تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخریب 20 بنای تاریخی مازندران پس از توفان هفته گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تخریب 20 بنای تاریخی مازندران پس از توفان هفته گذشته
معاون میراث فرهنگی استان مازندران گفت: حدود 20 بنای تاریخی در این استان پس از توفان شدیدی که هفته گذشته رخ داد بین 30 تا 70 درصد آسیب شدید دیدند.
آفتاب‌‌نیوز : مهدی ایزدی ، یکی از مهمترین بناهای آسیب دیده در این استان را «موزه بانو مکرمه قنبری» دانست و افزد: در این توفان متاسفانه همه سقف این موزه جابجا و بخشی نیز تخریب شده بود که تلاش کردیم با انجام کارهای میدانی از تخریب کامل بنا جلوگیری کنیم.


او با بیان اینکه این موزه در مسیر توفان‌های شدید استان مازندران قرار دارد، گفت: علاوه‌بر این مکان تاریخی، خانه‌های مردم، تیر چراغ‌برق‌ها و درختان آسیب‌های زیادی دیده‌اند، همچنین بخشی از خانه‌های تاریخی آمل، بابل، ساری، قائم شهر و سوادکوه بین 30 تا 70 درصد تخریب شده‌اند.


به گفته وی عمارت «بهشهر»، سه خانه تاریخی در آمل، دو خانه تاریخی در بابل، بقعه «عیسی خندق» در ساری، هشت بنای مذهبی «سقانفار» در کل استان، «گراند» هتل به عنوان قدیمی‌ترین هتل مازندران آسیب‌های شدیدی دیدند که مرمت آن‌ها در دستور کار است.


او تاکید کرد: لیست بناهای آسیب دیده به همراه اعتبار پیش‌بینی شده برای مرمت و ساماندهی این بناها در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران قرار گرفته و این اداره کل نیز این فهرست را به ستاد حوادث مترقبه استان ارائه داده تا اعتبار مورد نیاز در صورت امکان به این اداره کل برای مرمت بناهای تاریخی اختصاص یابد.


ایزدی اعتبار پیشنهادی این اداره کل برای مرمت و ساماندهی این 20 بنای تاریخی آسیب‌دیده بالغ بر یک میلیارد تومان از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران پیش بینی شده است.
منبع: ایسنا



۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن