تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815658287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا، شريك جرم فاجعه منا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا، شريك جرم فاجعه منا
پرسشگري و مطالبه‌گري ملت ايران و به ويژه رهبر معظم انقلاب حتي ديدگان خواب نگاه داشته شده جهان اسلام را بيدار كرده است...
نویسنده : محمدجواد اخوان 
اكنون در حدود يك سال از فاجعه غمبار منا مي‌گذرد و افكار عمومي و نخبگان كشورمان پرسش‌هاي فراواني در خصوص چرايي وقوع اين حادثه و ابعاد گوناگون آن در برابر رژيم سياسي حاكم بر حجاز مطرح كرده‌اند. پرسشگري و مطالبه‌گري ملت ايران و به ويژه رهبر معظم انقلاب حتي ديدگان خواب نگاه داشته شده جهان اسلام را بيدار كرده است و پس از پيام بيدارگرانه معظم‌له، بسياري در امت اسلامي به خود آمده و شجره خبيثه ملعونه آل‌سعود را استيضاح كرده‌اند.

اما نكته‌اي مهم‌تر كه گاه در هياهوهاي رسانه‌اي كم‌تر مورد توجه قرار مي‌گيرد، نقش حاميان رژيم آل‌سعود در چنين وقايعي است. به عبارت ديگر اگر سرزمين امن الهي تحت سيطره رژيمي مسئوليت‌ناپذير و فاقد صلاحيت‌هاي انساني براي حكمراني است، در واقع كساني كه اين رژيم را برپا داشته و تا به امروز با تمام توان به حمايت از آن پرداخته‌اند را بايد مورد استيضاح قرار داد.
همگي مي‌دانيم كه اين رژيم مرتجع و جاهلي چه در سطح سياسي و چه در سطح فرقه‌اي از پسامدهاي دوره استعماري است، به اين معنا كه حكومت سياسي قبيله آل‌سعود از يك‌سو و از سوي ديگر فرقه وهابيت هر دو ساخته و پرداخته‌ قدرت‌هاي استعماري براي كنترل منطقه شبه‌جزيره عربستان بوده و انصافاً هم در طول يك قرن اخير در ايفاي اين نقش، موفق بوده‌اند.
علاوه بر اينها حمايت‌هاي سلطه‌گران در حال حاضر نيز پشتوانه بقاي اين تاج و تخت لرزان بوده و حتي اگر اين رژيم در بازار نفت يا تحولات منطقه نيز ميدان‌داري مي‌كند با چراغ سبز غرب بوده است.

به اين ترتيب مي‌توان گفت حمايت‌هاي غرب و به ويژه نظام سلطه عامل «محدثه» و «مبقيه» اين شجره ملعونه است و شايسته است اگر بگوييم تاخت و تاز اين رژيم چه در مديريت يك‌سويه و يك‌جانبه حج، چه در حمايت از جريان‌هاي تروريستي – تكفيري و چه در بي‌ثبات‌سازي منطقه به پشتوانه و دلگرمي حمايت‌هاي كاخ سفيد است كه رخ مي‌دهد.

اين حمايت‌هاي واشنگتن از رياض به حدي است كه حتي مي‌توان كاخ سفيد را شريك جنايات آل‌سعود از جمله جنايت به شهادت رساندن هزاران حاجي بي‌گناه در مكه و منا دانست. هزار نكته باريك‌تر از مو اينجا آن هنگام هويدا مي‌شود كه معيارهاي دوگانه غرب در خصوص مفاهيمي همچون حقوق بشر در مورد كشورهاي مستقل و مخالف سياست‌هاي غرب و نيز كشورهاي متحد آن همچون رژيم پادشاهي عربستان سعودي را مطالعه مي‌كنيم. در حالي كه شعار «حقوق بشر» به ابزاري براي حمله به كشورهاي مستقل و غيرهمسو با غرب تبديل شده است، اما آن هنگام كه موضوع مورد مناقشه در كشوري همچون عربستان سعودي باشد ناگهان بلندگوهاي مدعي خاموش و زبان مجامع به اصطلاح بين‌المللي گنگ مي‌شود. گاه مجازات يك مجرم در يك كشور به تيتر يك رسانه‌هاي نظام سلطه تبديل مي‌شود، ولي در ماجرايي همچون شهادت 7 هزار حاجي بي‌گناه فاجعه منا با سانسور رسانه‌‌اي مواجه مي‌شود. به روشني پيداست كه چراغ سبز استكبار و محافل صهيونيستي اين سانسور رسانه‌اي را رقم زده است. به اين ترتيب منصفانه است اگر ادعا شود امريكا و برخي كشورهاي اروپايي كه حاميان اصلي اقدامات آل‌سعود هستند، بايد به عنوان شركاي جرم «فاجعه غمبار منا» در كنار رژيم حاكم بر حجاز پاسخگوي افكار عمومي امت اسلامي و همه انسان‌هاي آزاده جهان باشند.
 به نظر مي‌رسد لازم است براي پيگيري اين مهم، تلاشي مجدانه و فراگير از سوي نخبگان و رسانه‌هاي مستقل جهان اسلام دنبال شود و اتفاقاً از همان مفاهيمي كه مستمسك غرب در فشار به كشورهاي مستقل است- همچون حقوق بشر – براي به چالش كشيدن حاميان رژيم آل‌سعود استفاده شود. اين پيگيري حتي اگر استيفاي حقوق شهداي مظلوم مكه و منا را به دنبال نداشته باشد در بيداري هرچه بيشتر افكار عمومي جهان مؤثر خواهد بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن