تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798728047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین کارویژه امت اسلامی، نیل به عدالت اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مهمترین کارویژه امت اسلامی، نیل به عدالت اجتماعی است
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: اولین وظیفه دولت اسلامی این است که جامعه انسانی را به تعادل رسانده و عدالت اجتماعی را برقرار سازد.

مهمترین کارویژه امت اسلامی، نیل به عدالت اجتماعی است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شایان نادری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز (25 شهریور ماه) تهران، با اشاره به لزوم بازخوانی آرمان‌های انقلاب گفت: اولین وظیفه دولت اسلامی این است که جامعه انسانی را به تعادل رسانده و عدالت اجتماعی را برقرار سازد.


وی افزود: با رسیدن به تعادل اجتماعی، فرصت بروز همه استعدادها برای همه آحاد جامعه فراهم می شود. این، مهمترین کارویژه امت اسلامی است اما متأسفانه نحوه توزیع ثروت و امکانات کشور، مبتنی بر شکوفایی استعدادها و عدالت اجتماعی نیست.


نادری با بیان اینکه بر اساس آمار در سال گذشته، با احتساب بافت‌های فرسوده شهری، 20 میلیون حاشیه‌نشین شهری در کشور وجود دارد، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، وضعیت عدالت در کشور مطلقاً مطلوب نیست. بر این اساس، مقدمه تحقق عدالت اجتماعی، این است که مسئولان دولت اسلامی خودشان الگو بوده و در بین توده مردم باشند.


نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی تأکید کرد: این برای نظام اسلامی مایه افتخار نیست که برخی مسئولان رده بالای جمهوری اسلامی، در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند. متأسفانه سبک زندگی اشرافی برخی مسئولان و نخبگان سیاسی هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب، بیشترین آسیب را بر پیکر انقلاب اسلامی وارد کرده است.


وی با انتقاد از این موضوع تصریح کرد: آیا این همان شعاری است که برای انقلاب سر دادیم و آیا این وضعیت، مطابق با معیارهای عدالت امام علی(ع) است؟ برخی توجیه می‌کنند فیش‌های حقوقی و واگذاری املاک شهرداری قانونی بوده است اما مسأله اصلی، قانونی بودن یا نبودن این کار نیست بلکه موضوع، بی‌عدالتی است که در این قضیه رخ داده است.


نادری تأکید کرد: یکی از ارکان مهم فساد مالی، سوءاستفاده از فرصت‌‌هایی است که مسئولان دولتی مرتکب آن شدند و در فضای تضاد منافع، خواسته‌های شخصی و خلاف قانون خود را بر مصلحت مردم ترجیح دادند.


وی اضافه کرد: در نظام حقوقی کشور، علی‌رغم وجود قوانین نظارت بر اموال و دارایی مسئولین، به دلیل نارسایی قوانین مذکور به این موضوع توجهی نمی‌شود. بر این اساس، اکنون مسأله ما مبارزه با فساد اقتصادی نیست بلکه مبارزه با اقتصاد فسادپرور است.


نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: برخی بانک‌ها، 2 هزار میلیارد تومان وام را یکجا می‌دهند اما زمانی که وقتی به وام ازدواج 10 میلیونی می‌رسد می‌گویند منابع نداریم. سوال جدی ما انحراف از برخی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است. از همه نگران‌کننده‌تر، رخت بستن روحیه انقلابی از برخی نهادها، دستگاه‌ها و حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است.


نادری تأکید کرد: به دنبال این اقدامات برخی می‌خواهند تفکر انقلابی، آرمانخواهی و روحیه جهادی را مانع پیشرفت و عامل اصلی چالش‌ها بدانند. به واقع ریشه این مساله کجاست؟ آیا مبنای نقض معیارهای عدالت‌طلبانه انقلاب به پای مصلحت جناحی است؟


وی ادامه داد: همواره از صدر اسلام تاکنون، دو گروه جریان و شخصیت‌های متنفذ سیاسی بوده‌اند. مادامی که منافعشان تأمین شود و به مساوات از بیت‌المال استفاده کنند هیچ مشکلی ندارند اما زمانی که در کوچکترین تنش سیاسی و اقتصادی به مشکل برمی‌خورند، آنجاست که همدیگر را متهم به ضدیت با اسلام می‌کنند. اینجاست که عدالت، حکومت و حق مردم ضایع می‌شود.


نادری با انتقاد از این مسائل تصریح کرد: متأسفانه برخی با ظاهر دین به جنگ با بصیرت و باطن انقلاب رفته‌اند و قبیله‌گرایی سیاسی و محافظه‌کاری جناحی، زمینه تضییع منافع ملت و بیت‌المال را فراهم کرده است.


وی افزود: آیا این مسئولان فریاد امام خمینی(ره) را فراموش کردند که فرمودند": اگر مسئولان خوی اشرافی‌گری گرفتند، فاتحه انقلاب را باید خواند". از این مسائل نباید به سادگی گذشت چراکه انحرافات بزرگ، از همین مسائل شروع می‌شود.


نادری با بر شمردن برخی از راهکارها برای مقابله با این موضوع تصریح کرد: ما باید در انتخاب خود و به مسئولیت رساندن چهره‌های خنثی و مرفهین بی‌درد دقت بیشتری کنیم و عناصر انقلابی و ولایت‌مدار را در سپردن مسئولیت‌ها انتخاب کنیم. چرا پس از انتخابات گوناگون، مسئولان وظیفه اصلی خود را فراموش می‌کنند؟ وظیفه اصلی ما نظارت پساانتخاباتی است و باید بر عملکرد نمایندگان و مسئولان نظارت کنیم.


نادری با اشاره به اصل 8 قانون اساسی که می‌گوید امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و اجتماعی است، گفت: باید مردم بر عملکرد مسئولان نظارت کنند تا امکان خطای مسئولان کمتر شود، مسئولان باید سطح درآمدهای خود را چه قبل از گرفتن منصب و چه بعد از آن به صورت شفاف برای مردم ابلاغ کنند. متأسفانه پنهانکاری واقعیت توسط برخی از سیاسیون، زمینه فساد در کشور را فراهم کرده است.


وی تأکید کرد: باید از برخی مسئولان که در پای سفره انقلاب نشسته‌اند بپرسیم شما که اول انقلاب چیزی نداشتید، امروز می‌توانید بگویید چه قدر حقوق گرفته‌اید و پاداشتان چقدر است؟ در حال حاضر، مسئولانی که با ماشین لوکس و اسکورت‌های خاص در خیابان‌های تهران می‌چرخند، قطعاً دردی از محرومیت در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و حاشیه‌نشینی آن‌ها نمی‌دانند.


نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه باید هدایتگر جامعه اسلامی باشد و نباید ائمه جماعات به دعواهای جناحی و سیاسی وارد شوند و شأن پدری خود را حفظ کنند.





۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن