تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805394882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون درمان براي دريافت پول اضافه از بيمار راهكار داد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معاون درمان براي دريافت پول اضافه از بيمار راهكار داد!
هر‌چند بسياري از پزشكان وقتي براي نشان دادن نتيجه عكس يا آزمايش به مطب‌شان مراجعه مي‌كنيد ويزيت نمي‌گيرند اما...
نویسنده : زهرا چيذري 


هر‌چند بسياري از پزشكان وقتي براي نشان دادن نتيجه عكس يا آزمايش به مطب‌شان مراجعه مي‌كنيد ويزيت نمي‌گيرند اما در مقابل بسياري از آنها هم ويزيت مي‌گيرند،  برخی حتي وقتي در مراجعه اول به جاي صرف زمان استاندارد معاينه كه براي پزشك متخصص حدود 20 تا 25 دقيقه است كمتر از پنج دقيقه زمان گذاشته‌اند و حاصل نخستين ويزيت آنها تنها تجويز انجام عكس يا آزمايش است و عملاً روند درمان را به  جلسه دوم موکول کرده‌اند،  اما هم ويزيت جلسه اول را مي‌گيرند و هم ويزيت جلسات بعدي را. از همه جالب‌تر اينكه معاون درمان وزارت بهداشت هم با ارائه يك تئوري غير‌ممكن راه دريافت ويزيت نشان دادن عكس و آزمايش را براي پزشكان بازتر كرد.

دكتر محمد آقاجاني مي‌گويد: «بايد توجه كرد كه اگر در همان روز كه ويزيت اوليه براي بيمار انجام مي‌شود، بيمار براي نشان دادن نتايج آزمايش و تصويربرداري‌اش به پزشك مراجعه كند، شامل پرداخت ويزيت مجدد نمي‌شود البته اگر آزمايش يا تصويربرداري در روزهاي بعد انجام شود و نتيجه آن در روزهاي ديگري آورده و علاوه بر اين به معاينه يا اقدام درماني جديدي هم منجر شود، مي‌تواند شامل حق ويزيت مجدد باشد.»
  
ويزيت دوم از ارتباطات مالي پنهاني بدتر نيست
ماجراي دريافت ويزيت در مراجعه براي نشان دادن نتيجه آزمايش و عكس سال‌هاست چالش‌بر‌انگيز شده است. قديم‌ترها كه پزشكان بيشتر به اخلاق و ارزش‌ها متعهد بودند كمتر پيش مي‌آمد كه پزشكي در ازاي ديدن نتيجه آزمايش يا عكس ويزيت دريافت كند. اما حالا برخي پزشكان بي‌هيچ دليل علمي و تنها براي داشتن ارتباطات مالي پنهاني با مراكز پاراكلينيك و ‌آزمايشگاه‌ها براي مريض عكس و آزمايش مي‌نويسند و اگر بيمار در مراجعه به پزشكي ديگر همين آزمايشات را انجام داده باشد به هيچ وجه از وي نمي‌پذيرند، تازه تأكيد دارند كه بايد به آزمايشگاه خاصي مراجعه كني. با اين اوصاف دريافت ويزيت مجدد براي ديدن جواب آزمايش و عكس چندان دور از انتظار نيست.
  
هموار كردن راه براي دريافت اضافه از بيمار
حالا معاون درمان وزارت بهداشت هم به اين پزشكان راهكار نشان مي‌دهد. مراجعه به پزشك، ‌انجام آزمايش يا عكس، ‌آماده شدن نتيجه و مراجعه مجدد به پزشك شرطي است كه آقاجاني براي نگرفتن ويزيت مجدد گذاشته اما مگر مي‌شود در يك روز تمامي اين كارها را انجام داد؟ بديهي است كه چنين امري غيرممكن است و اين شرط محال راه را براي دريافت پول بيشتر از بيماران هموار مي‌كند و دست پزشكان را باز مي‌گذارد.  وي تأكيد مي‌كند:‌ از نظر چارچوب و مقررات دو شرط براي دريافت حق ويزيت وجود دارد؛ اولين شرط اين است كه بيمار براي نشان دادن نتيجه آزمايش و تصويربرداري‌اش در روزي غير از روز ويزيت اوليه به پزشك مراجعه كند و دوم اينكه اقدام درماني جديدي هم از سوي پزشك برايش انجام شود. اين در حالي است كه در بخشنامه وزارت بهداشت درسال79 آمده است: «صرفاً براي ديدن نتيجه آزمايش‌ها و راديوگرافي نبايد ويزيت جداگانه‌اي از بيمار دريافت ‌شود.‌» بر اين اساس ويزيت مطب، شامل خدماتي است كه توسط پزشك در مطب يا به‌طور سرپايي در درمانگاه يا اتاق معاينه يا در بيمارستان انجام مي‌شود. چنانچه پزشك براي ملاحظه نتيجه آزمايش‌ها و راديوگرافي، حداقل بيمار را مورد ارزيابي، معاينه يا درمان مختصر قرار دهد، براي دريافت ويزيت مجاز است ولي اگر فقط نتيجه آزمايش‌ها و راديوگرافي را بدون معاينه مجدد بيمار اعلام كند، حق دريافت ويزيت مجدد ندارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن