تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803144876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برق مصرفی ایرانی‌ها، 3برابر سرانه دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برق مصرفی ایرانی‌ها، 3برابر سرانه دنیا
برق مصرفی ایرانی‌ها، 3برابر سرانه دنیا مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه 60 تا 70 درصد قیمت تمام شده برق هزینه سوخت است، گفت: متاسفانه مصرف خانگی برق در ایران 3 برابر مصرف متوسط سرانه دنیا است.


به گزارش فرهنگ نیوز، حسین صبوری  بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت برق آذربایجان مسئولیت تامین برق استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل با داشتن 11 درصد جمعیت کشور و 10 درصد مشترکان کشور را برعهده دارد، اظهار داشت: این شرکت همچنین با چهار کشور همسایه ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان تبادل انرژی الکتریکی دارد.
 
تبادل 1000 مگاوات انرژی برق منطقه آذربایجان با 4 کشور همسایه
 
وی میزان تبادل انرژی با کشورهای همسایه از طریق برق منطقه‌ای آذربایجان را یک هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: در تابستان در ساعات پیک مصرف از این کشورها ایران برق خریداری و در فصل پاییز و زمستان به این کشور برق صادر می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به اهمیت ویژه تولید پراکنده گفت: یکی از برنامه‌های جدی این شرکت جذب و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و مولدهای مقیاس کوچک است.
 
وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری و روستایی در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: برق به عنوان زیرساخت های توسعه محسوب می شود.
 
صبوری با بیان اینکه ایران رتبه اول نیروگاه منصوبه در منطقه خاورمیانه و رتبه چهاردهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاهی در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل 3 هزار مگاوات بوده و پیک مصرف در این مناطق سرجمع 2 هزار و 950 مگاوات است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان این شرکت را دومین شرکت بزرگ برق منطقه‌ای کشور بعد از برق منطقه‌ای تهران قلمداد کرده و گفت: برق آذربایجان جزو شرکت‌هایی است که علاوه بر مسئولیت فنی مسئولیت سیاسی نیز دارد و با 4 کشور همسایه کار تبادل و ترانزیت برق را انجام می‌دهد.
 
وی کشورمان را در بخش برق جزو رتبه چهاردهم جهان و اول خاورمیانه اعلام کرد و گفت: کشور ما در بخش برق به خودکفایی مطلوبی رسیده به طوری که 100 درصد تجهیزات بخش انتقال و توزیع و بیش از 90 درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل تولید و اجرا می شود.
 
صدور پروانه برای تولید 1700 مگاوات برق با بخش خصوصی
 
صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سال 92 تا پایان سال 94 مجموعه 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 283 میلیارد تومان در منطقه به بهره برداری رسیده گفت: سهم استان آذربایجان شرقی 22 پروژه با قریب به 90 میلیارد تومان بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه قرارداد تضمینی 20 ساله با سرمایه‌گذاران بخش تولید برق در مقایس کوچک به امضا می‌رسد که تا دو دهه تولید برق آنها را به 10 برابر قیمت مصرف‌کننده خریداری کنیم، تصریح کرد: در تلاش برای استفاده از سرمایه‌گذاری تولید نیروگاه مقیاس کوچک و تولید پراکنده هستیم و 20 مگاوات از این نیروگاه‌ها در حال تولید و بهره‌برداری است و پروانه 1700 مگاوات نیز در سه استان صادر کرده‌ایم.
 
500 تا 600 ساعت پیک مصرف برق در سال
 
صبوری با اشاره به 500 تا 600 ساعت پیک مصرف برق در کشور در سال،  اظهار داشت: اگر شهروندان در این ساعات تنها 10 درصدی صرفه‌جویی کنند می‌توان از این مقدار انرژی بدون سرمایه‌گذاری تامین کرد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی  تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات تنها اجرای سیاست های مقاومتی است و در این زمینه با اجرای برنامه‌ها در سال‌های گذشته اتلاف انرژی را به 10 درصد رسانده‌ایم.
 
ایرانی‌ها در خانه 3 برابر سرانه دنیا برق مصرف می‌کنند
 
وی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد قیمت تمام شده برق هزینه سوخت است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مصرف خانگی برق در ایران 3 برابر مصرف متوسط سرانه دنیا است.
 
صبوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: از بانک توسعه اسلامی 125 میلیون یورو وام برای توسعه زیرساخت‌های برق کشور دریافت شده که با احداث 8 پروژه بزرگ نیروگاهی سه استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل، بخش عمده‌ای از مشکلات انتقال و فوق توزیع اعم از خط و پست رفع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 60 درصد این وام پرداخت شده است، اظهار امیدواری کرد که این هشت پروژه تا پایان سال 96 به پایان برسد.
 
40 درصد برق در منطقه آذربایجان در بخش صنعت مصرف می‌شود
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان میزان مصرف برق در بخش صنعت در استان را 40 درصد اعلام کرد و افزود: میزان مصرف برق در بخش صنعت در کشور 32 درصد است که این امر نشانگر توسعه بافتگی آذربایجان است.
 
وی با بیان اینکه 40 درصد شبکه های برق بالای 30 سال عمر دارند، تصریح کرد: بیش از 90 درصد فیش های برق زیر 10 هزار تومان است.
 
صبوری با بیان اینکه برق منطقه ای آذربایجان 100 میلیارد تومان به پیمانکاران و مشاوران بدهکار است، گفت: میزان طلب برق منطقه ای آذربایجان از صنایع را 60 میلیارد تومان اعلام کرد.
 
وی ضمن تاکید بر ضرورت نوسازی شبکه و اجرای طرح های بزرگ نیروگاهی در استان برای جبران این کمبود تولید تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده با مسئولان صنعت برق استان و شخص مقام وزارت عالی نیرو، حداقل نیاز فوری استان برای افزایش سطح تولید برق، 2 هزار مگاوات است.
 
صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سال 92 تا پایان سال 94 مجموعه 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 283 میلیارد تومان در منطقه به بهره‌برداری رسیده گفت: سهم استان آذربایجان شرقی 22 پروژه با قریب به 90 میلیارد تومان بوده است.
 
مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان در خصوص 8 پروژه بهره‌برداری این شرکت در هفته دولت امسال اظهار داشت: این پروژه‌ها 30 میلیارد تومان هزینه داشته است.
 


منبع: فارس


95/6/7 - 19:00 - 2016-8-28 19:00:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن