تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی، روحانی را به رییس جمهور اصولگرا ترجیح می دهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



لاریجانی، روحانی را به رییس جمهور اصولگرا ترجیح می دهد؟
لاریجانی خوب می داند که برای انتخابات پیش رو نیز دوران سختی را باید پشت سر بگذارد ولی بدون شک با اتکا به تصمیماتش در این سال ها، در انتخابات 96 نیز آن اقدامی را که باید انجام خواهد داد. با توجه به حمایت های نسبی وی از دولت و نیز ایستادن پشت روحانی در موضوع برجام بدون شک اگر روحانی میلی به ریاست جمهوری دوازدهم داشته باشد، لاریجانی نیز همانند قدیم با وی همراهی خواهد کرد؛چرا که نه رییس جمهور اصلاح طلب با وی کنار خواهد آمد و نه اصولگرایان گزینه مناسبی دارند که بتوانند لاریجانی را راضی و به میدان حمایت بکشد.
روز نو :  
لاریجانی خوب می داند که برای انتخابات پیش رو نیز دوران سختی را باید پشت سر بگذارد ولی بدون شک با اتکا به تصمیماتش در این سال ها، در انتخابات 96 نیز آن اقدامی را که باید انجام خواهد داد. با توجه به حمایت های نسبی وی از دولت و نیز ایستادن پشت روحانی در موضوع برجام بدون شک اگر روحانی میلی به ریاست جمهوری دوازدهم داشته باشد، لاریجانی نیز همانند قدیم با وی همراهی خواهد کرد؛چرا که نه رییس جمهور اصلاح طلب با وی کنار خواهد آمد و نه اصولگرایان گزینه مناسبی دارند که بتوانند لاریجانی را راضی و به میدان حمایت بکشد.
 
به گزارش روز نو،بدون شک دنیای سیاست هم نیازمند علم است،هم تجربه و هم هنر. در طول تاریخ ایران افرادی که از لحاظ علمی دارای درجات عالیه بوده اند ولی توانایی اداره یک نهاد را هم نداشته اند یا از سویی کسانی بودند که هم علم و تجربه را داشته اند ولی باز به دلیل عدم هنر مدیریت سیاسی در کار خود به بن بست خورده اند و از عالم سیاست ایران حذف شده اند. این روند بارها در تاریخ ایران مشاهده شده است. در طرف مقابل، هستند چهره هایی که به خوبی می دانند چه حرفی را باید کجا و کدام عمل را باید چه زمانی در دستور کار قرار دهند.
 
در این بین می توان به فردی اشاره کرد که سال هاست در لایه های مختلف نظام ایران مشغول فعالیت است و بیشتر نهادهای اصلی کشور را مدیریت و در تمام آنها علم و تجربه خود را به کار گرفته است.
 
علی لاریجانی، یکی از چهره هایی به شما می آید که در طول عمر سیاسی خود توانسته است تمام مولفه های موفقیت در این عرصه را تا حد امکان حفظ کند. او در این دو دهه اخیر با اتخاذ تصمیم های مناسب در برهه های حساس توانسته است مورد اطمینان نظام باقی بماند.
 
لاریجانی در تمام دوره های تاریخ نظام اسلامی، مخالفانی از تمام جریان های سیاسی را تجربه کرده است و گاهی اوقات نیز در کنار همان مخالفان برای رسیدن به اهدافی کلان تر حرکت کرده است.
 
آغاز دشمنی های اصلاح طلبانه
 
وی اواخر دولت سازندگی و در دوره اصلاحات ریاست رسانه ملی را بر عهده گرفت. در آن دوره حساس انتقادهای زیادی به نحوه مدیریتی وی بر سازمان وجود داشت ولی او بدون توجه به این مسایل راه خود ادامه داد و این اولین قدم برای دشمن سازی در جبهه اصلاحات شد. در ادامه و از آنجایی که لاریجانی چهره های اصولگرا به حساب می آمد، جریان چپ ایران یا همان خط امامی ها دل خوشی از وی نداشتند و ضد او پیش می رفتند ولی تاثیری بر ادامه مسیر وی نداشت.
 
دوره ناخوشایند لاریجانی
 
در آن دوران جریانات ایران به طور عمده به دو دسته چپ و راست تقسیم می شد و سال 84 بعد کاندیداتوری وی در انتخابات و رویکار آمدن احمدی نژاد و نیز جدایی وی از شورای عالی امنیت ملی، ماجرا کمی فرق کرد و جریانی جدید به دشمنی با وی پرداخت.
 
حامیان احمدی نژاد که سعی داشتند تمام مهره های قدیمی نظام را از راس امور به پایین بکشند، به سراغ لاریجانی نیز رفتند ولی درایت او و حضور در عرصه مجلس بازی را عوض کرد. بهارستان دیگر مکانی برای جولان تصمیمات فردی و اختصاصی نبود چرا که این مردم بودند که انتخاب می کردند چه فردی باید وارد این عرصه شود نه رییس دولت!
 
برهه جدید،دشمن نو
 
با راهیابی او به مجلس، علی اردشیرلاریجانی وارد بازی جدیدی شد. از سوی دیگر احمدی نژاد و مخالفان طیف اصولگرای سنتی که هویت خود را در خطر می دیدند، با تلاش فراوان نیروهای خود را تحت عنوان جریان پایداری وارد مجلس هشتم و نهم کردند تا بتوانند قدرت او و افراد اطرافش را کم کنند ولی باز هم اوضاع به گونه ای دیگری پیش رفت.
 
جریان حامی احمدی نژاد و پایداری بارها وی را زیر فشار بردند و اوج این اقدامات در 22بهمن 91 و یکشنبه سیاه رقم خورد، زمانی که وی را با کفش و سنگ زدند ولی در نهایت آنکه موفق بیرون آمد از این عرص بی اخلاقی و بی دینی! شخص علی لاریجانی بود.
او به خوبی می دانست که در این عرصه صبر و تجربه نقش مهمی در موفقیت دارد و از آنها به نحو احسن استفاده کرد وموفق شد.
 
میل روحانی
 
لاریجانی در انتخابات سال 92 نیز به گونه ای عمل کرد که در چارچوب تصمیمات بزرگان نظام وارد شد و در کنار افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری به روحانی روی خوش نشان داد.
 
اوج نقش آفرینی این چهره سیاسی را می توانستیم بعد از دوران ریاست جمهوری روحانی مشاهده کنیم؛زمانی که وی به عنوان رییس مجلس بارها در مقابل فشارهای تندروها ایستاد و در موضوع برجام دست آنها را برای هر نوع سنگ اندازی بست.
 
هزینه حمایت از اعتدال
 
البته این وضعیت برای وی هزینه نیز داشت چرا که در انتخابات سال 94 و زمانی که برای کارزار مجلس وارد میدان شده بود در قم رای های خود و عنوان رای اول را از کف داد. او که با چند هزار رای وارد مجلس شده بود، با اتکا به تجربه،هنر و علم خود توانست ریاست مجلس را مجدد کسب کند. دشمنان وی از مجلس رفته و جای خود را به مخالفان او داده اند.
 
بازگشت به دوران مبارزه برای پیروزی
 
لاریجانی خوب می داند که برای انتخابات پیش رو نیز دوران سختی را باید پشت سر بگذارد ولی بدون شک با اتکا به تصمیماتش در این سال ها، در انتخابات 96 نیز آن اقدامی را که باید انجام خواهد داد. با توجه به حمایت های نسبی وی از دولت و نیز ایستادن پشت روحانی در موضوع برجام بدون شک اگر روحانی میلی به ریاست جمهوری دوازدهم داشته باشد، لاریجانی نیز همانند قدیم با وی همراهی خواهد کرد؛چرا که نه رییس جمهور اصلاح طلب با وی کنار خواهد آمد و نه اصولگرایان گزینه مناسبی دارند که بتوانند لاریجانی را راضی و به میدان حمایت بکشد.بنابراین وی به خوبی می توانند جریان راست سنتی و آنهایی که دل خوشی از تندرو ها ندارند را برای ایستادن پشت رای خود به صف کند.

*نامه نيوز




تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن