تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816287903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وارونه جلوه دادن یک واقعیت از سوی رسانه سعودی در مقاله‌ای با عنوان «ما و همسایه‌مان ایران»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وارونه جلوه دادن یک واقعیت از سوی رسانه سعودی در مقاله‌ای با عنوان «ما و همسایه‌مان ایران»
یک نویسنده سعودی در مقاله‌ای، در حالی انگشت اتهام را علیه ایران نشانه رفته که فتنه‌افکنی و نقش ویرانگر آل سعود را نادیده گرفته است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  فهد خالدی در مطلبی در روزنامه «الیوم» عربستان با عنوان «ما و همسایه‌مان ایران» نوشته است: روابط طبیعی میان همسایگان معمولا بر اساس اصل حسن همجواری، صداقت و همکاری است و این باید میان ایران و همسایگان عرب ان در خلیج (فارس) نیز وجود داشته باشد؛ به ویژه که میان ایران و کشورهای عربی همسایه فقط پیوند جغرافیایی وجود ندارد؛ بلکه برادری اسلامی نیز وجود دارد.


وی می‌نویسد: باید میان ملت‌های منطقه برادری باشد نه اختلافات مذهبی که این پیوندها را تضعیف می‌کند به ویژه که میلیون‌ها نفر از ساکنان منطقه، مذهبی مشابه مذهب رسمی در ایران دارند از جمله عراق.


فهد خالدی در ادامه می‌افزاید: علاوه بر عامل جغرافیایی و دین اسلام، منافع مشترک و تاریخی از روابط حسن همجواری میان کشورهای منطقه و ملت‌های آن وجود دارد. خانواده‌ها و قبایل پیوندهای عمیقی با یکدیگر دارند.


نویسنده این مطلب می‌نویسد: خلاصه می‌توانیم بگوییم که پیوندها و ارتباطات و اشتراکات میان کشورها و ملت‌های منطقه بیش از عوامل تفرقه‌افکن است، اما سیاست در حال حاضر تنها عامل برای تفرقه و اختلافات است.


این نویسنده سعودی در ادامه در حالی می‌کوشد ایران را به  تلاش‌های مخرب در منطقه متهم کند که فراموش کرده است سیاست‌های سعودی‌ها عامل مصیبت و تفرقه و خونریزی در منطقه از یمن گرفته تا عراق و سوریه است.


فهد خالدی پس از طرح ادعاهایی علیه ایران و نقش آن در منطقه ادامه می‌دهد: جنگ‌های دینی و مذهبی که در منطقه و اروپا در طول تاریخ رخ داده است تجربه تلخی است. این جنگ‌ها سال‌ها ادامه می‌یابد و راهی جز روی آوردن به تعقل نیست.


وی در ادامه با مطرح کردن ادعاهای مغرضانه علیه کشورمان، مدعی می‌شود: «هنوز امیدها به ایران به عنوان یک کشور همسایه برای دست برداشتن از دخالت در امور کشورهای منطقه قطع نشده است. ممانعت از تحریک اتباع دیگر کشورها، احترام به حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران، برابری همه ساکنان کشورهای حوزه خلیج (فارس) و آزادی آن‌ها در انجام مناسک و رعایت حقوق عاملی برای بازگشت امنیت به منطقه است و همکاری و صلح به دور از اختلافات و تفرقه است. درگیری و کشتار جز ویرانی به بار نمی‌آورد.»


اظهارات این نویسنده سعودی در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، عربستان و رژیم آل سعود را عامل اصلی تفرقه‌انگیزی و تشدید اختلافات قومی-‌مذهبی در منطقه می‌دانند. همچنین عربستان سعودی با حمایت از مخالفان دولت اسد و مداخله مستقیم در یمن، خاورمیانه را با بحرانی کم‌سابقه روبرو کرده است.









۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن