تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از کاشی های سرقت شده بناهای تاریخی تهران/ افزایش اعتبار عمرانی میراث فرهنگی به بیش از 4 میلیارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رونمایی از کاشی های سرقت شده بناهای تاریخی تهران/ افزایش اعتبار عمرانی میراث فرهنگی به بیش از 4 میلیارد

خسروآبادی گفت: میراث فرهنگی نسبت به سه سال گذشته وضعیت بهتری دارد و در سال جاری اعتبارات عمرانی به 4 میلیارذ و 800 میلیون رسید.
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگیباشگاه خبرنگاران جوان ؛اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صبح امروز (یک شنبه ۷ شهریور) با اعلام کشف و ضبط تعداد قابل توجهی از کاشی های تاریخی به سرقت رفته از سر در بناهای تاریخی تهران، آن ها را در موزه رضا عباسی رونمایی کرد.
از جمله بناهای تاریخی که در این مدت به سرقت رفتند، کاشی های تاریخی خانه «صدیق اعلم»، «مسجدقنبرعلی خان»، «مسجد معمارباشی»، «خانه قیصری»، «حمام کشوری» و «تزئینات در ورودی مسجد سپه سالار» در این مدت به سرقت رفتند.
رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ضمن تبریک هفته دولت در خصوص پیدا شدن این آثار تاریخی گفت: اشیای به سرقت رفته توسط یگان حفاظت استان تهران پیدا شد.
وی ادامه داد: حدود دو سال و 9 ماه پیش وقتی به این سازمان آمدم، هیچ پرونده ای در دیوان عدالت اداری پس از گرفتن رای خروج از ثبت امکان تجدیدنظر نداشت، اما در شرایط کنونی به دلیل ایجاد این امکان، می توانیم خانه هایی که پیش از این با رای دیوان عدالت از ثبت خارج شده اند را به لیست در انتظار ثبت اضافه می کنیم تا امکان ثبت این بناها بار دیگر فراهم شود. استان تهران با ویژگی هایی که دارد و با عنوان این که پایتخت ایران است از حیث تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره اهمیت ویژه ای دارد.
خسروآبادی تصریح کرد: مهمترین ویژگی تهران این است که یک چهارم جمعیت کشور در تهران است و مهمترین مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تهران رخ می دهد که همواره باعث شد در اداره شهر تهران مشکلاتی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته سازمان میراث فرهنگی تهران مدیریتی را ایجاد کرده تا در شهر تهران، ...
[ مشاهده متن کامل خبر رونمایی از کاشی های سرقت شده بناهای تاریخی تهران/ افزایش اعتبار عمرانی میراث فرهنگی به بیش از 4 میلیارد در باشگاه خبرنگاران ]

رونمایی از کاشی های سرقت شده بناهای تاریخی تهران/ افزایش اعتبار عمرانی میراث فرهنگی به بیش از 4 میلیارد






یکشنبه ، ۷شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن