تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817115828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كانديداهاي حداقلي، انتخابات تروريسم‌محور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كانديداهاي حداقلي، انتخابات تروريسم‌محور
هر چه به انتخابات رياست جمهوري امريكا نزديك تر مي شويم زواياي پنهان بيشتري از آن رو مي شود. انتخاباتي كه كانديداهايي را با خود به همراه دارد كه شهروندان و نخبگان سياسي كمتر به آنها اعتماد دارند. اما هر چه باشد جامعه امريكا اين دو (هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ) را به بازار سياست عرضه كرده است. تا كنون افراد شناخته و ناشناخته زيادي در مواضع خود اعلام كرده اند كه به هيچكدام از اين دوكانديدا راي نخواهند داد. در چنين شرايطي به هر جهت بايد انتظار داشت كه يكي از اين دو سياست و دولت امريكا را اختيار مي گيرد. دولتي كه محور و مركز فعاليت خود را با علقه هاي تروريست ها پيوند خواهد زد. اين مسئله اي است كه هيلاري كلينتون كانديداي دموكرات به طور ضمني به آن اقرار كرده و رقيب خود را هدف گرفته است. همسر رئيس جمهور سابق امريكا و وزير امور خارجه پيشين اين كشور به طور علني اعلام كرده است كه « گروه تروریستی داعش از پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا حمایت می کند.» کلینتون با تاکید بر اینکه پیروزی رقیب جمهوریخواه وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امری بسیار خطرناک است، گفت که تروریست ها دعا می کنند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود. به گفته وي ترامپ با تمرکز روی موضوع اسلام و مسلمانان در طول رقابت انتخاباتی اش، به نفع افراط گرایان عمل و به تشدید عضوگیری های این گروه های افراطی و تسهیل جاه طلبی های شیطانی آنها کمک کرده است. اگر چه كلينتون در مصاحبه با شبكه دو تلويزيون رژيم صهيونيستي چنين مسئله اي را براي تخريب رقيب خود گفته است اما نبايد فراموش شود كه پرده اي از سياست امريكا را كنار زده و به آن اقرار كرده است به اين دليل كه ذات سياست واشنگتن همين است و با اين روش بر سياست و منافع خود را پيش مي برد. يكي از بزرگ ترين اهداف آن نيز تروريست سازي براي تقويت حضور خود در مناطق مختلف است. اين روشي است كه حتي كلينتون هم وارد كاخ سفيد شود مجبور همين روش را ادامه دهد. افغانستان تنها يك نمونه از اين روش است كه در حاضر در غرب آسيا نيز در حال تقويت است. كلينتون تاكيد كرده است كه «کلینتون گفت: من می خواهم به حکومت تروریستی داعش در منطقه خاتمه بدهم و نمی خواهم که آنها اینطور احساس کنند که می توانند به دلیل سیاست های ما، عضوگیری های بیشتری انجام دهند.» اما اهل سياست مي دانند حضور و تقويت داعش در منطقه بهترين راه براي حفظ رژيم صهيونيستي است. كلينتون نيز در طول دوره زندگي سياسي خود نشان داده است كه از عاشقان اسراييل است و تمام تلاش خود را براي حفظ و تقويت آن انجام مي دهد. اتفاقا به همين دليل است كه با عمليات ايران و روسيه در سوريه و مقابله با داعش و تضعيف آن مخالف است و حتي در طول مبارزه ظاهري با امريكا و متحدانش با داعش هيچگاه اين گروه تروريستي ذره اي به سمت ضعف پيش نرفت تا اينكه اتحاد بنيادي مسكو – تهران در سوريه شكل گرفت و داعش كم كم رنگ تضعيف و حتي فرار نسبي از منطقه را به خود ديد.
با وجود اينكه دو رقيب در انتخابات امريكا به شدت يكديگر را مورد حمله قرار مي دهند هر دو مي دانند كه شخصيت هاي مورد علاقه اي نيستند و نارضايتي از آنها فراوان است. به همين دليل همه تلاش خود را در فضاي رقايت حداقلي انجام مي دهند تا از طريق به دست آوردن حداقل ها كرسي رياست را به دست آورند. اين آرائ حداقلي در برخي از نظرسنجي ها خود را نشان مي دهد: «نتايج نظرسنجي موسسه گالوپ، نشان مي دهد 57 درصد از پاسخگويان به " هيلاري کلينتون " نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا و 61 درصد نيز به دونالد ترامپ رقيب جمهوريخواه وي نظر منفي دارند. بر مبناي اين نظرسنجي تنها 38 در صد از پاسخگويان به هيلاري کلينتون و 34 درصد نسبت به دونالد ترامپ نظر مثبت داشتند.» از اين منظر در سال آينده بايد شاهد حضور يكي از اين دو را به عنوان رئيس جمهور حداقلي در كاخ سفيد بود و بار ديگر سياست هاي تروريسم پروري آن را دنبال كرد. مگر اينكه جهان به اين باور برسد كه به هر شكل ممكن از سياست هاي امريكايي فاصله بگيرد و آن را در نظام بين الملل تنها بگذارد.




تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن