تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798194701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه مجلس درباره FATF لازم الاجراست


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرآنلاین: یک کارشناس مسائل اقتصاد بین الملل از ساز و کارهای اجرای تعهدات گروه مالی FATF می گوید.

ساسان شاه ویسی، کارشناس مسائل اقتصادی به مناقشات چندروز اخیر پیرامون FATF پرداخت و گفت: پیشنهادی که امروز از سوی سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی روبه روی ایران گذاشته شده است، صرفا همکاری نیست بلکه این سازمان خواستار عضویت ایران در این نهاد است که در نتیجه این عضویت تصمیمات و مصوبه های این نهاد برای ایران لازم الاجرا می‌شود.

وی در ادامه در توضیح اینکه عضویت در این نهاد با اعلام آمادگی با همکاری با آن شرایط متفاوتی دارد، افزود: تنها 37 کشور عضو این سازمان بین المللی هستند و 125 کشور جهان تنها آمادگی خود را برای همکاری با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی اعلام کرده اند، آمادگی ای که بر اساس قوانین، منافع ملی و شرایط آن کشور انجام می پذیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ما امروز عضو 100 پیمان و معاهده بین المللی هستیم و می توانیم با درنظر گرفتن شرایط و منافع ملی خود به عضویت این سازمان بین المللی نیز درآییم، گفت: این مهم باید به دور از جوزدگی و غبارآلود کردن فضا انجام پذیرد، آنچه که قابل توجه است این است که این نهاد از سال 2013 تاکنون سه گزارش علیه تهران منتشر کرده است و از کشورهای عضو خود خواسته است تا با ایران و کره شمالی همکاری نکنند، متن این گزارشات نیز قابل تامل است چرا که اندیشه های سیاسی جای اندیشه های اقتصادی گرفته است.

شاه ویسی در ادامه با بیان اینکه سازمان مبارزه با پولشویی از ما می‌خواهد تا عضو این سازمان شویم تا پس از آن نظاماتی را برای ما تعیین کند، عنوان کرد: چارچوب FATF به گونه ای است که از ما نمی‌خواهد قوانین کشور را بخاطر آنها زیر پا بگذاریم.

وی افزود: نظام FATF نیز از نظامی همانند ان پی تی پیروی می کند، به این شکل که پروتکلی که برای ما خواهند نوشت با پروتکلی که به طور مثال برای پاکستان یا برزیل یا آمریکا می نویسند، متفاوت است. دلیل این مهم نیز این است که هنوز 125 کشور جهان خود را در شرایطی نمی بینند که به عضویت این سازمان درآیند، تنها اعلام همکاری می کنند و بر اساس منافع ملی و شرایط خود با آن همکاری می کنند و مصوبات آن رابرای خود لازم الاجرا نمی بینند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: اکنون از ما خواسته شده که به عضویت این سازمان بین المللی درآییم که در نتیجه آن، مصوبات و تصمیمات آن برای ما لازم الاجرا خواهد شد.

شاه ویسی در ادامه به گزارش های منتشر شده از سوی کارگروه اقدام مالی FATF درباره ایران اشاره کرد و گفت: در این گزارش به 16 شاخص درباره ایران اشاره شده است که بر اساس آن ما در موضوع پولشویی خطرناک ترین کشور معرفی شده ایم.

وی افزود: از این 16 شاخص 10 شاخص ساختاری است، معتقدم اگر بنا به اشکالات نظامی پولی و ساختار مالی باشد ما چه عضو این نهاد باشیم چه نباشیم باید این اصلاحات ساختاری را در پیش بگیریم، چرا که بانک مرکزی هم الحاقیه ای را در این زمینه فراهم کرده است و تلاش می کند فاصله ای را میان حوزه پولی و اعتباری قائل شود و تقسیماتی که ساختار نظام پولی مدرن دارد اجرا شود، بنابریان باید حرکت به سمت مدرن سازی این بخش از اقتصاد کشور را آغاز کنیم.

این کارشناس با اشاره به اینکه در این گزارش 6 شاخص سیاسی قلمداد شده است، تاکید کرد: در این 6 شاخص روابط کشورها با یکدیگر مورد سنجش قرار داده شده است نه نظامات مالی و پولی در داخل آن کشور، به این ترتیب که شاخص های سیاسی نقش تعیین کننده ای در این گزارش دارند و نگرش سیاسی جای خود را به نگرش مالی داده است.

شاه ویسی با بیان اینکه بحث الحاق ما به این نهاد باید واضح و روشن تعریف شود، گفت: ما در خیلی از موسسات دیگر نیز عضو هستیم، لذا باید گسترده اقداماتی که قرار است در این زمینه انجام دهیم را واضح و مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مجلس و سامانه قانون گذاری کشور آن را پذیرفته است، ما هم باید آن را تمکین کنیم، گفت: اما باید واضحات وجود داشته و در نهایت بر اساس منافع ملی درباره آن تصمیم گیری شود.





۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن