تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814218972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج مهربانی از محورهای فرهنگ قرآنی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ترویج مهربانی از محورهای فرهنگ قرآنی است استاد حوزه علمیه قم گفت: قرآن برنامه‌ای جامع و مدون برای زندگی اجتماعی انسان‌ها ارائه می‌کند و ترویج مهربانی از محورهای فرهنگ قرآنی است.
۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ شهريور ساعت 08:28

به گزارش پانا از سمنان، حجت‌الاسلام احمد موسوی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان در مهرماه امسال، شاخص زندگی قرآنی را مهربانی دانست و اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید که خداوند بخشنده و مهربان است و مسلمانان هم باید به تبعیت از خداوند متعال با یکدیگر مهربان باشند و به هم محبت کنند و این ویژگی مهم خداوند متعال را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.
وی بیان کرد: انسان‌ها باید در روابط فردی و اجتماعی خود مهربانی را اصل قرار دهند و تلاش کنند تا با هم رفتار محبت‌آمیز داشته باشند و از خشونت و دعوا با یکدیگر بپرهیزند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همدلی و هم‌زبانی باید الگوی زندگی انسان‌ها قرار گیرد، تأکید کرد: انسان‌های مهربان به هر جا که می‌روند، آن مکان را سرشار از آرامش می‌کنند.
موسوی با اشاره از حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که می‌فرمایند «کسی که قرآن را بیاموزد و به آن عمل نکند و دنیادوستی و زینت آن را بر قرآن ترجیح دهد سزاوار خشم خداوند است، و در ردیف یهود و نصاری قرار خواهد داشت که کتاب خدا را پشت سر انداختند»، اظهار کرد: توجه به معاد و روز قیامت نیز از دیگر شاخص‌های زندگی مسلمانان است که باید برای آن ارزش زیادی قائل شد و آن را روزانه برای خود یادآوری کرد.
وی بیان کرد: قرآن مجید همواره انسان‌ها را به معاد و آماده شدن برای این روز دعوت کرده و فرق جامعه اسلامی با جوامع غربی همین آمادگی برای روز معاد و آخرت است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: در جوامع غربی روز معاد معنای خاصی ندارد و انسان‌ها تنها برای همین زندگی دنیوی کوشش می‌کنند و به وجود آخرت ایمان ندارند.
موسوی خاطرنشان کرد: عبادت خداوند متعال از دیگر شاخص‌های جامعه اسلامی است که باید مدنظر همه مسلمانان قرار گیرد و نباید آن را نادیده گرفت.
وی با تأکید بر اینکه عبادت خداوند متعال به انسان‌ها آرامش می‌دهد، بیان کرد: انسان‌ها در جامعه اسلامی به عبادت خداوند متعال پایبند هستند و عبادت یکی از اقدامات مهم در زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم گفت: قرآن برنامه‌ای جامع و مدون برای زندگی اجتماعی انسان‌ها ارائه می‌کند و ضامن سعادت افراد است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن