تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان بازهم یک سفیر امنیتی به عراقی ها معرفی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عربستان بازهم یک سفیر امنیتی به عراقی ها معرفی کرد
انتشار گزارش هایی مبنی بر تعیین یک مقام نظامی - امنیتی عربستانی دیگر به جای سفیر فعلی سعودی در بغداد از سوی ریاض،با واکنش های شدیدی در روز چهارشنبه روبه رو شد و این سوال را در افکار عمومی عراق شکل داد که "دلیل اصرار ریاض به داشتن تعامل نظامی - امنیتی، به جای روابط دیپلماتیک با عراق چیست؟.
به گزارش نامه نیوز، براساس خبر منتشر شده در رسانه های سعودی، دولت ریاض در حکمی سرتیپ تمام "عبدالعزیز بن خالد الشمروخی الشمری" رایزن نظامی عربستان در سفارت این کشور در آلمان را به عنوان نماینده تام الاختیار در سطح سفیر عربستان سعودی به جای "ثامر السبهان" سفیر فعلی ریاض در بغداد معرفی کرده است.
ثامر السبهان نیز قبل از منصوب شدن به عنوان سفیر در بغداد به عنوان رایزن نظامی سفارت عربستان در لبنان فعالیت می کرد.

السبهان، به عنوان اولین سفیر عربستان سعودی در عراق پس از 25 سال قطع مناسبات بین بغداد و ریاض معرفی شد، اما مدت انجام وظیفه او به دلیل تنش های سیاسی مختلف و دخالت های آشکارش در امور داخلی عراق، بیش از هفت ماه دام نیاورد و وزارت خارجه عراق شنبه گذشته، خواستار جایگزین کردن شخصی دیگری به جای السبهان شد.

درحالی که دولت عراق و جریان های سیاسی این کشور خواستار تعیین یک شخصیت آشنا به قواعد دیپلماتیک و اساسا یک دیپلمات از سوی دولت سعودی شدند تا در راستای گسترش روابط گام بردارد، اما براساس گزارش های رسانه ای در عربستان، ریاض دوباره یک شخص نظامی - امنیتی را برای سفارت خود در بغداد در نظر گرفته است.

به محض انتشار خبر تعیین یک چهره نظامی دیگر به جای السبهان در سفارت عربستان در بغداد، شبکه های اجتماعی و رسانه های خبری و شخصیت های عراقی علیه این اقدام موضع گرفتند.
"وجیه عباس" روزنامه نگار معروف عراقی شب گذشته (سه شنبه) در برنامه پربیننده طنز خود در شبکه تلویزیونی "العهد" عراق، با بیان اینکه تصمیم سعودی ها او را شگفت زده نکرده است، خطاب به عروسک درازگوشی که در کنارش گذاشته بود گفت: "به خدا تو بیشتر از اینها می فهمی!؟"

سرلشکر "عبدالکریم خلف" تحلیلگر معروف مسائل امنیتی عراق نیز در گفت وگو با تلویزیون "آفاق" عراق، معرفی یک چهره امنیتی - نظامی به جای سفیر فعلی سعودی ها در بغداد را شگفت آور ندانست و گفت: "کاملا روشن است که ثامر السبهان مجری سیاست های تعریف شده سعودی ها در عراق بود و هر سفیری که به جای او بیاید موظف است تا ماموریت ناتمام السبهان را تکمیل کند."
اما سایت خبری "کنوز مدیا" با انتشار خبر معرفی سرتیپ تمام عبدالعزیز الشمری به عنوان سفیر جدید رژیم سعودی در بغداد نوشته است: "عجیب است که چرا عربستان سعودی همچنان اصرار دارد که به جای تعامل سیاسی تعامل نظامی با عراق داشته باشد!؟"

این سایت خبری با اشاره به سوابق سفیر قبلی و جدید سعودی ها ظرف هفت ماه از گشایش سفارتخانه عربستان در بغداد گفت که ثامر السبهان رایزن نظامی عربستان در بیروت بود و الان سرتیپ عبدالعزیز الشمری نیز رایزن نظامی سعودی ها در سفارت آلمان به عنوان سفیر جدید در بغداد معرفی شده است.
به نظر کارشناسان سیاسی، روند تنش جدیدی که ثامر السبهان در پوشش روابط دیپلماتیک بین ریاض و بغداد از هفت ماه گذشته کلید زده است، با حضور سرتیپ عبدالعزیز الشمری نه تنها از شدت و حدت آن کاسته نمی شود، بلکه شاید پیچیده تر و تنش آفرین تر خواهد شد.

برخی رسانه های عراقی پیش بینی کرده اند که با حضور سرتیپ عبدالعزیز الشمری عملا سفارت عربستان در بغداد به اتاق عملیات امنیتی برای اداره گروه های تروریستی و مسلح در عراق تبدیل شود.
"ابوفراس الحمدانی" روزنامه نگار و تحلیلگر عراقی، اصرار بغداد بر عادی سازی روابط با عربستان سعودی را به دلیل سیاست راهبردی رژیم سعودی به برهم زدن اوضاع داخلی در عراق، بی فایده دانست و به صراحت در یادداشتی در صفحه شخصی اش خطاب به رژیم عربستان سعودی نوشته است که "ما شما را نمی خواهیم."

ثامر السبهان که دسامبر 2015 ماموریت خود را در بغداد آغاز کرده بود، هنگام معرفی اش از سوی سعودی ها با اعتراض هایی در بغداد روبه رو شد و کارشناسان و ناظران حوزه دیپلماتیک در عراق از همان هنگام پیش بینی کرده بودند که این ماموریت چندان تاب نخواهد آورد.


منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
عربستان از چین پهپاد جنگی می خرد
توهین و بازداشت حجاج عراقی در عربستان
اصابت موشک ارتش یمن به فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان
توقف صدور پاسپورت حج برای حجاج مسلمان فیلیپین
اخباری از تصمیم عربستان برای تغییر سفیرش در عراق



۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن