تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803257667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت شرکت خدمات خودرویی مردود شدند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: هفت شرکت خدمات خودرویی مردود شدند
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مردود شدن سه شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و همچنین چهار شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین براساس ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۴ این شرکتها خبر داد.

محسن سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودرو در ایران در سال گذشته براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اجرایی این قانون مصوب هیات دولت و دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

وی افزود: شرکتهای عرضه‌کننده خودرو در سال ۱۳۹۴ براساس ویرایش چهارم دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو مورد بررسی و رتبه‌بندی قرار گرفتند که حوزه‌های مورد ارزیابی در این مدل شامل سه بخش ارزیابی سیستم خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودرو براساس الزامات تعیین شده در قانون و آیین‌نامه، ارزیابی تعمیرگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکتهای عرضه‌کننده خودرو و سنجش رضایت مشتریان از خدمات دریافتی از شبکه خدمات پس از فروش است.

سلیمی خاطرنشان کرد: در ارزیابی سال گذشته (۱۳۹۴) شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها با توجه به ویرایش جدید این دستورالعمل به استاندارهای بین‌المللی نزدیکتر و سختگیرانه‌تر شد به‌گونه‌ای که شرکت‌ها با امتیاز ۸۵ تا ۱۰۰ در رتبه یک، امتیاز ۷۰ تا ۸۵ در رتبه دو، امتیاز ۵۵ تا ۷۰ در رتبه سه و امتیاز کمتراز ۵۵ در رتبه چهار قرار ‌گرفتند.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: در ارزیابی سال گذشته شاخص ضریب خدمت به ارزیابی‌ها اضافه شد که براساس آن بررسی می‌شود چند درصد از مشتریان پس از پایان دوره گارانتی برای دریافت خدمات به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو مراجعه می‌کنند و علاوه بر آن در حوزه نظرسنجی از مشتریان نیز شاخص‌ها براساس نیازهای شهروندان، به‌روز شده است.

وی افزود: چنین تغییراتی باعث شد شاخص‌های ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته سختگیرانه‌تر شده و به دنبال آن امتیاز این شرکت‌ها در رده‌بندی نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۳) تغییراتی داشته باشد به‌گونه‌ای که در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سبک در سال ۱۳۹۴ از ۲۰ شرکت مورد ارزیابی، هیچ شرکتی نتوانست رتبه یک را کسب کند، ۲۰ درصد شرکت‌ها در رتبه دو، ۶۵ درصد در رتبه سه و ۱۵ درصد در رتبه چهار قرار گرفتند. همچنین در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین نیز از ۱۵ شرکت مورد ارزیابی، هیچ یک موفق به کسب رتبه یک و دو نشده و ۷۳ درصد در رتبه سه و ۲۷ درصد در رتبه چهارم خدمات قرار گرفتند.

سلیمی با بیان اینکه براساس آیین‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه چهار خدمات پس از فروش قابل قبول نبوده و شرکت‌هایی که در این رتبه قرار می‌گیرند عملکرد آنها مردود شناخته می‌شود، تصریح کرد: براساس ارزیابی سال ۱۳۹۴ در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سبک سه شرکت و همچنین در حوزه خدمات خودروهای سنگین چهار شرکت مردود شناخته شدند. طبق قانون شرکت‌هایی که عملکرد آنها براساس ارزیابی‌ها مردود شناخته شده باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود را برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده و پس از آن دوباره عملکرد آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 31 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن