلی به هیچ عنوان برنامه های عمرانی که ذاتا و اصولا باید بلند مدت و منسجم باشند نداشته ایم به همین دلیل نیز هرگز بودجه ریزی های ما کارایی لازم را نداشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تراز ،عباسعلی ابونوری رئیس سابق دانشکده اقتصاد و حسابداری تهران مرکز ضمن اشاره به اهمیت برنامه های عمرانی نسبت به بودجه های سنواتی به خبرنگار تراز گفت: بودجه های سنواتی باید مکمل برنامه ها باشند یعنی اگر ساختار برنامه تعریف شده نباشد بودجه به عنوان یک برنامه کوتاه مدت کارآیی لازم را نخواهد داشت.وی در بیان دلایل این موضوع افزود: ما تا به امروز به دلیل ندانم کاری دولت های گذشته و فعلی به هیچ عنوان برنامه های عمرانی که ذاتا و اصولا باید بلند مدت و منسجم باشند نداشته ایم به همین دلیل نیز هرگز بودجه ریزی های ما کارایی لازم را نداشته اند.
ابونوری اظهار داشت: باید تمام ذهنیت دولت و مجلس تدوین و تصویب یک برنامه بلند مدت عمرانی باشد چرا که با این شرایط بودجه ریزی با راحتی بیشتری انجام شده و هیچ اخلالی در مسائل اقتصادی کشور ایجاد نمی شود. وی خاطرنشان کرد: مسلما چهارچوب بودجه ها تعریف شده بوده و در نهایت می توان تغییراتی تا حد 6 درصد را در بودجه ها اعمال کرد. یعنی با تعریف ساختار برنامه، ساختار بودجه نیز  تعریف می شود.
این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: تاخیر چند ماهه بودجه در دولت یازدهم یا دولت های گذشته نیز به دلیل  ساختار تعریف نشده برنامه های عمرانی ما است. وقتی ما یک برنامه عمرانی 5 ساله تدوین می کنیم طبیعی است که با روی کار آمدن هر دولتی دیدگاههای جدیدی مطرح شده و این برنامه ها دوباره به هم ریخته و می خواهند برنامه جدیدی تدوین بکند.وی افزود: به همین دلیل است که بودجه ریزی های ما نامشخص و برنامه های رشد اقتصادی ما نیز دارای نوسانات بسیار زیادی است و در آینده نیزهر دولتی سر کار بیاید این مشکلات وجود خواهد داشت چرا که این مشکل به نظام اقتصادی کشور مربوط می شود.
این استاددانشگاه اظهار داشت: به خاطر همین اقتصاد بیمار است که وقتی دولت تورم را کاهش  می دهد رکود به شدت افزایش یافته و بیکاری به خصوص در افراد تحصیل کرده کشور بیداد می کند.ابونوری افزود: حتی اگر بودجه ریزی های ما به گونه ای باشند که رکود و تورم را به طور موقت از بین ببرند دوباره در بلندمدت خواهیم دید رکود و تورم مانند دو کفه ترازویی هستند که هربار با کاهش یک کفه ترازو باعث افزایش کفه دیگر می شویم که خود این موضوع نشان دهنده ساختار بیمار نظام اقتصادی ما است.  
این کارشناس اقتصادی در خاتمه با اشاره به وظیفه همه دستگاه ها و سازمان های فعال در کشور در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به تراز گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی باید پذیرفت که این موضوع صرفا مربوط به دولت نیست بلکه به کل کشور مربوط می شود و به نوعی مسئول اصلی و اجرایی این 24 بند اقتصاد مقاومتی دولت نبوده یا حداقل فقط دولت نباید در قبال انجام و اجرای این 24 بند فعال باشد.












زمانبندی انتشار: 27 شهريور 1395 - 09:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن