واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
سال 2016 را میتوان سال ورودی صنعت بازیهای ویدئویی به عرصه واقعیت مجازی دانست، عرصهای نو و البته مبهم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان میتواند نقطه عطفی در تاریخ بازیها باشد. بی شک زمانی که حرف از یک بستر جدید میشود هر شرکت بزرگی سعی میکند تا با ورود به آن بستر و عرصه جدید، از رقبای خود پیشی بگیرد و یکی از این شرکت ها، شرکت فرانسوی Ubisoft است که با عنوان Eagle Flight میخواهد چنین هدفی را دنبال کند. عنوان Eagle Flight شرکت یوبیسافت تجربه ای طبیعی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما به عنوان یک پرنده افتخار پرواز بر فراز خیابان های پاریس و مناظر آن را خواهید داشت بطوریکه میبایست با گیم پلی خاص بازی و استفاده ی منحصر به فرد از کنترلرهای هدست "Oculus" با تکان دادن سر خود مسیر پرواز را مشخص کنید. درکمال سادگی چالش های متنوع و زیادی برای شما در این عنوان تدارک دیده شده تا علاوه بر روان بودن گیم پلی از محتوا و مناظر زیبازی بازی نهایت لذت را ببرید. بتازگی در پردیسگیم موفق شدهایم مصاحبه کوتاهی را با کارگردان این بازی یعنی آقای "اولیور پالمیری" (Olivier Palmieri) داشته باشیم. از شما دعوت میکنیم این مصاحبه کوتاه را مطالعه کنید: خب بگذارید با این موضوع شروع کنم؛ مسلما همه ما بازی Eagle Flight و محیط آن را در تریلر دیدهایم ولی هدف شما از ساخت این عنوان چیست؟ آیا صرفا قرار است بوسیلهی تکنولوژی و تجربه واقعیت مجازی برفراز شهر پرواز کنیم یا بازی میخواهد یک سطح عمیقتر از یک تجربه پرواز باشد و عناصر یک بازی کلاسیک در آن رعایت شده است؟ مطمئنا همینطور است، عنوان Eagle Flight به بازیکنان فرصت تجربه حس آزادی پرواز و ماجراجوییهای هوایی و نفسگیر در فراز شهر پاریس را می دهد. برای چنین هدفی نیز ما یک بکگراند داستانی را نیز طراحی کردهایم. داستان بازی 50 ساعت بعد از ناپدید شدن انسانها از سطح کره زمین اتفاق میافتد؛ طبیعت شهرها و زمینهای خود را دوباره پس میگیرد و بازیکنان را در یک زمین گسترده و نفسگیر در شهر پاریس رها میکند. بازیکنان در نقش عقابهایی هستند که باید برای بقا و زنده ماندن در مکانی که توسط طبیعت و گونههای مختلف جانوری اشغال شده، به شکار غذا بروند و از قلمرو خود محافظت کنند. پس بله میتوانم بگویم بازی خیلی فراتر از یک پرواز ساده است. از آنجایی که بازی درباره تجربه و احساس های جدید در پرواز است، ما یک سطح گسترده و قدرتمند برای بازیکنان در نظر گرفتهایم تا داستان و ماموریتهای بازی را به گونهای که میخواهند پیش برده و نقاط و نواحی مختلفی از پاریس را کشف کنند. در Eagle Flight بازیکنان 3 مود منحصربهفرد را تجربه میکنند. نوع اول حالت پرواز آزاد است که همه افراد میتوانند از حس پرواز برفرار پاریس به عنوان یک عقاب لذت ببرند و این شهر شگفتانگیز را ار منظر و نگاهی جدید دوباره کشف کنند. حالت دوم مود تک نفره است که به بازیکنان اجازه میدهد تواناییها و مهارتهای عقاب را به دست بیاورند و مراحلی جدید مانند تعقیب و گریز کشف کنند و در نهایت حالت سوم، مود مالتیپلیر تا سقف 6 نفر (Multiplayer mode) است که برای پیروزی و استادشدن در این مود، بازیکنان باید از شهر به سود خود استفاده کنند و از تاکتیک و ابزارهای مختلفی جهت افزایش این برتری بهره ببرند.
هماکنون، بسیاری از افراد واقعیت مجازی را آینده صنعت بازی میدانند. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما واقیعت مجازی میتواند به عنوان یک محصول تجاری به نقطهای برسد که به یک استاندارد برای این صنعت تبدیل شود؟ از نظر من، واقعیت مجازی یک وسیله و واسطه جدید است که مزیتهای بسیاری همراه دارد؛ مطمئنا کمی غوطهوری و ابهام وجود دارد ولی این وسیله به ما امکان ساخت بازیها و تجربههایی به مراتب شهودیتر و قابل دسترستر میدهد. استفاده از حداکثر تواناییِ واقعیت مجازی نیازمند تجربیاتی اختصاصیافته است که به صورت پایه و از ابتدا برای واقیعت مجازی طراحی شده باشند. برای من واقعیت مجازی خوب است؛ چرا که موجب ایجاد فاکتورهای اصلی و جدیدی همانند تمرکز و قابل لمسبودن برای ساخت تجربههایی که تاکنون دیده نشدهاند، میشود؛ به نظرم هنوز فرصتها و امکانات بسیاری برای این تکنولوژی وجود دارند که کشف نشدهاند. شخصا، مشکل من با واقعیت مجازی این است که به نظرم این تکنولوژی در حد یک ایده باقی مانده و هنوز تبدیل به یک محصول نهایی نشده است. به طور مثال وقتی بازیهای واقعیت مجازی را تماشا میکنم بیشتر حس یک شبیهساز را دریافت میکنم تا بازی! علاوه بر این، شاید یک ایده در نگاه اول جذاب باشد ولی به دلیل نداشتن عمق زیاد، می تواند کاملا عمومی و عادی به نظر برسد. دیدگاه شما چیست؟ آیا شما این قابلیت را در واقعیت مجازی میبینید که بتواند کیفیت و عمق بازیها را افزایش دهد؟ یا اینکه واقعیت مجازی فقط یک تکنولوژی برای تجربه چیزهایی است که نمیتوان در زندگی واقعی انجام داد؟ ما از پتانسیل واقعیت مجازی آگاه و مطمئن هستیم و فکر میکنیم که واقعیت مجازی فرصتها و موقعیتهای جدیدی را برای بازیکنان فراهم میکند. این تکنولوژی قدم بعدی در شرایط تمرکز ذهنی را نشان میدهد و به بازیکنان اجازه میدهد نزدیکیِ بیشتر و ارتباط قویتری با بازیها برقرار کنند و در نتیجه تجربیات و احساسات قویتر خواهند بود. واقعیت مجازی به سازندگان ما اجازه امتحان کردن چیزهای جدید و تجربه شیوه داستانگویی متفاوت میدهد. همچنین میتواند راهی برای جذب مخاطبان جدید به سوی بازیهای کامپیوتری باشد؛ مخصوصا که این تکنولوژی از لحاظ عمل و عکسالعمل کاملا حسی و قابللمس میباشد. 2016 اولین سال استفاده عموم از واقعیت مجازی است؛ هنوز برای استفاده حداکثر از این تکنولوژی، فرصتها و امکانات زیادی برای کشف کردن و چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد. برای عنوان Eagle Flight ما به صورت R&D (مخفف تحقیق و توسعه) عمل کردیم تا بتوانیم پرواز در سرعتهای بالا را به خوبی در واقعیت مجازی شبیهسازی کنیم؛ همچنین توانستیم به راههای در دسترستر و غریزیتری برای کنترل دست پیدا کنیم. علاوه بر این، این کنترلها از هرنوع کنترلر دیگری دقیقتر و سریعتر هستند و شدت واکنشدهی آنها بسیار بالاست؛ چرا که در Eagle Flight هر حرکت مستقیما از سر بازیکن استفاده میکند.
پشت بازی Eagle Flight نام بزرگ استودیویِ Ubisoft Montreal قرار دارد. استودیویی بزرگ با تیمهایی بسیار. همیشه برای من سوال بوده که چگونه آنها حاضر شدهاند برروی چنین ایدههای کوچکی نظیر Child of Light و Eagle Flight کار کنند؟ آیا در این استودیو برای هر کسی ممکن است که ایدههای خود را به عنوان یک پروژه کوچک تبدیل به بازی کند؟ Ubisoft از ترویج خلاقیت و نوآوری استقبال میکند. این جمله پروژههای گوناگونی که تیم ما توسعه میدهد را کاملا تفسیر میکند. Eagle Flight عنوانیست که در خانه شادی (Fun House) استودیو Ubisoft Montreal حلق شد. این بخش به ترویج و رشد خلاقیت و نوآوری و منبع آن اختصاص داده شده است. موضوع درباره عظمت پروژه نیست؛ هر کارمندی در Ubisoft Montreal میتواند بیاید و با سعی و جدیت ایده خود را دنبال کند. به عنوان سخن آخر، آیا صحبتی برای خوانندگان ما در پردیسگیم دارید؟ واقعیت مجازی یک رسانه و واسطه شگفتانگیز است که تجربهها و بازیهای خارقالعادهای با خود به همراه داشته و راههای جدیدی برای تعامل ایجاد میکند. پس آنرا از دست ندهید!
26 شهريور 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]