تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814593861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر سفر رئیس جمهور به آلمان قطعی شود، اطلاع رسانی می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سخنگوی دولت گفت: هیچ دولتی برای نظام مقتدر ایران نمی‌تواند شرط بگذارد، لذا اگر سفر رئیس جمهور به آلمان قطعی شود، اطلاع رسانی می‌کنیم.

به گزارش تراز ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز سه‌شنبه( 23 شهریورماه ) در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی براینکه شنیده شده رئیس جمهور به آلمان سفر می‌کند، این در حالی است که مقامات آلمانی چندی پیش به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را شرط برقراری ارتباط با ایران اعلام کرده بودند، گفت: آلمان برای هیچ کشور دیگری در جایگاهی نیست که بتواند برای ایران تعیین تکلیف کند این بحث اساسا قابل تایید نیست نه دولت آلمان و نه دولت دیگری حق ندارد برای نظام مقتدر ایران تعیین شرط کند.

* مهرماه هیئت آلمانی به کشورمان سفر می‌کند

وی درباره سفر روحانی به این کشور نیز گفت: بنابراین اگر قطعی شود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. البته قرار است در مهر ماه آینده هیئتی از آلمان به کشورمان سفر کند، روابط ما همواره با این کشور مثبت و مطلوب است و طرفین به منافع ملی هم احترام می‌گذارند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا در استانه آغاز سال تحصیلی جدید دولت بر قیمت کالاهای مدارس نظارت دارد گفت: دولت به نظارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین نهادهای غیر دولتی اعلام کرده که بر همه حوزه‌ها نظارت اعمال شود.

سخنگوی دولت همچنین  در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر ساعت همچون سال‌های گذشته در کشور نیز گفت: این موضوع طبق قانون مشخص است.


* مباحث مربوط به  FATF مخدوش شود، شورای امنیت ملی موظف است پیرامون آن اظهارنظر کند

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون FATF حواشی آن اظهار کرد: تا کنون مسئولین ذیربط دولت به دنبال ابهامات و اتهامات مطرح شده در این ارتباط پاسخ‌هایی را داده‌اند به ویژه وزیر اقتصاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی مستقیما به سوالات FATF پاسخ دادند. صرف نظر از اینکه جمع‌بندی این مباحث نباید در رسانه‌های فضای مجازی و مطبوعات رسیدگی شود بسیاری از مباحث تخصصی و ملی در کشور وجود دارد که نهادهای رسمی هر کدام وظیفه دارند، پیرامون آن اظهار نظر کنند.
 
نوبخت افزود: همان طور که ائمه جماعات در تریبون نماز جمعه اخلاق و دین را ترویج می‌کنند در شورای امنیت ملی نیز سران سه قوه حضور دارند، از آنجایی که امکان دارد مباحث مربوط به  FATF مخدوش شود این شورا موظف است پیرامون آن اظهارنظر کند، هر جمع‌بندی در این راستا مربوط به شورای امنیت ملی است و هر بخش‌اش را لازم باشد شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام خواهد کرد.

* دشمن نباید می‌شنید

سخنگوی دولت تاکید کرد: احساس می‌کنم در بعضی مواقع پرسش‌هایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که طرف مصاحبه‌شونده در شرایطی قرار می‌گیرد که برای توضیح مجبور می‌شود مطالبی را بگوید که نباید گفته شود، حتی شاهد بودم یکی از مسئولین در یکی از مصاحبه‌اش ناچار شد مباحثی را بگوید که نباید دشمن آن را می‌شنید.

وی با طرح این سوال که چرا باید این شرایط بوجود آید گفت: باید شرایطی در کشور حاکم شود تا سوء استفاده از سوی رسانه‌های خبری خارجی و مخصوصا متخاصم ایجاد نشود.

نوبخت درباره فیلتر شدن رسانه‌ها و واکنش دولت پیرامون حقوق سایت‌ها و خبرگزاری ها گفت: امیدواریم شاهد فیلتر شدن رسانه‌ها در کشور نباشیم، همواره مخاطبان رسانه‌ ملی در کشور زیرک و فهیم هستند و باید خبرها به گونه‌ای جمع‌بندی شود منافع ملی کشور تضییع نگردد.

نوبخت در ادامه پیرامون سفر رئیس جمهور به ونزوئلا و شرکت در اجلاس سازمان ملل گفت: پیرامون این سفر معاونت اطلاع‌رسانی رئیس جمهور اطلاعات لازم را در موعد مشخص اعلام خواهد کرد.

* دریافت تسهیلات 7977 واحد تولیدی از نظام بانکی

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای 7500 واحد تولیدی درنظر گرفته شده است. براساس آخرین آمار گردآوری شده از مجموعه واحدهای تولیدی که به بانک‌ها معرفی شد 3 هزار و 42 بنگاه اقتصادی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

سخنگوی دولت افزود: این واحدها از طریق فرایند رونق تحت عنوان کارگروه تسهیلات که در استانداری‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شود، اعتباری بالغ بر 2 هزار 376 میلیارد تومان دریافت کردند، علاوه بر این بانک‌ها به طور مستقیم با تعدادی از واحدهای تولیدی در معامله بودند به طوری که 4 هزار و 935 واحد تولیدی مستقیما با مراجعه به نظام بانکی موفق به دریافت 3 هزار و 681 میلیارد تومان تسهیلات شدند.

وی خاطر نشان کرد: تا 21 شهریورماه 7 هزار و 977 واحد تولیدی، 6 هزار و 57 میلیارد تومان اعتبار برای فعال شدن دریافت کردند. براساس پیش‌بینی دولت قرار بود 7هزار و 500 واحد تولیدی از این تسهیلات بهره‌مند شوند از این میان 3 هزار و 42 واحد معرفی شدند و تسهیلات دریافت کردند، در کنار این تعداد 4 هزار و 935 واحد دیگر توانستند مستقیما با مراجعه به بانک‌ها اعتبار لازم را دریافت کنند که مجموعا 7 هزار و 977 واحد تولیدی به مبلغ 6 هزار و 57 میلیارد تومان از تسهیلات برخوردار شدند.

نوبخت ادامه داد: دولت قصد دارد با اعمال مدیریت بخش‌های غیردولتی بتواند از محل تسهیلات بانکی به رونق برسند اما از سوی دیگر در نظر دارد به طور مستقیم در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کند براساس گزارش سازمان امور تلفیق برنامه و بودجه و خزانه داری کل اعتباری که برای طرح‌های عمرانی درنظر گرفتیم 11 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص صادر شد که بیش از 70 درصد از این طرح‌ها موفق به دریافت تسهیلات شدند بنابراین از دو مسیر مرتبط با تسهیلات بانکی به بخش غیردولتی و اعتبارات دولتی به طرح‌های عمرانی دولت سیاست سرعت بخشی به رونق اقتصادی را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت بیان داشت: تعداد 7 هزار و 977 واحد تولیدی که موفق به دریافت تسهیلات شدند در گزارشی جامع به تفکیک استان‌ها و بانک‌ها جمع آوری شده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران










زمانبندی انتشار: 23 شهريور 1395 - 12:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن