تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801187335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی


واضح آرشیو وب فارسی:حقوق نیوز:
ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

دیوان عدالت اداری، مصوبه شهریور ۹۳ دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی را باطل کرد. بر این اساس واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مجاز است.

به گزارش حقوق نیوز ، در پی تأکید سیاست های کلان مبنی بر منع واردات کالاهای لوکس، مصوبه ای در مورد ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی صادر شده بود، اما این مصوبه با ابهاماتی مواجه و امروز در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد.
پیش از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، برخی افراد مانند جانبازان و نخبگان می توانستند از سهمیه واردات این خودروها برخوردار شوند که بر این اساس برخی نسبت به واردات اقدام کرده بودند،اما به دلیل مصوبه دولت، خودروهای آنها در گمرک توقیف شده بود و امکان ترخیص نداشت.
بر این اساس شکایاتی از سوی برخی افراد مطرح شده بود که در نهایت دیوان عدالت اداری رأی بر ابطال مصوبه دولت داد. توجیه مطرح در مورد ابطال این مصوبه آن است که حجم موتور دلیلی بر لوکس بودن خودرو نیست و ممکن است خودرویی با حجم موتور پایین تر از 2500 سی سی تولید شود اما از نظر آپشن های موجود در حد خودروی لوکس به حساب آید.
دیوان عدالت اداری امروز با 57 رأی، مصوبه دولت مبنی بر منع واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی را ابطال کرد و این رأی دیوان از زمان تصویب مصوبه دولت قابل اعمال است.
طبق رأی امروز دیوان عدالت اداری، خودروهای توقیف شده در گمرک باید آزاد شوند و همچنین از این پس واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد خواهد بود. این رأی دیوان عدالت اداری برای همه سازمان ها لازم الاجرا است و تصویب ممنوعیت واردات این ...
[ مشاهده متن کامل خبر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در پایگاه خبری تحلیلی حقوق کشور ]

ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی






چهارشنبه ، ۱۷شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حقوق نیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن