تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803881721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش جامع از صنایع بورس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بودو در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات مهم در بازار امروز کردیم. بیشترین تاثیر مثبت را در بازار امروز به ترتیب متعلق به شرکت های خودرو وساخت قطعات،فلزات اساسی و مواد و محصولات دارویی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی به ترتیب متعلق به شرکت های فرآورده های نفتی،سایر محصولات کانی غیرفلزی و استخراج کانه های فلزی بود.همچنین جوهای خرید در بازار امروز را گروه های محصولات کاغذی،استخراج ذغال سنگ،خودرو وساخت قطعات و قندوشکر و در مقابل جوهای فروش در گروه های شرکت های ساخت محصولات فلزی،محصولات شیمیایی،کاشی و سرامیک و سیمان،آهک و گچ تشکیل دادند.امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش بیش از 13درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 1564میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 1778میلیارد ریال رسید.


گروه محصولات کاغذی
امروز در گروه محصولات کاغذی شاهد جو خرید بودیم  و استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته بود به طوری که این گروه امروز در صدر گروه های بازار قرار داشت که جو خرید در آنها آشکار بود.از 3 شرکت فعال و قابل دادو ستد این گروه در بازار امروز،هر سه سهم با افزایش قیمت روبرو شدند.صف خرید این گروه را شرکت کارت ایران به خود اختصاص دادند. بیشترین حجم معاملات این گروه را با بیش از  9.4 میلیون سهم در شرکت گروه صنایع  کاغذ پارس در نماد چکاپا اتفاق افتاد. در این گروه شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با بیش از 23 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده بود.میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 3.12 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 3.54 درصد مثبت بود.


گروه محصولات شیمیایی
 در گروه محصولات شیمیایی، شاهد معاملات اکثرا منفی و نیز تداوم کاهش حجم معاملات در این گروه بودیم.این گروه هم جزء گروه هایی بود که جو فروش در آن حاکم بود و نیز جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند به طوری که در این گروه، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 15 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس امروز داشت.از 25 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام 5 شرکت با افزایش قیمت و سهام 20شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.صف خرید این گروه متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی زنجان و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های کف، شیمیایی آبادان و پتروشیمی فناوران بودند.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با خرید و فروش بیش از 1.8میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با بیش از 6.4میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.16درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 1.13 درصد منفی بود.


گروه خودرو و قطعات ساخت
 در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به مثبت بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه نسبت به روز کاری قبل بیشتر بود.این گروه امروز در صدر گروه هایی بود که تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند به طوری که دو شرکت ایران خودرو و سایپا با بیش از 27 و 22 واحد،تاثیر مثبت بر شاخص داشتند. 20 شرکت از 30 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 10 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید متعلق به سهام شرکت های کمک فنرایند امین،ریخته گری تراکتورسازی ایران،آهنگری تراکتورسازی ایران و صنایع ریخته گری ایران و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت فنرسازی زر و تولید محور خودرو به ترتیب با 3.76 و 1.7درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و ایران خودرو به ترتیب با بیش از 43 و 13 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ایران خودرو در نماد سایپا و ایران خودرو  به ترتیب با بیش از 49 و 40 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.42 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 0.99 درصد مثبت بود.


گروه قندوشکر
 در گروه قندوشکر ، شاهد معاملات اکثرا مثبت و پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم و حتی برخی شرکتها در نزدیکی صف خرید، امروز را به کار خود پایان دادند. سهام 10 شرکت از 13 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 3 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید امروز متعلق به شرکت های قند اصفهان،قند شیروان قوچان و بجنورد و فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر و در مقابل سهام شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت  قند شیروان قوچان و بجنورد در نماد قشیر با خرید و فروش بیش از 4.3میلیون سهم بود.بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد با بیش از 14میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.56درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 1.46 درصد مثبت بود.


گروه فلزات اساسی
  در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات پرحجم تر  ولی اکثرا متمایل به منفی نسبت به روز کاری قبل بورس  بودیم.از 25 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام11شرکت با افزایش قیمت و سهام 14 شرکت با افزایش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های صنهت روی زنگان،آلومتک،آلومراد،آهن و فولاد ارفع و فولاد خراسان و در مقابل صف های فروش متعلق به  شرکت های گروه صنعتی سپاهان و سپنتا بودند.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای میدکو2 و فاهواز به ترتیب با بیش از 50 و 18 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد میدکو2 و ذوب به ترتیب با بیش از 103 و 7 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.24 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 0.10 درصد مثبت بود.
 

 
از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد.در نمادفاراك (ماشین سازی اراک) شنيده ميشود كه شركت در حال رایزنی با شرکت کره ای برای تولید 1800 دیگ تقطیر ميباشد كه در صورت توافق ميتواند تعديل سود را در پى داشته باشد .در نماد مفاخر(توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) شنيده ها حاكى از تفاهم نامه اى با يك پيمانكار خارجى در زمينه طراحى توليد و پشتيبانى نرم افزارهاى رايانه اى در حال تنظيم ميباشد كه به زودى شفاف سازى ميشود .در نماد فمراد (الومراد) شنيده ميشود كه شركت قصد دارد به زودى سرمايه خود رو ٣٠٠ درصد افزايش و به ٢٠ ميليارد تومان برساند . 



۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن