تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819840777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروشگاه‌هاي مجازي قاچاق را چاق مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فروشگاه‌هاي مجازي قاچاق را چاق مي‌كنند
«‌كوچ فروشگاه‌هاي عرضه لباس‌هاي قاچاق و نامتعارف از فضاي حقيقي به فضاي مجازي»‌؛‌اين نگراني تازه‌اي است كه پس از تشديد برخوردها با اصناف و فروشندگان لباس‌هاي غيرمتعارف و قاچاق در فضاي حقيقي شكل گرفته...
نویسنده : زهرا چيذري 


«‌كوچ فروشگاه‌هاي عرضه لباس‌هاي قاچاق و نامتعارف از فضاي حقيقي به فضاي مجازي»‌؛‌اين نگراني تازه‌اي است كه پس از تشديد برخوردها با اصناف و فروشندگان لباس‌هاي غيرمتعارف و قاچاق در فضاي حقيقي شكل گرفته و حميد قبادي، دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس را به واكنش و هشدار درباره فعاليت كانال‌هاي تلگرامي، اینستاگرام و سايت‌هاي غيرمجاز عرضه اين البسه وا داشته است. وي از شناسايي بسياري از اين افراد و گروه‌ها خبر مي‌دهد اما مبارزه با شبكه‌هاي غيرمجاز توليد و توزيع البسه نامتعارف و اهداف فرهنگي و اقتصادي كه اين شبكه‌ها دنبال مي‌كنند، نيازمند همكاري و همراهي همه دستگاه‌هايي است كه در اين حوزه مسئوليت دارند.

مد و لباس يكي از ملموس‌ترين مصاديق ولنگاري فرهنگي در جامعه است، چراكه بنا به تأكيد اغلب كارشناسان لباس يك كالاي فرهنگي است؛ فرهنگي كه پيش چشم همه افراد جامعه راه مي‌رود و مي‌تواند به مرور بي سر و صدا فرهنگ، ‌اخلاق و ارزش‌هاي اجتماعي يك جامعه را تغيير دهد. كشور ايران و جامعه ايراني هم بنا به ارزش‌هاي غني و فرهنگ ايراني- اسلامي همواره مورد هجمه بوده و با فراگير شدن فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي «نفوذ» براي تغيير اين ارزش‌ها جدي‌تر شده است. حالا شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي هستند كه نبض مد جامعه را در دست دارند و با وجود تلاش كارگروه مد و لباس براي ارائه مدهاي ايراني ـ  اسلامي همچنان شاهد نقش برجسته شبكه‌هاي مجازي در جريان‌سازي براي مد و لباس هستيم؛‌مدهايي كه هم ارزش‌هاي جامعه را هدف گرفته و هم مانع تحقق اقتصاد مقاومتي است. به همين خاطر هم هست كه اين بار نيروي انتظامي و اصناف به شكلي جدي وارد ميدان عرضه پوشاك نامتعارف شده‌اند و تعداد زيادي از واحدهاي صنفي متخلف پلمب شده‌اند اما برخورد با فروشندگان در فضاي حقيقي بازار كانال‌هاي مجازي عرضه پوشاك نامتعارف و قاچاق را چاق‌تر كرده است و اين بدين معناست كه بايد براي فضاي مجازي همفكري كرد.
    
پلمب بيش از 800 واحد متخلف
«وقتي جنس قاچاق را پيدا مي‌كنيد اين جنس را جلوي چشم همه آتش بزنيد». اين راهكار قاطعي است كه رهبر انقلاب براي مبارزه با كالاي قاچاق ارائه دادند. به دنبال اين فرموده رهبري نيروي انتظامي با همكاري اصناف به سراغ حوزه مد و لباس رفت تا در سطح عرضه با فروشندگان و عرضه‌كنندگان لباس‌هاي نامتعارف برخورد كند. سردار منتظرالمهدي درباره اقدامات ناجا در برخورد با مانتوها و تي‌‌شرت‌‌هاي نامتعارف و مغاير با فرهنگ ايراني مي‌گويد: 22 تير درباره موضوع ممنوعيت توليد مانتوهاي نامتعارف با حضور رئيس اتحاديه پوشاك شهر تهران، اعضاي هيئت مديره و اماكن تهران بزرگ بحث و بررسي شد و پس از تصويب به همه واحد‌هاي صنفي ابلاغ شد. اين طرح در سراسر استان‌‌ها اجرا و 3هزار و 627 واحد صنفي متخلف شناسايي و به آنها تذكر داده شد.
بنا به تأكيد وي براي اين واحدها اخطاريه صادر شد كه از بين واحدهاي مذكور 825 واحد به تذكرات توجهي نكردند و پلمب شدند.
سخنگوي ناجا مي‌افزايد: قبل از اين اقدام نيز پليس اماكن تهران بزرگ 26 ارديبهشت امسال اقدام به بازديد اماكن كرد و از هزار و 498 مورد بازديد 406 فقره داراي اشكالاتي بودند كه صورتجلسه و 206 اخطاريه براي پلمب صادر شده بود.
    
پيامكي سفارش دهيد در خانه تحويل بگيريد
هر چند همين حالا هم به راحتي و با قيمتي بسيار پايين در حد 15تا 20 هزار تومان مي‌توانيد مانتوهايي با نوشته‌هاي نامتعارف انگليسي يا شلوارهاي پاره را تهيه كنيد اما راه آسان‌تر براي خريد انواع و اقسام اين لباس‌ها خريد از مزون‌ها و فروشگاه‌هاي تلگرامي  و اینستاگرامی است. شما با يك پيامك سفارش مي‌دهيد و با پرداخت الكترونيكي، لباس مورد نظرتان را در خانه تحويل مي‌گيريد. شايد همين نكته هم راز موفقيت فروشگاه‌هاي مجازي باشد.
    
خارج‌نشيناني كه نبض بازار مد را در دست دارند
حميد قبادي، دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس درباره چرايي فعاليت مجازي و زيرزميني اين فروشگاه‌ها تأكيد مي‌كند: مطمئناً هيچ يك از اينها شرايط قانوني حضور در كشور را ندارند و اگر مسئولان ذي‌ربط اقدامات قانوني لازم را در مقابله با اينها انجام ندهند، مي‌تواند جايگزين بخشي از قاچاق گذشته باشد و اين نكته‌اي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. وي معتقد است اين سايت‌ها و كانال‌ها دو جنبه را دنبال مي‌كنند، علاوه بر ترويج كالاي غيرايراني و هموار كردن مسير قاچاق، كالا و رفتار ضد فرهنگي را دنبال مي‌كنند. بنا به تأكيد وي بخشي از افراد مربوط به اين شبكه‌هاي توزيع پوشاك قاچاق و نامتعارف در داخل كشور و گروه بيشتري از آنها در خارج از كشور هستند و همين مسئله برخورد با آنها را سخت مي‌كند.
    
مجازي‌ها شناسايي شده‌اند
به باور قبادي يكي از اهداف فعالان عرضه لباس‌هاي نامتعارف و قاچاق در فضاي مجازي ايجاد الگوهاي جديد در جامعه است كه كارگروه ساماندهي مد و لباس مأموريت مستقيم مقابله با آن را دارد و بايد اقداماتي را انجام دهد كه موجب كاهش تقاضا و اين رفتارها شود و در نهايت شاهد برخورد قانوني با آنها باشيم. قبادي گام نخست در اين مسير را شناسايي و معرفي اين افراد مي‌داند و تأكيد مي‌كند: ما بسياري از اين افراد و گروه‌ها را شناسايي كرده‌ايم و آمادگي آن را داريم تا اطلاعات‌شان را در اختيار مسئولان امر قرار دهيم تا برخوردهاي قانوني و سلبي با آنها انجام شود. وي درباره اقدامات انجام شده از سوي پليس فتا براي برخورد با عرضه‌كنندگان البسه هنجارشكن در فضاي مجازي معتقد است اقدامات انجام شده از سوي پليس فتا به تنهايي كافي نيست بلكه بايد به صورت همه‌جانبه و مشترك كار را جلو برد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن