تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند!
رییس اتحادیه مشاورین املاک با با ثبات خواندن قیمت مسکن تا پایان سال به نگرانی مردم در خصوص جهش قیمتی در نیمه دوم سال پاسخ داد.
به گزارش آخرین نیوز، حسام عقبایی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین درباره اینکه آیا افزایش قیمت 13 تا 14 درصد ی قیمت خانه در چند ماه اخیر که از سوی برخی از تشکل ها عنوان می شود مورد تایید است اظهار داشت : با توجه به اینکه عرضه مسکن بسیار زیاد است افزایش قیمتی در بازار دیده نمی شود و تا پایان سال ثبات قیمتی در بازار خرید و فروش وجود دارد و مردم نگران قیمت تا پایان سال نباشند ، اما اظهار نظر در باره وضعیت بازار مسکن در سال آینده هنور زود است .
وی با اشاره به اینکه بازار مسکن از سال 92 وارد یک رکود شدید شده است گفت : هر چند برخی مالکین در ابتدای هر سال قیمت فروش خانه را 30 تا 40 درصد افزایش داده اند اما بعد از گذشت چند ماه به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم و کشش نداشتن بازار قیمت ها را کاهش داده اند، بنابراین با توجه به اینکه هنوز قدرت خرید مردم ترمیم نشده است و عرضه مسکن هم فراوان است قیمت خرید و فروش در تهران در سال 95 نسبت به سال گذشته و همچنین 92 تغییری نداشته است و حتی می توان گفت در برخی مناطق با کاهش قیمت هم روبرو بوده است .
رییس اتحادیه مشاورین املاک همچنین حجم معاملات در بخش مسکن را در مرداد ماه امسال در تهران دارای روند صعودی دانست اما از سوی دیگر اعلام کرد که حجم معاملات در استانها نسبت به تهران روند نزولی داشته است .
به گفته عقبایی حجم معاملات مسکن در تهران در مرداد ماه به 42 هزار و 119 قرار داد اعم از خرید و فروش و اجاره رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد نشان می دهد،اما در کل کشور حجم معاملات سیر نزولی نشان می دهد و این کاهش به دلیل تاثیر گذاری حجم معاملات شهرستانها در کل معاملات است که با کاهش روبرو بوده است و حجم معاملات کل کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 تا 80 درصد کاهش را نشان می دهد .
به گفته وی از آنجائیکه رشد معاملات در تهران در شهرستانها نیز تاثیر گذار است و نگاهها به تغییر و تحولات پایتخت است می توان امیدوار بود که این رشد با یک پروسه زمانی 3-4 ماهه به شهرستانها نیر سرایت پیدا کند .
وی با تاکید بر این‌که خروج از رکود مسکن به عدم انحراف سیستم بانکداری کشور بستگی دارد، افزود: اصلاح قانون سیاستهای پولی و بانکی کشور می‌تواند به بهبود وضعیت بازار مسکن کمک کند.
به گفته وی، بانکهای کشور به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده اند که سودشان متناسب نبوده و زمان بازپرداخت تسهیلات آنها بسیار کوتاه است.
مالیات بر ارزش افزوده حذف شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان این که تقاضای حذف دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده از مشاوران املاک را داریم به مشکل مشاوران املاک با شهرداری اشاره کرد وگفت:قانون ناقص پیش فروش ساختمان سدی برای خروج مسکن از رکود شده است.
عقبایی با اشاره به این که همکاران ما در شهر تهران با شهرداری مشکلاتی دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون امور صنفی (ماده 80) صدور پروانه کسب برای اماکن کارگاهی بلامانع است. این قانون مصوب سال 82 است که مجدا در سال 92 توسط مجلس مورد بازنگری قرار گرفت و ماده 80 آن یکبار دیگر تصویب و در ادامه به تایید شورای نگهبان رسید.
وی با یادآوری این که به موجب این ماده قانونی برای حدود 3500 مشاوران املاک در واحدهای اداری پروانه کسب صادر شده است، تصریح کرد: وزارت صنعت شناسه صنفی لازم را برای این مشاوران صادر کرده است، اما برخی مناطق شهرداری بر خلاف این قانون نسبت به پلمب این واحدها اقدام کرده و مانع فعالیت واحدهای مشاوران املاک می شوند.
وی با اشاره به این که این واحدها از این قانون شکنی شهرداری گلایه دارند، گفت: در دو سال اخیر برای حل این مشکل علاوه بر مکاتبات فراوان با شهردار تهران، با وی ملاقات حضوری داشته ام.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که علی رغم تذکرات شاهد بروز این اتفاق هستیم، گفت: از شهرداری خواهش می کنم نسبت به فیصله دادن این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند. اگر درآمد شهرداری کاهش یافته، اگر صدور پروانه ساختمانی در تهران کاهش یافته است نباید تاوان این مسئله را همکاران ما بدهند.
عقبایی بیان کرد: تبدیل سند اداری به تجاری هزینه بسیار زیادی (در برخی مناطق چند دو میلیون تومان) در بر دارد که از موجبات جلوگیری اشتغال همکاران بنده در تهران شده است. باید به این نکته توجه شود که در سال 92 مجلس بررسی و اشراف را نسبت به این موضوع داشته که مشاوران املاک می



یکشنبه, 14 شهریور 1395 ساعت 14:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن