تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813291037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن عاطفه ها پاییز دانش آموزان کم بضاعت گلستان را بهاری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جشن عاطفه ها پاییز دانش آموزان کم بضاعت گلستان را بهاری می کند جشن عاطفه ها ممکن است آخرین امیدهای دانش آموزان کم بضاعت برای در اختیار داشتن اقلام ضروری شروع سال تحصیلی باشد؛ آرزوی قلب های کوچکی که همه ساله با کمک نیکوکاران در همه مناطق کشور از جمله استان گلستان برآورده می شود.
۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور ساعت 08:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از استان گلستان، مرتضی و سمیرا برادر و خواهر هشت و یازده ساله گرگانی از جمله چشم انتظاران دریافت این کمک ها هستند.
سمیرا امسال برای نخستین بار پشت میز مدرسه می نشیند و مرتضی دانش آموز پایه پنجم است.
بیکاری پدر و نداشتن درآمد ثابت در کنار بیماری چندین ساله مادر این دو کودک خردسال را نگران تامین آینده نامعلوم خود کرده است اما قرار نیست درهای زندگی همیشه بر روی یک پاشنه بچرخد.
ذوق زدگی رفتن به مدرسه در چشمان سمیرای کوچک موج می زند اما پدر که کنار او در خیابان در اندیشه شروع یک کار جدید است، تاب دیدن ذوق و برق شادی چشمان دخترکش را ندارد.
یکی از دل مشغولی های حسن آقا پدر خانواده در سال های قبل خرید لوازم تحصیل برای مرتضی بود اما امسال سمیرا هم به این دغدغه افزوده شده است.
حسن آقا البته فراموش نمی کند که چگونه دستان یاریگر خیرین به کمک آن ها آمد و از خجالت زدگی او جلوگیری کرد تا فرزندانش با لباس های جدید و دفتر و کیف های برق زده وارد مدرسه شوند.
برپایی چادرهای دریافت کمک های مردمی در خیابان ها یکی از نقاط اتصال خیرین و مردم نوع دوست گلستان با افراد کم بضاعت و دانش آموزانی مانند مرتضی و سمیرا است.
مشکل اما آن جاست که کمک های جمع آوری شده در این جشن فقط به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تعلق می گیرد و دانش آموزانی مانند مرتضی و سمیرا برای دریافت این گونه کمک ها باید چشم انتظار اتفاقات دیگری باشند.
پدر مرتضی و سمیرا که می خواهد روی پای خود ایستادن را تنها و بدون کمک گرفتن از دیگران تجربه کند، زیر پوشش کمیته امداد نیست و برنامه ای هم برای این کار ندارد.
به گفته امان الله حسین پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان 11 هزار دانش آموز استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و در مناسبت هایی مانند شروع سال تحصیلی از کمک های خیرین استفاده می کنند.
راه برای انجام کارهای نیک البته همیشه باز است؛ راهی که مدیرکل کمیته امداد گلستان می گوید و بر اساس آن در نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی برخی ازکمک های خیرین به تشخیص و شناخت مدیران مدارس به دانش آموزان کم بضاعت که فاقد پوشش کمیته امداد هستند اهدا می شود.
مرتضی و سمیرا نه اخبار را دنبال می کنند و نه دسترسی به فضاهای مجازی دارند تا از این گونه تصمیمات مدیران مطلع باشند.
آن ها چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی نیم نگاهی به چادرهای برپا شده کمیته امداد در قالب طرح جشن عاطفه ها داشتند اما امسال خبری از این چادرها نیست و همین بی خبری این برادر و خواهر گرگانی را نگران کرده است.
ممکن است آن ها خبر نداشته باشند که از امسال دیگر چادرهای جشن عاطفه ها برپا نمی شود و خیرین کمک های خود برای شرکت در این اقدام نوع دوستانه را از طریق دیگری به حساب کمیته امداد واگذار می کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ادامه داد: به دلیل هزینه های برپایی پایگاه و قدیمی بودن شیوه قبلی جذب چادرهای جشن عاطفه ها امسال برپا نمی شود اما از راه های دیگر کمک نیکوکاران برای دانش آموزان کم بضاعت جمع آوری می شود.
حسین پور بیان کرد: اطلاع رسانی برای جذب کمک های خیران به جشن عاطفه ها از اول شهریور با مراجعه چهره به چهره عاملان صندوق های صدقات و نیز مراجعه به صنوف مختلف و ادارات آغاز شده و این شیوه تا آخر این ماه ادامه دارد.
وی افزود: سال قبل مردم نوع دوست و نیکوکاران گلستان شش میلیارد و 600 میلیون ریال به جشن عاطفه ها اهدا کردند.
فقط چند روز به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده اما دانش آموزانی مانند مرتضی و سمیرا نگران روزهای پشت نیمکت نشینی خود نیستند.
در شهر یا روستا، مناطق محروم یا برخوردار هر جا که باشد دست های گرم و روحیه بخش خیران به ممد دانش آموزان چشم انتظار می رسد.
به گفته مدیرکل کمیته امداد گلستان تامین لوازم تحصیل شامل کیف، کتاب، نوشت افزار و پوشاک مهمترین نیازهای دانش آموزان گلستانی چشم انتظار است.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن